Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nei... det er ikke ulovlig å kjøre med litt sne på bilen, men is/sne på vinduene (frontvinduet, vinduer foran B-stolpen og bakvinduet) skal ikke hindre sikten eller virke forstyrrende. Det må heller ikke være for mye dugg på innsiden av vinduene. Mye sne på panser og tak (som på bildet) er derimot ulovlig iom. at mye snefyk bakover og deisende sne på frontvinduet ved oppbremsing er farlig.

 

 

Apropo isete ruter...Hadde VELDIG dårlig tid for litt siden da jeg skulle rekke jobben... Skrapte is på frontruta, men fikk ikke tatt alt, og det var noe dugg på innsiden...Satte meg inn, så ut og klarerte med meg selv at dette skulle gå fint, er bare 400meter til motorvei og ingen andre på veiene så tidlig (kl 0630), vifta går på fullt og jeg har klar sikt...

 

Kom ut på småveien ved oss, og så så vidt en skikkelse til høyre i frontruta mi...en kar som skulle krysse veien på fotgjenger felt... så han ikke i det hele tatt... Godt jeg rakk å bremse, og at han ikke bare gikk ut i veien... Måtte bare sveive ned ruta og si sorry før jeg stoppet helt og ventet til ruta var dugg/is fri... Så viktig å ha god sikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel snødd konstant her i oslo området siste 10 dagene eller no... Og har enda ikke satt meg fast uansett hvor mange rare steder jeg har kjørt... Kom faktisk opp en bakke istad der en X6 stod og spant...

Ser forresten ett klart skille på skedsmo kommune og oslo kommune... Jeg bor i lillestrøm og kjører ofte til stovner (rett innafor oslo grensa) Og man kan fysisk se hvor saltinga starter og hvilken kommune som er verst med saltinga... Før oslo grensa er det tørre men snøfulle veier (før de måker) og ellers igrunn bare snø og is... Med en gang man entrer oslo så er det sørpe og brunt...

Det blir jo litt hva man gjør det til det med å stå fast, men når man har senka bil og det er ubrøyta vei til der jegskulle parkere bilen så blei den stående, men da snakker vi 30cm med snø , skulle sladde inn til p-plassen men sklei ut på sida der det ikke var brøytet, men med dytte hjelp så gikk det fint rett ut.

Står man å spinner med en x6 og ikke kommer opp så kommer det en med rwd å kjører forbi deg da har du enten jææææævlig dårlige dekk, eller så må man være en jævlig dårlig sjåfør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du bodd på feil områder i oslo as... jeg vil heller snu meg litt etter klovner i Oslo enn å bli pissvåt i bergen...

Hehe, jeg har nok aldri bodd i Oslo. Det største problemet er vel at jeg bare har vært der i forbindelse med konserter i Spectrum. Da er det som oftest ankomst rett før konserten og rett på hotellet etterpå. Det strøket er iallefall ikke det peneste. 

Har aldri spasert rundt i Oslo for fornøyelsen for å si det slik, så jeg har ikke vært på sightseeing.

 

Må huske at det er tørt i Bergen og har vært det en stund nå. Er i Oslo det "regner" og har "regnet" i 10 dager :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gang jeg var 17 år og "snøkaos" herjet Oslo testet vi vår E39 på Nordstrand i Oslo. Sykebiler, drosjer og andre bilister "lå strødd" i bakkene. Med god planlegging og dyktig sjåfør kom man seg frem uten problemer. Jeg husker særlig en Chevrolet med firehjulsdrift som OVERHODET ikke klarte å komme opp bakken. E39n kjørte lunkent  forbi.

Jeg bodde i rekkehus før, for å kjøre bilen forran rekkehusene kjørte man på en nokså smal gangvei. Her var det en bakke for å komme opp. Helt rett og grei, under dette snøfallet hadde naboen prøvd å kjøre sin splitter nye Volvo XC70, men måtte gi opp. Til naboens store forskrekkelse kjørte min far rett opp bakken.. Også med E39n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt hva man gjør det til det med å stå fast, men når man har senka bil og det er ubrøyta vei til der jegskulle parkere bilen så blei den stående, men da snakker vi 30cm med snø , skulle sladde inn til p-plassen men sklei ut på sida der det ikke var brøytet, men med dytte hjelp så gikk det fint rett ut.

Står man å spinner med en x6 og ikke kommer opp så kommer det en med rwd å kjører forbi deg da har du enten jææææævlig dårlige dekk, eller så må man være en jævlig dårlig sjåfør.

 

 

Tror det var piggfrie 22tommere med en elendig sjåfør...stod bare og spant i bakken :P  Bilen min er også lav..subber alle steder det ikke er måkt samt i alle snøklumper på veiene..Men har enda til gode å sette mg fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har nok aldri bodd i Oslo. Det største problemet er vel at jeg bare har vært der i forbindelse med konserter i Spectrum. Da er det som oftest ankomst rett før konserten og rett på hotellet etterpå. Det strøket er iallefall ikke det peneste. 

Har aldri spasert rundt i Oslo for fornøyelsen for å si det slik, så jeg har ikke vært på sightseeing.

 

Må huske at det er tørt i Bergen og har vært det en stund nå. Er i Oslo det "regner" og har "regnet" i 10 dager :mrgreen:

 

 

Men det er jo hvitt gull som daler... hva hadde du valgt? Regnfull sommer eller snødekt vinter? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var piggfrie 22tommere med en elendig sjåfør...stod bare og spant i bakken :P  Bilen min er også lav..subber alle steder det ikke er måkt samt i alle snøklumper på veiene..Men har enda til gode å sette mg fast...

Har du montert ASC+T i Mercedesen din Wicky? Med den fremkommeligheten din, så må det være noe BMW deler inne i bildet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært alene på IKEA og Maxbo i dag. Helt utrolig hva vår V70 sluker: en hel dør, en hel seng, et par vegghyller og masse småtteri. "Tror ikke det går" tenker jeg og V70en bare "å joa, bare prøv :) :)"

 

Forøvrig SÅ DEILIG å slippe å bli sliten av andre folk som også er med på tur og som skal ha meg med her og der underveis. Bestemme seg for hva man skal ha på nett, plukke det opp på varehuset, ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo hvitt gull som daler... hva hadde du valgt? Regnfull sommer eller snødekt vinter? :P

Godt poeng, men jeg mener å huske at vi for 2 år siden hadde flere sol-dager enn dere ;) Snø er definitivt å foretrekke foran tørre veier også, men dere er bare heldig som har riktig temperatur om dagen. Det teller fortsatt som nedbør!  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så koselig i tigerstaden for øyeblikket.. Bare slaps og gris overalt!

Postet bilde

Postet bilde

Postet bilde

Der det ikke er brukt salt, er det noe bedre :)

Postet bilde

Tenk så mye finere det hadde vært uten det helvettes saltet. !

Kjørte på no små veier her jeg bor istad. Tørre fine hvite veier med godt grep. For så å konme på salt slush med dårlig feste, sporing, møkk på vindu hele tia etc !!!!

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du montert ASC+T i Mercedesen din Wicky? Med den fremkommeligheten din, så må det være noe BMW deler inne i bildet..

 

 

Monterte bakstilling fra en 90talls bimmer vettu..da kommer man seg frem overalt :P Men ja..er overrasket over at jeg faktisk kommer meg opp og frem overalt så lenge jeg vet når jeg skal skru av ESP.. Også hjelper det jo med gode dekk også selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt poeng, men jeg mener å huske at vi for 2 år siden hadde flere sol-dager enn dere ;) Snø er definitivt å foretrekke foran tørre veier også, men dere er bare heldig som har riktig temperatur om dagen. Det teller fortsatt som nedbør!  :tongue:

 

 

hehe greit nok...bergen er bestest i test... fornøyd nå? :P Men er godt fornøyd med det lille snøkaoset vi har hatt her i oslo siste tiden..var litt trist med grønn og våt periode fra oktober til desember.. Kona er ikke så veldig happy (selv om hun er fra Harstad..) spesielt siden hun nettop gikk tilbake i jobb etter å ha vært hjemme i over ett år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...