Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde eg vert deg, hadde eg kjøpt en E34 M5, lakkert den sort å hatt som garasjebil å så hadde eg smelt til på en e90 som bruksbil.

Kommer langt under 500.000kr som far din betaler!!

gir deg bud på 219 900 for din M5 Torbjørn Ferstad ;) hehehehe ærlig den m5en din ser dritbra ut! 

 

 

M5 er uansett way out of my league :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det.. :P

og 13k på en på din alder er egentlig ikke så gale, må reine med såpass nesten uansett bil.

 

Tror jeg betalte 15-16k i året på e90n min når jeg var 18, gikk nå fint det :P

 

145 dager til jeg kan ta lappen igjen nå.. :P Går nå vertfall rett vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og 13k på en på din alder er egentlig ikke så gale, må reine med såpass nesten uansett bil.

 

Tror jeg betalte 15-16k i året på e90n min når jeg var 18, gikk nå fint det :P

 

145 dager til jeg kan ta lappen igjen nå.. :P Går nå vertfall rett vei

Men da hadde du vel ei lønn i ryggen og? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku vært like heldig som Sauceboss og hatt en paps med 500.000kr,- disponibelt til bil, etter motorhavari med førstebilen min  :stupid:

jeg jobber rævva av meg i restauranten vår, er ikke så bortskjemt :P spesielt i helgene jobber jeg veldig mye! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du hatt spenning på coilen på en eller annen måte.. Å trille igang en bil med steindødt batteri er ikke bare bare det heller, må ha litt turtall får å få opp spenning nok over coilen.

 

 

Har man dårlig strøm på en gammel bil er det alltid et triks å legge et lommelyktbatteri i serie med coilen for å øke spenningen 1,5 volt, som ofte er nok til å få tenning i startøyeblikket. Brukte dette trikset på min gamle BMW flere ganger da batteriet mitt gikk fyken, da før jeg fikk byttet, vanskelig å få trilla igang aleine uten å kunne få opp spenningen litt på forhånd(da med lommelyktbatteriet). Dette funka fint. Coilen må indusere "høyspent" ut til fordeleren på en eller annen måte, og trenger "12V-ish" for å gi gnist. Det er jo faktisk måten man stopper bilene på, rett og slett kutte tilførselen til coilen og gnisten opphører.

 

Stopper en bilmotor brått uten host og hark, så er det gnist og coilens strømtilførsel jeg sjekker først. Dro på hytta med BMWn en Fredag, den sto parkert på snaufjellet til Søndag. Skulle starte opp.. Ikke tegn til liv.. Sjekka gnist, ingen gnist, ingen strøm til coil, fikk bøyd til en pianotråd fra et gjerde rundt plusspolen på batteriet og festet til + på coil, fikk start og kjørte hjem slik..  :smile: Så det er rimelig klart at en bensinmotor må ha strøm tilgjengelig for å gå, energien som brukes til å lage gnister til pluggene taes ikke fra løse lufta. En dieselmotor derimot.. feks. Mercedesen min må stoppes mekanisk. Her er heller problemet at man faktisk ikke får stoppet motoren som er feilen grunnet feil på vacumkrets eller stoppsolenoid, derfor sitter det en strupeventil til nødstilfeller på dieselfilteret som man kan kutte tilførselen av diesel med.

 

Hadde samme problemet med min 250d, da forrige eier hadde byttet tenningslås. Den nye tenningslåsen var fra en bensiner og hadde ikke den vacuumventilen som de med diesel har. Da koblet jeg bare de 2 vacuumslangene på bryteren til lyshøydereguleringen.

Funket fint det, på 0 så gikk motoren, på 3 så stoppet den :)

Litt artig at jeg kunne skru av tenningen å låse bilen, mens motoren gikk når jeg var inne på butikken foreksempel. Det var INGEN som fant ut hvordan jeg startet motoren på den bilen. Savnet den bilen ja :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gir deg bud på 219 900 for din M5 Torbjørn Ferstad ;) hehehehe ærlig den m5en din ser dritbra ut! 

 

 

M5 er uansett way out of my league :P

Du vett at bud er bindende ?

Har du lagt inn bud uten forbehold, er du bundet om selger aksepterer budet.

Overfør penger du så skal eg ha den klar med en gang!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...