Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sto en Lørdagskveld i fjor å venta på madammen på utsiden av McDonalds, plutselig hopper det to karer inn i baksetet som åpenbart trodde jeg var pirat taxi. Det stinker jo alkohol av dem selvsagt siden de var på byen men jeg ba dem pent gå ut og sa jeg ikke driver med slik ulovligheter, de vifta med en 200 lapp og det var heller ikke langt de skulle men her i byen har Politiet stort fokus på pirat drosjer. Jeg ville ikke risikere saftig bot for disse to tullingene og etterhver så gikk de ut av bilen og beklage bryderiet :P

En annen ting er de idiotene som går ut i veien og fysisk stopper biler i sentrum for å bli kjørt hjem, klasser og klapper på panser og ruter. Godt jeg aldri kjører i sentrum på disse tidene, kun viss jeg absolutt må....

For min del kjører jeg med låste dører, alltid! Er standard prosedyre når jeg kjører innover E18 mosseveien, kommer syd-fra(Stockholm) og skal inn til Oslo Sentrum.

I mangel på noe bedre å gjøre enn å drikke(passer seg dårlig å være student når man skal gjøre skolearbeid hver Lørdag/Søndag), så blir det ofte til at jeg bringer og henter bekjente inn og ut av byn.. Det er rett og slett skremmende hvordan ting har blitt siden jeg var 18 år.. Gir ned 2 gir og øk turtall og akselerasjon hvis nødvendig. Da flytter de  seg fra veien før du nærmer deg. Står du langs veien, lås dørene og ha sprekk på 5-10cm på ruta mot fortauet. Erfaringen er at istedefor å rive i håndtaket døra, snakker "inntrengere" med deg direkte istedefor å forsøke å rive i døra, for så å bli irritert/forbanna og så se et vindu som åpner seg som en smal sprekk.. Da har de lettere for å akseptere en avvisning.

Det største problemet føler jeg, er det åpenlyste narkotika-salget som foregår.. Man kan ikke gå i byn på en Fredag kveld uten å bli spurt om å kjøpe narkotiske stoffer.. Kommer det prostituerte slentrende så prøver de å forføre deg. Det verste jeg vet er å vente på fulle bekjente som somler på fortauet med dørene på bilen åpne.. Da kan ting skje veldig fort.. Særlig folk som skal selge narkotika, men også prostituerte som bare setter seg inn..

Om jeg får 300kr iløpet av helga er jeg stort sett fornøyd, holder bilen gående en uke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det største problemet føler jeg, er det åpenlyste narkotika-salget som foregår.. Man kan ikke gå i byn på en Fredag kveld uten å bli spurt om å kjøpe narkotiske stoffer.. Kommer det prostituerte slentrende så prøver de å forføre deg. Det verste jeg vet er å vente på fulle bekjente som somler på fortauet med dørene på bilen åpne.. Da kan ting skje veldig fort.. Særlig folk som skal selge narkotika, men også prostituerte som bare setter seg inn..

Haha, vettuhva, de drugdealerne som står ved Torggata er faktisk de kuleste drugdealerne ever. Ene gangen glemte jeg å ta ut iPoden fra bilen etter å ha parkert rett ved. Så kom det en dude, så på en annen dude og de snakka sammen. Så kom de rett mot meg og sa "you forgot your iPod, man". Etter det har vi vært bro's, jeg føler meg ikke intimidert av dem lenger hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nettopp en artikkel om piratkjøring i Bergen, og der er det visst så lite lovlige taxier tilgjengelige at folk som har vært på byen hopper inn i random biler mens bilene venter på grønt lys, og vil bli kjørt hjem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker å ha bilene trygt parkert i garasjen på lørdagskvelden jeg, selv her i lille Arendal kjenner jeg meg mye igjen i det du sier. Er så mye "grums" på byen for tiden, stoff og dritt...Som bolehovedstaden i Norge går det også mange tikkende bomber rundt på byen, er så mye bråk og slåssing her at det er flaut for de som kommer utenbys fra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle plukke opp venninne etter Madonna-konsert ved Valle Hovin en kveld. Verste jeg har sett når det gjelder sånt. Tusenvis av folk, håndfult med drosjer. Damer som pressa kløfta sine inntil bilruta og andre som vifta med 500-lapp for å bli kjørt til sentrum (10 minutters kjøretur).

Rart noen kjører pirat! Men man kommer garantert borti mye rart og ubehagelig også...

Mange vanlige drosjesjåfører som har historier om desperate folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste om en kvinnelig taxisjåfør som kjørte helgekvelder.

Kom jo borti alle slags folk, og mange av de mennene som ikke "fikk" seg noe i løpet av kvelden. Hun hadde flere ganger opplevd at de prøvde seg på henne, eller tok henne på brystene, eller spurte direkte om de kunne ta på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BULLSHIT at du hadde 90cc på am6 uten å bytte veiv, org veiv har 43mm slaglengde og ved 50mm boring (største trimm sylinder ved uten å bytte veiv mtp slaglengde) får du 76cc, (som blir kalt for 80cc) 

simonini laget et sylinder kit som het simonini90, dog med 50mm boring og 46mm slaglengde :)

edit; http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=159_161_11091_11115&products_id=16&zenid=bbcf8934434aa9c33292df713e360556

Du har helt riktig! Beklager. Var 50mm boring. Og det var Malossi (MHR). Vet ikke hvor jeg fikk 90cc fra.

Fant igjen e-post med ordrene fra 2006. Jeg kjøpte den fra mc-deler.com, sammen med dellorto 26mm. Men jeg byttet ikke veiv, selv om det var anbefalt.

Det var vel noe av det første jeg skrudde på, sammen med min fetter som hadde mye mer erfaring. Det eneste jeg husker, var at vi tok loddetinn nedi tennplugghullet og skviste den litt med stempelet, for å sjekke klaring. Og så mye pussing og lakkering.

Fant igjen delenummeret, etter litt leting. http://mc-deler.com/moped_scooter.asp?C=B_2FS0TH3AH&C1=C_2FS0TH4GZ&C2=J_2IS0MMH5E&M=Aprilia%20.&M1=RS%20%2050%20-2005%20%28AM6-motor%29&M2Trim&M3=Sylinder&D=X_2IS0MQCGI&Mi=MCD-708593

Hadde VR6 "effektanlegg" og så byttet vi vel reed-ventil/innsug. Ja, og så hadde jeg et 35mm powerfilter/kon. Men hver gang det regnet, kubbet sykkelen, så da måtte det nappes av for å få start igjen. Hadde ikke filteret så lenge. Hehehe.

Edit: Fant også E-post for Furiaen. Ser jeg kjøpte stempel til "2001 Furia AM6 med Athena 46,7 sylinder" Det var den som sprakk i kulden.

Powerfilter og stempel til Athena kjøpte jeg visst fra chrash n burn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, leste om en kvinnelig taxisjåfør som kjørte helgekvelder.

Kom jo borti alle slags folk, og mange av de mennene som ikke "fikk" seg noe i løpet av kvelden. Hun hadde flere ganger opplevd at de prøvde seg på henne, eller tok henne på brystene, eller spurte direkte om de kunne ta på dem :P

Det går andre veien og. Har hørt mange historier om damer som er hypp på å få seg noe på byen, men som ikke får det og legger max ann på drosjesjåførene når de slippes hjem. Når du er så drita at du legger ann på drosjesjåføren, så går det av en rød alarm i hodet med "POTENSIELL VOLDTEKTSANMELDELSESFARE" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt riktig! Beklager. Var 50mm boring. Og det var Malossi (MHR). Vet ikke hvor jeg fikk 90cc fra.

Fant igjen e-post med ordrene fra 2006. Jeg kjøpte den fra mc-deler.com, sammen med dellorto 26mm. Men jeg byttet ikke veiv, selv om det var anbefalt.

Det var vel noe av det første jeg skrudde på, sammen med min fetter som hadde mye mer erfaring. Det eneste jeg husker, var at vi tok loddetinn nedi tennplugghullet og skviste den litt med stempelet, for å sjekke klaring. Og så mye pussing og lakkering.

Fant igjen delenummeret, etter litt leting. http://mc-deler.com/moped_scooter.asp?C=B_2FS0TH3AH&C1=C_2FS0TH4GZ&C2=J_2IS0MMH5E&M=Aprilia%20.&M1=RS%20%2050%20-2005%20%28AM6-motor%29&M2Trim&M3=Sylinder&D=X_2IS0MQCGI&Mi=MCD-708593

Hadde VR6 "effektanlegg" og så byttet vi vel reed-ventil/innsug. Ja, og så hadde jeg et 35mm powerfilter/kon. Men hver gang det regnet, kubbet sykkelen, så da måtte det nappes av for å få start igjen. Hadde ikke filteret så lenge. Hehehe.

Edit: Fant også E-post for Furiaen. Ser jeg kjøpte stempel til "2001 Furia AM6 med Athena 46,7 sylinder" Det var den som sprakk i kulden.

Powerfilter og stempel til Athena kjøpte jeg visst fra chrash n burn.

stemmer rimelig greit nåja :D mhr team er jo det råeste man får på standar slaglengde!! 

det dere målte var squish klaringen som antageligvis blei på 0,7-0,9 :D hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer rimelig greit nåja :D mhr team er jo det råeste man får på standar slaglengde!! 

det dere målte var squish klaringen som antageligvis blei på 0,7-0,9 :D hehe

Husker ikke hva klaringen ble, men det var bra nok, i følge min fetter. Hehe.

Jeg husker at jeg ville ha det råeste man fikk tak i, det var antageligvis der det gikk skeis med hukommelsen og jeg blandet det råeste med at jeg hadde sett at man fikk 90cc, på den tiden. Første utbetalingen av stipend, første år på videregående, gikk fullt og helt til trimdelene. Haha. Jeg slet med ventingen, så prøvde å låne penger av alt og alle frem til stipendet kom, men jeg måtte nok vente på stipendet. Men hadde det veldig kjekt med den sykkelen :) En kamerat som kjøpte den når den røk, men han fikset den aldri, så den står nå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...