wicky124 Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Bislett har vært dårlig lenge ja... Folkets sin kylling er helt kurant... Ellers er New Winneys veldig bra for tiden... grytelokket er godt... og jeg har ikke opplevd tafatt betjening.. Men de har mer kø der pga burgern sin enn kebaben har jeg merka... Liker du "bislett aktig" kjøtt eller "grytelokket" kjøtt?Altså mykt eller hardt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 Skjønner ebay greiene veldig godt. GS skal ha 1100 kroner for et gløderele til min E46. 1100 !!! På ebay finner jeg dette til 500,- Ser ikke akkurat hightec ut heller. Jeg handler omtrent bare alt direkte på ebay nå. Konkuransen er stor og prisene presses ned - til forbrukernes fordel. Ja jeg forstår at det koster å drive firma i Norge. Man skal ha ansatte, man skal skatte, ting skal fraktes osv osv og de store billige ebay-selgerne har nok ikke like stor avanse som et norskt foretak har. Uansett reagerer jeg kraftig på prisen på enkelte produkter. Hvordan kan en tennplugg koste 60,- kr i Tyskland og 300,- her hjemme. Nøyaktig samme tennplugg. Det er ikke til å stikke under en stol at mange tar seg godt betalt og vel så det for bildeler. Jobber selv hos merkeforhandler og jeg får nesten bakoversveis når jeg ser deleprisene og forstår godt at folk vegrer seg for å handle deler hos en forhandler. Følgende er handlet i dag: - Veivhusventilasjon med alle slanger og koblinger. - Servicekit med tennplugger, samtlige filter (eks aut.filter) og løpereim. - Kamakselposisjonsensor Pris: rundt 200 USD eller 1.200,- kr. Vi må nok opp i 5-6.000 hos en norsk nettside eller forhandler. Servicekitet består av MANN og meyle filter, continental og bosch.. altså kjente og gode merkenavn. Veivhusventilasjonen skal være av OEM og får god skryt av mange brukere. Sensoren er nok ikke av verdens beste kvalitet, men så koster den 60,- kr og er lett å bytte også da Jeg kunne jo startet big business ut av dette her.. hehe. For det er vel ingen norske nettsider som kan levere billige kjente merkevarer. Man har jo biltema og slike varehus, men de leverer ikke akkurat tennplugger fra bosch eller olje fra Castrol. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Connie Cumstains Skrevet November 25, 2013 Share Skrevet November 25, 2013 For det er vel ingen norske nettsider som kan levere billige kjente merkevarer. Man har jo biltema og slike varehus, men de leverer ikke akkurat tennplugger fra bosch eller olje fra Castrol. mener jula selger både bosch og nkg billig (i butikk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Bislett har vært dårlig lenge ja... Folkets sin kylling er helt kurant... Ellers er New Winneys veldig bra for tiden... grytelokket er godt... og jeg har ikke opplevd tafatt betjening.. Men de har mer kø der pga burgern sin enn kebaben har jeg merka... Liker du "bislett aktig" kjøtt eller "grytelokket" kjøtt?Altså mykt eller hardt? Spiser på folkets jeg, kylling sawarma'en er god:) sent from my microwave using tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 ja enig i den... kyllingen er nice der Fikk lyst på kebab igår...Men slo det fra meg og gikk og la meg istedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Noen som kan be/avkrefte at kjøpesenteret kadewe er kun for rikfolk liksom? såg på butikkene di hadde der og er kun Prada, Gucci, Armani, Boss osv.. Er vist nest størst i Europa med sine 60000kvm.. Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Jeg handler omtrent bare alt direkte på ebay nå. Konkuransen er stor og prisene presses ned - til forbrukernes fordel. Ja jeg forstår at det koster å drive firma i Norge. Man skal ha ansatte, man skal skatte, ting skal fraktes osv osv og de store billige ebay-selgerne har nok ikke like stor avanse som et norskt foretak har. Uansett reagerer jeg kraftig på prisen på enkelte produkter. Hvordan kan en tennplugg koste 60,- kr i Tyskland og 300,- her hjemme. Nøyaktig samme tennplugg. Det er ikke til å stikke under en stol at mange tar seg godt betalt og vel så det for bildeler. Jobber selv hos merkeforhandler og jeg får nesten bakoversveis når jeg ser deleprisene og forstår godt at folk vegrer seg for å handle deler hos en forhandler. Følgende er handlet i dag: - Veivhusventilasjon med alle slanger og koblinger. - Servicekit med tennplugger, samtlige filter (eks aut.filter) og løpereim. - Kamakselposisjonsensor Pris: rundt 200 USD eller 1.200,- kr. Vi må nok opp i 5-6.000 hos en norsk nettside eller forhandler. Servicekitet består av MANN og meyle filter, continental og bosch.. altså kjente og gode merkenavn. Veivhusventilasjonen skal være av OEM og får god skryt av mange brukere. Sensoren er nok ikke av verdens beste kvalitet, men så koster den 60,- kr og er lett å bytte også da Jeg kunne jo startet big business ut av dette her.. hehe. For det er vel ingen norske nettsider som kan levere billige kjente merkevarer. Man har jo biltema og slike varehus, men de leverer ikke akkurat tennplugger fra bosch eller olje fra Castrol. Jeg forstår hvorfor det er frustrerende, men hvis du jobber hos en merkeforhandler så må du vel også klare å se alle de andre aspektene av å drive utsalg i Norge kontra å legge ting på IntarWebZ? La meg ta noen punkter: 1. Kostnader for eiendom - dette være seg både utsalgssted og lager. Når man selger på E-bay kan man ha alt dette liggende i kjelleren, mens det i Norge koster fletta å både kjøpe, eie, bygge og drive et næringsbygg. 2. Personalkostnader - En 12-åring i Taiwan er en del billigere enn en LO-organisert kranglefant som skal opp 4% i lønn hvert jævla år. 3. Distribusjonskostnader - Det er billigere å sende noe fra Indonesia enn fra Oslo. 4. Moms - 25% påslag på alt Jeg har selv jobbet for Carlings, og de har MINST 60% bruttofortjeneste på utsalgsprisen på en bukse. Det er likevel ikke enkelt å få det til å gå i pluss når man må betale vanvittig mye penger for både lokale og ansatte. Så kan man begynne å se på alt annet - f.eks garantiordninger, angrerett etc etc - som er lover og regler som kommer forbrukeren til gode og som kreves av norsk næringsliv - og som du kan drite en lang marsj i når det du kjøper fra E-bay ryker. R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 hmm....montro om jeg skal prøve ut dette: http://ezlip.com/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Ja, nå skulle jeg vært ved terminalen til Color Line. I stedet fikk kjerringa feber i går kveld (jeg har vært syk en stund) så jeg måtte pent drite i julebordet.......... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Her var det offisiell aapning av bygget, saa smirnoffen, whiskey og vinen paa bordet klokken 2, og hele avdelingen var samlet. Alle drakk litt, og koste seg, og dette klokken 2 paa dagen. Artig og se saa store forskjeller paa Norge og Malta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Lurer på en sak! Kjøpt meg noen felger som er litt slitne i lakken. Skal lakke de, men lurer på hva som er best av sandblåsing og glassblåsing? Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Hva i aaaall verden skjer med folk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Lurer på en sak! Kjøpt meg noen felger som er litt slitne i lakken. Skal lakke de, men lurer på hva som er best av sandblåsing og glassblåsing? Sent from my Ifaun using Tapatalk Glassblåsing gir vel ett penere resultat mtp. finere partikler og lavere trykk, så hvis det ikke er dype greiene er kanskje det best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Glassblåsing gir vel ett penere resultat mtp. finere partikler og lavere trykk.okei! Takker for bra svar:)Sent from my Ifaun using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 26, 2013 Share Skrevet November 26, 2013 Noen som har erfaring med sandblåsing fra biltema ? Og ja , jeg skjønner at jeg trenger sand og kompressor http://biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Sandblasing/Sandblasepistol-17355/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg