Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

R.E.M. er et amerikansk rockeband som ble dannet i Athens, Georgia i USA, i januar 1980 av vokalist Michael Stipe, gitarist Peter Buck, bassist Mike Mills og trommeslager Bill Berry.

Bandets første konsert noensinne fant sted hjemme på fest hos en venn.

Etter utgivelsen av debut-EP-en Chronic Town i 1982, ga bandet ut seks album på like mange år, fra Murmur i 1983 til Green i 1988. Murmur ble kåret til «årets beste» i Rolling Stone. Den distinkte R.E.M.-lyden og Stipes kryptiske tekster hadde stor innflytelse på mange band, både skranglepopband på 80-tallet og alternative rockeband på 90-tallet. Etter å ha oppnådd suksess på nytt plateselskap mot slutten av 80-tallet og tidlig på 90-tallet kunne bandet fronte egne politiske saker på samme tid som de spilte på store arenaer verden over. Det store gjennombruddet kom med sangen Losing my Religion i 1991. Plater som Out of Time og Automatic for the People solgte til platina flere ganger og ble meget godt mottatt av både fans og kritikere. Automatic for the People er bandets mest populære.

I 1997, etter at R.E.M. hadde signert en ny kontrakt med sitt plateselskap Warner Bros for rekordsummen 80 millioner dollar, forlot trommeslager Bill Berry bandet etter en hjerneblødning og R.E.M. fortsatte med tre faste medlemmer. Berry ble bonde i stedet. Etter en del forandringer i musikkstil fortsatte bandet inn i det neste tiåret med blandet kommersiell suksess. Det nest siste albumet, Around the Sun, ble utgitt i 2004. I 2007 ble bandets historie og innflytelse hedret med induksjon i amerikanske Rock and Roll Hall of Fame. Bandets første offisielle konsertalbum, R.E.M. Live, ble utgitt 16. oktober 2007.

Det nye studioalbumet, Accelerate, ble utgitt i Norge 31. mars 2008. R.E.M. legger ut på turné til USA og Europa i 2008, med konserter i Oslo (Valhall) 3. september og Bergen (Koengen) 4. september.

R.E.M. har besøkt Norge flere ganger siden 1984 og fylte blant annet Ullevål stadion i 2005.

Seks av bandets albumer har ligget som nummer én på de norske hitlistene.

R.E.Ms første tvopptreden var hos Late Night with David Letterman 6. oktober 1983. De spilte to sanger. Den første sangen var så fersk så den ikke hadde fått navn ennå, men ble senere kjent som So. Central Rain. Den andre sangen var Radio Free Europe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns faktisk ikke fiskegrateng er uintressant Wicky.

Det er faktisk en meget god matrett som overraskende mange nordmenn favoritiserer.

Personlig foretrekker jeg Findus sin ferdige fiskegrateng, er så lettvint å hive ett par brett med Findus fiskegrateng i stekovnen når man har lyst på noe godt til middag. Blant den eldre garden finnes det også mange som foretrekker hjemmelaget fiskegrateng. Fiskegrateng består hovedsaklig av kokte fiskerester som sammen med bruk av egg gjør retten lett og luftig. Egg tilfører også fiskegratengen proteiner og er i seg selv like ernæringsmessig verdifull som fisk og kjøtt. Makaroni brukes for å drøye fisken og gjøre den mer barnevennlig, noe svært mange foreldre har satt stor pris på som en slags inngangsport for å få barna til å spise mer fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva synest folk om tvagnsekteskap?

Tvangsekteskap er når du:

- ikke kan velge selv hvem du vil gifte deg med

- ikke kan velge å være ugift

- utsettes for psykisk press, trusler eller tvang om å gifte deg

Hva slags svar forventer du å få? "Det er skikkelig digg! Får babe uansett." :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva synest folk om tvagnsekteskap?

Tvangsekteskap er når du:

- ikke kan velge selv hvem du vil gifte deg med

- ikke kan velge å være ugift

- utsettes for psykisk press, trusler eller tvang om å gifte deg

Hva slags svar forventer du å få? "Det er skikkelig digg! Får babe uansett." :lol:

:lol::lol:

Sitter alltid med noe på lur du, Adeel ;) (?)

Må si det er veldig mye nyttig informasjon her på de forrige sidene, og ekstremt interessant ;)

Utrolig hva dere vet! Spesielt deg, Wicky, dette er en side vi ikke har sett før :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, nå kommer noen her til å si at vi er så fine buddies at vi må gruppeklemme :(

Jeg vurderer å ta en tur til Nürnburgring 1.-2. april. Jim Glickenhaus, eier av den verdensberømte "one off" Ferrarien P4/5, skal debutere i 24 timers løp med kopien Ferrari P4/5 Competizione (ikke basert på Enzo, som originalen, men en 430 Scuderia chassis med F430 GT2 motor og drivverk for bedre holdbarhet ved endurance racing). Ikke nok med det, han samler på racingbiler og skal konvertere bilen til gatebil når tiden er inne for å pensjonere den :D

Jeg har blitt lovet å få hilse på hvis jeg kommer. FRISTER mildt sagt. Han er en av mine tre bilhelter (Horacio Pagani på 1., Ayrton Senna på 2. og Jim Glickenhaus på 3.) fordi han får Ferrari til å lage en bil bare han eier designet/aero-designet på og attpåtil LAGER en egen racingbil for å kjøre løp - fy faen for en mann. Ingen "gi meg en Porsche 911 Cup Car så jeg kan drive amatør racing, takk" der i gården :D

I såfall blir det ferja over, og komfortabel Volvo stasjonsvogn nedover med forsiktig cruising og forsmak av sommer. En opplevelse man vil huske for livet :) Jeg så på F1 løp i '06 og jeg husker hver eneste detalj som om det var i går :D En ting er å se verdens råeste biler, sjåfører (kan diskuteres, men de kan kjøre, det er sikkert) og ekstreme racingteam som satser absolutt alt på TV, men å være der og se på historie bli skapt, er noe helt annet og anbefales alle som har bil i blodet :D

Frister det for noen av dere eller? Tror billetten koster bare typ 59 € (460-480 kr.), men kan sjekke nærmere. Hvis vi er 2-4 stk så blir det ikke en dyr tur. Sier ikke ja eller nei enda, men må undersøke litt nærmere først (hotell, ferjepris, billettpris etc.).

Hmm, kanskje det skal være mottoen til Autoglede: "For deg som har bil i blodet" :D

Edit: Legger til video av bilen jeg ønsker å se:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja... vi har visst hatt troll på besøk i natt. Man må være rimelig tom i hodet hvis man helt vilkårlig kopierer artikler direkte fra Wikipedia når man kjeder seg og ikke har noe annet å skrive om. Hvorfor ikke bare linke direkte til artiklene så slipper dere all copy-pastingen også?

Har dere helt mistet interessen for http://www.tullprat.net/phpBB3/ ?

noekult: En fantastisk bil... dumt med all tåken. Det er utrolig hva man kan kjøpe idag bare man har nok pæng på bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg jævli missfornøyd med at "Haba Haba" slo ann så jævli. Nå kan dere takke dere sjøl dere som stemte når dere har hørt "Haba haba" for 83. gang på radio og er drittlei!

Det er nok bare noe i tiden som gjør at ellers ganske dårlige låter når høyt opp i slike konkurranser. Her i Danmark er det først MGP om 14 dager, men dette bildet er fra finalen i gårsdagens danske X-Factor. Det er, som dere ser, visse likheter i det visuelle uttrykket blandt noen av de danske artistene og Stella... og dette er nok ikke helt tilfeldig. Mangelen på originalitet er mer enn åpenbar... :roll:

Gruppen DeeVibez til venstre og sangeren Ercan til høyre.

hcd7yy03dm0lfgcmhudh.jpg

Interessant... image er tydeligvis viktigere enn at man kan synge. Vi sender med andre ord en artist som selv sier at hun ikke kan synge til en europeisk sang konkurranse (Eurovision Song Contest)... :lol:

http://www.dagbladet.no/2011/02/15/kult ... /15426656/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...