Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

tekst

DR har jo relativt lave durasjoner, og yter etter di med litt erfaring som en oppgradert originalsylinder. TP86 kjøpte de så vidt jeg husker i 08, og det kjøper de enda så det er nok det settet som gir deg mest for penga. Parmakit fikk slakt pga horribel byggekvalitet de siste to åra jeg hang der ivertfall, bl.a flassing av nicasil som en gjenganger. TP86 stiller seg vell i racingsegmentet, som blir hakket under HR. Mao relativt høye durasjoner, som uten eksosventiler gir ett labert bunndrag. Her kommer derimot langslagsveiva, og ett velkjent amerikansk slagord som omfatter kubikk inn.

Alle eksosanlegg passer alle sykkler dersom du har tilgang til sveiseapperat, så det er ikke noe å stresse med.

Denne filmen kom derimot til husk angående tp86.

-

Mopedinteressen min døde den dagen jeg ble introdusert til en Honda CR85, og der tror jeg flere kjenner seg igjen. :P Det er virkelig helt vanvittig hvordan en 85cc crosser går rett fra fabrikken :) Jeg kjørte lettsykkel, men hadde jeg vert 16 år med mopedlappen hadde jeg aldri brydd meg med trimming, hadde bare kjøpt en honda cr delesykkel elns og flytta over motoren. Har man en slik motor som går slik den skal, handler man opp med mopedmotorer som det ligger 20k i lett, og man har da både ett langt bedre register og en holdbarhet som ikke engang kan nevnes i samme setning som en mopedmotor som er tynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en jævlig ekkel opplevelse akkurat nå... Var på vei hjem, så kom det en norsk gutt midt på veien/feltet mitt og veiva med armene. Jeg stoppet selvsagt, (kan jo være en nødsituasjon der noen trenger en bil). Passasjerdøra var åpen, med vinduet nede (for å kunne snakke med han). Mumlet om at jeg måtte kjøre han hjem til Hasle (ca. 500 meter). Jeg bare "Nei, du får gå hjem" og plutselig satte han seg i bilen og det stinket sprit og han nektet å gå. Jeg tenkte fuck-it, "slipper han av, han sitter jo allerede i bilen", og kjørte fort. Underveis begynte han å mumle masse rart uten noen sammenheng, og plutselig ville han ha meg på nachspiel hos seg selv alene. Jeg takket nei mange ganger, begynte å bli hissig (og redd) men sa ingenting til han i frykt for at han skulle bli voldelig elns. Så begynte han å gi meg komplimenter på utseendet mitt og inviterte meg igjen og igjen. Han gikk av og jeg kjørte hjem. On the other hand... Jeg tok det samtidig rolig fordi jeg visste akkurat der han bodde, hadde det skjedd noe kjipt så hadde nok han sikkert fått igjen så det holdt.

Moralen er: Oslo er fuckings ustabil - aldri kjør i denne byen uten å ha dørene lukket. Det er seriøst mye fucka som kan skje når som helst, av hvem som helst, hvor som helst, helt sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tenker på siktelsen er det helt normalt i slike situasjoner, samme som at mange ofte blir fratatt førerkortet intil situasjonen/hva som skjedde er avklart. Er helt vanlige mennesker som jobber i politiet og lovvesenet, og "alle" skjønner jo det at man forsvarer seg dersom noen tar seg inn i ett hus.

Står jo også klart og tydelig at familien blir sett på som ofre, så det er jo bare medias sleipe måte å lage overskrifter på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en jævlig ekkel opplevelse akkurat nå... Var på vei hjem, så kom det en norsk gutt midt på veien/feltet mitt og veiva med armene. Jeg stoppet selvsagt, (kan jo være en nødsituasjon der noen trenger en bil). Passasjerdøra var åpen, med vinduet nede (for å kunne snakke med han). Mumlet om at jeg måtte kjøre han hjem til Hasle (ca. 500 meter). Jeg bare "Nei, du får gå hjem" og plutselig satte han seg i bilen og det stinket sprit og han nektet å gå. Jeg tenkte fuck-it, "slipper han av, han sitter jo allerede i bilen", og kjørte fort. Underveis begynte han å mumle masse rart uten noen sammenheng, og plutselig ville han ha meg på nachspiel hos seg selv alene. Jeg takket nei mange ganger, begynte å bli hissig (og redd) men sa ingenting til han i frykt for at han skulle bli voldelig elns. Så begynte han å gi meg komplimenter på utseendet mitt og inviterte meg igjen og igjen. Han gikk av og jeg kjørte hjem. On the other hand... Jeg tok det samtidig rolig fordi jeg visste akkurat der han bodde, hadde det skjedd noe kjipt så hadde nok han sikkert fått igjen så det holdt.

Moralen er: Oslo er fuckings ustabil - aldri kjør i denne byen uten å ha dørene lukket. Det er seriøst mye fucka som kan skje når som helst, av hvem som helst, hvor som helst, helt sykt...

hm hm hm...Du virker littt sånn...spesiell...med frisørbilen din...haha :P

Rart...Ingen som tør å sette seg i min bil...Du må se mer skummel ut når du kjører mister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto en Lørdagskveld i fjor å venta på madammen på utsiden av McDonalds, plutselig hopper det to karer inn i baksetet som åpenbart trodde jeg var pirat taxi. Det stinker jo alkohol av dem selvsagt siden de var på byen men jeg ba dem pent gå ut og sa jeg ikke driver med slik ulovligheter, de vifta med en 200 lapp og det var heller ikke langt de skulle men her i byen har Politiet stort fokus på pirat drosjer. Jeg ville ikke risikere saftig bot for disse to tullingene og etterhver så gikk de ut av bilen og beklage bryderiet :P

En annen ting er de idiotene som går ut i veien og fysisk stopper biler i sentrum for å bli kjørt hjem, klasser og klapper på panser og ruter. Godt jeg aldri kjører i sentrum på disse tidene, kun viss jeg absolutt må....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir tatt for å kjøre pirattaxi så får du bot på 6000kr, samt bilen blir registrert "ikke lovlig" de neste 6mnd....de tar altså skiltene dine og du får dem ikke tilbake før etter 6mnd...Selv om bilen blir solgt så kan den ikke få skiltene på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du blir tatt for å kjøre pirattaxi så får du bot på 6000kr, samt bilen blir registrert "ikke lovlig" de neste 6mnd....de tar altså skiltene dine og du får dem ikke tilbake før etter 6mnd...Selv om bilen blir solgt så kan den ikke få skiltene på....

Ja det blir ett helvette, lett tjente penger sikkert men risikoen er stor. Tør så vidt hente kompiser på byen, men de betaler jo selvsagt ikke så da stiller det seg litt annerledes tror jeg. Er jo en tjeneste da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hente kompiser etc er det ingen regel imot...Om politet har mistanke om piratkjøring så spør de som regel noen kontrollspørsmål til de som er involvert....Man finner som regel ut om det er pirat eller ikke...

Ja det kan man som oftest se på bil og fører, her i byen er gode 70 prosent av priatdrosjene kjørt av polakker i slitene gamle Audier og Passater ;) Men vi har ett par Norske også, gamle trygda gubber som har kjørt pirat siden foreldrene mine gikk på byen for 80 år siden (eller 80 tallet var det kanskje) :P Men disse står ikke på piratstripa, disse har nettverk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke like risky om du kjører venner/bekjente, kun det jeg gjør. Tjener fort 1,5k på en kveld.

Stopper politiet deg da har de ingenting å si, så lenge ingen innrømmer at du får betalt for det

Huff, bare jeg som har vært dumsnill hele livet og ikke tatt bensinpenger fra noen (bortsett fra på reiser)...  :-s

Edit: Liker hvordan du skrev 1,5k for å spare på bokstaver/tall, når du bare kunne ha skrevet 1500 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...