Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja hadde virkelig håpet på at disse skulle bli mine. Får vel bare følge med litt framover i et håp om at noe dukker opp.. :)

Ser evt på Klipsch RF-52 II. Noe erfaringer med disse?

Jeg har B&W, og får mest lyst til å rive av ørene når jeg hører Klipsch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er det et ganske enkelt valg!

Har kun hørt RF-62 II og de spilte med mye kraft, men mangler mye i øvre siktet. Litt skrikende diskant og "laber" mellomtone.

Har god erfaring med 604 S3 da min far har slike. Får bare håpe noen skal selge sine snart. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da er det et ganske enkelt valg!

Har kun hørt RF-62 II og de spilte med mye kraft, men mangler mye i øvre siktet. Litt skrikende diskant og "laber" mellomtone.

Har god erfaring med 604 S3 da min far har slike. Får bare håpe noen skal selge sine snart. haha.

Jeg er jo eier av Klipsch selv, jeg digger det :P Har rør i signalveien, det gjør nytta.. Om man bare skal ha lyd er vel ikke Klipsch helt det beste.. Det krever litt oppmerksomhet rundt forsterkervalg, og det har vært noe elektronikk inn/ut døra her for å få det slik jeg vil.. Har Klipsch RF-7. Så er det vel også slik at Klipsch-tråder på diverse Hifi-forum er alltid svært aktive. Her er det en gjenganger, "hvordan tweake oppsettet til å passe ørene mine best?". Det diskuteres modifikasjoner av både det ene og det andre stort sett hele tiden. Det jeg liker er trøkket, også liker jeg jo faktisk hornlyd..

B&W står i stua, DM604S2, flott høytaler! Betalte 5000,- for de for sikkert 6-7 år siden(kanskje mer også..) :P De krever dog mye krefter for å "ta av". Koblet opp mine forsterkere på disse høytalerene og det ble brått konkludert med at også dette høytalerparet kan sparke av seg litt :)

Brodern har RF-83 og er fornøyd, jeg har RF-7, hadde RF-82 en ukes tid, men det holdt ikke mål synes jeg..

Når det gjelder DM603, hadde nok ikke dette holdt til mitt bruk :P Er redd det mangler litt trøkk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo eier av Klipsch selv, jeg digger det :P Har rør i signalveien, det gjør nytta.. Om man bare skal ha lyd er vel ikke Klipsch helt det beste.. Det krever litt oppmerksomhet rundt forsterkervalg, og det har vært noe elektronikk inn/ut døra her for å få det slik jeg vil.. Har Klipsch RF-7. Så er det vel også slik at Klipsch-tråder på diverse Hifi-forum er alltid svært aktive. Her er det en gjenganger, "hvordan tweake oppsettet til å passe ørene mine best?". Det diskuteres modifikasjoner av både det ene og det andre stort sett hele tiden. Det jeg liker er trøkket, også liker jeg jo faktisk hornlyd..

B&W står i stua, DM604S2, flott høytaler! Betalte 5000,- for de for sikkert 6-7 år siden(kanskje mer også..) :P De krever dog mye krefter for å "ta av". Koblet opp mine forsterkere på disse høytalerene og det ble brått konkludert med at også dette høytalerparet kan sparke av seg litt :)

Brodern har RF-83 og er fornøyd, jeg har RF-7, hadde RF-82 en ukes tid, men det holdt ikke mål synes jeg..

Når det gjelder DM603, hadde nok ikke dette holdt til mitt bruk :P Er redd det mangler litt trøkk :P

Takk for informativt svar! :)

Har hørt en del på Klipsch og det er jo morro med de, men jeg er litt fan av "pen" lyd og da er jo B&W flere hakk over.

Har muligens fått tak i Dali Concept 8 komplett 5.1pakke med forsterker til "Gi-vekk-pris" så mulig jeg bruker dette midlertidig til jeg får råd til skikkelige B&W høyttalere.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hva man skal legge i "pen" lyd, selv min mor ville gjerne hatt Klipsch i stua. Hun insisterte på å ha mine RF-7 høyttalere i stua over en lengre periode fordi hun likte dem mye bedre. Selvom både RF-7 og RF-83 er noen "mastodonter" i størrelse iforhold til DM604..

Har hatt både i hugga B&W og Dali entusiaster på besøk, og alle har vel gått hjem etterpå med et stort smil smørt pent i ansiktet.. De største modellene i Reference serien er også de første høytalerene jeg har hørt som er blitt "makset" og som ikke gir utrykk for at de ikke har mer å gi. 120dB? Spiller like uanstrengt :P

Kipsch eiere liker å spille høyt, og jeg er ikke et unntak. Dali liker jeg overhodet ikke, B&W liker jeg mellomtonen på, tørr og fin bass. Hadde heller hatt DM604 enn RF-82 feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipsch har en litt mer "kraftig" lyd enn B&W og Dali. Absolutt ikke en feil lyd, men det kan bli litt for mye i lengden.. :)

Dessuten har vi to små hjemme så kan som oftest ikke spille høyt, også bor det folk under oss som vi må ta litt hensyn til.. :P

Når jeg får mitt eget hus er det stor fare for at noen dyre Klipsch finner veien til stuen min.. :cool:

Har god erfaring med Dali sine Concept 8, og det er uten tvil sinnsykt mye for pengene.. (Vi snakker knappe 2000kr for 5 høyttalere med stor reciever inkl alt av kabler osv)

Vis det dukker opp 604 S3 igjen før jeg får kjøpt de blir det uten tvil de! Kanskje jeg skal sende noen linker på nye B&W til min far så jeg kan få kjøpt hannes høyttalere.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...