Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

 Dette er jo bare pisspreik :P Det er teknisk umulig å ikke få turbolag med en slik konstruksjon , fordi når du trykker på gassen så må turboen bygge opp trykk i hele røret fram til manifoilen, og det tar tid med ett så stort og langt rør! Det finnes ingen måte å magisk fjerne den faktoren på.  Muligens om de fjerner IC`en for å få litt kortere vei, og har en overdimensjonert turbo som bygger opp trykk veldig kjapt når du kommer opp i høyt nok turtall, men du vil uansett få noe forsinkelse da, etterfulgt av en slags ketchupeffekt evt.. med mindre effektiviteten blir for dårlig når du mangler IC :)

 

Turbolag vil det alltid være. Men en bakmontert turbo gir raskere spool-up enn en turbo plassert rett på manifolden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye filippinere på de tankbåtene som kommer inn på jobb hos meg og tror jeg :P

Ja filippinere, polakker, russerer osv kommer til å ta helt over det markedet.. Er snart på tide for desse såkalte politikerne vi har her til lands å våkne litt opp..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vell kun norske matroser på supplybåter i Nordsjøen ja, er vel oljeselskaper så krever det. Men langs kysten på lastebåter/sandbåter er det vel mye utenlandsk personell...Går desverre en vei og det er mot utflagging :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja filippinere, polakker, russerer osv kommer til å ta helt over det markedet.. Er snart på tide for desse såkalte politikerne vi har her til lands å våkne litt opp..

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

 

Det er som i transportbransjen det. Polakkene har holdt på en stund, men tilogmed de blir for dyre, så nå kommer filipinerene..

Trur du politikerene gjør noe? Neppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg slik at det statseide selskapet Posten er en av de største forbrukerne av utenlandske transportselskap. Staten støtter lovlig/ulovlig kabotasje og sosial dumping indirekte. Derfor gjør dem heller ikke noe med problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett rotete og uoversiktlig speedometer egentelig, hva slags bil er dette?

Syns du det altså? Syns tvert imot det er veldig oversiktlig i forhold til min E90, men jeg har ikke kjørt F10/F11.

Er en W212 200 taxibil :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...