Sjøbuse Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 For slik jeg har forstått er det kun politi som kan kontakte nettselskap og få info om brukere utifra IP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 For slik jeg har forstått er det kun politi som kan kontakte nettselskap og få info om brukere utifra IP Altså det jeg tenkte var at noen kunne sjekket om IPen var fra USA for å kunne bekrefte gyldigheten til Jack Olsen kontoen bittelitt. Det bør alle moderatorer kunne gjøre, slik er det på alle andre forum hvertfall. Markus E30 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Det jeg mente var. Si jeg har en nettside som heter nettside.no. Du legger en lenke på bimmers og 1000 brukere klikker på lenken og kommer til min side. Kan jeg da se at det er kommet 1000 besøkende via en lenke på bimmers? Ja, og ikke bare det, du kan også se hvem de 1000 går videre til etter at de har besøkt deg. Hvis cookiene "overlever" vil de fortsette med å samle opplysninger om hvem de 1000 besøker. Som Noekult er inne på finnes det idag ganske sofistikerte og lettilgjengelige verktøyer til slike "markedsanalyser". Både bimmeren og bimmers har f.eks generert en cookie ("informasjonskapsel"), som er en samling data for brukernavigering på internettet, fordi jeg er her inne og har besøkt bimmeren i forbindelse med den aktuelle garasjetråden. Det kan være ganske store og omfattende informasjonsmengder om deg og dine surfevaner som lagres i disse informasjonskapslene. Det skal sies at de også kan være nyttige i forbindelse med at de f.eks kan "huske" ulike innstillinger du har gjort på ulike sider på nettet (som f.eks handlekurver). Dette er med på å gi deg en bedre brukeropplevelse samt at sidene lastes opp hurtigere i din nettleser. Cookiene inneholder som sagt div. ip-adresser til steder du har besøkt inkl. hvilken ip-adresse du selv har fått fra din internettleverandør, men det er kun politiet som kan kreve å få utlevert konkret hvem som skjuler seg bak din adresse. Slik er det i teorien, men som vi alle vet er nettet idag såpass gjennomkontrollert av myndighetene at de som mener at de bør vite hvem du er også vet hvem du er. Det pleier ikke lenger å være en stor utfordring å finne folkene bak f.eks pedofile nettverk eller det meste annet ulovlig og lovlig på nettet (som den aktuelle samfunnsdebatten gir et hint om). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Forbanna hacker klovner som stenger ned serverne til EA og til dels Steam. Vil spille Battlefield! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Kan man se hvem nettside folk klikker på en lenke for og komme inn på min nettside? Enkelt, om du har tilgang på server til nettsiden din. <?php$_SERVER['HTTP_REFERER'];?> 'HTTP_REFERER' - The address of the page (if any) which referred the user agent to the current page. Kan alle gjøre det? Trodde bare politi kunne sjekke IP. Du har jo tilgang til et veldig fint verktøy i moderatorpanelet for å sjekke hvilke ip-adresser brukerne her bruker/har brukt http://bimmers.no/index.php?app=core&module=modcp&fromapp=members&tab=iplookup For mer informasjon om hver ip-adresse sender den deg videre til: http://nic.com/cgi-bin/whois Der får du som regel frem nettleverandør og kontaktperson/firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Rettsak i dag... Wish me luck! Diiesel, Thundercoil, e30_joakim og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Rettsak i dag... Wish me luck! Lykke til ! Vært i det selv for en stund siden, møøøk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Papsen er ikke hypp på å forsikre 750'en på seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er vel forståelig det...kræsjer du så må han stå ansvarlig...Så du får enten ta ansvarsforsikring på den på deg selv, eller finne en annen bil... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diiesel Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jepp.. Tror han tenker mer E30/E34/E39/E46. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er du sikker på at han tenker BMW i det hele tatt da?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Poteito Potaoto Ost er ost? No way! e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Er det samme som å si at kebab er kebab!? Og det vet alle at DET er feil det! Nytern og e30_joakim reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 jeg fikk frysninger av dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Januar 3, 2014 Share Skrevet Januar 3, 2014 Jeg hater den gifen. Jizez. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg