Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

DISCOVERY NÅ!

Bilfikserne. E39 M5 \:D/

 

Syke priser i England må jeg si.

De klarte å prute bilen ned i 4,500 GBP ettersom det var enorme feil på den i følge programmet. Feila var bråkete lager på dynamo, ulyder fra tårnlager/puter (nye deler til begge sider fulgte med) knust ett tåkelys, lakkskade på panser, væskelekkasje på førerspeil og speil inni bil. Thats it.. presenterte det som en formue å fikse, haha. Etter å ha fiksa alt samt oppgradert med orginale hellalykter foran og bak fikk de solgt bilen for 6.500 GBP! Det skulle bli rett i overkant av 65.000,- kroner for en M5 med facelift og i god teknisk stand. Dette synes til og med kjøperen var noe i overkant prismessig, men valgte til slutt å gå med på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det var snakk om at Samsung brukte bevisst dårlige kondensatorer(eller var det transistorer??) i deres elektronikk, kun fordi de skulle ha en forkortet levetid.. Mener det var en slik sak oppe i FBI(Forbrukerinspektørene NRK1).

Stemmer. Men i dag har de flytta de og gjort dem urepererererbar!

Greia mi er kun hdmi og at hdcp "låser" seg. Kjent problem for alle merker faktisk. Så pratingen fra tv og komponentene har gått i frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syke priser i England må jeg si.

De klarte å prute bilen ned i 4,500 GBP ettersom det var enorme feil på den i følge programmet. Feila var bråkete lager på dynamo, ulyder fra tårnlager/puter (nye deler til begge sider fulgte med) knust ett tåkelys, lakkskade på panser, væskelekkasje på førerspeil og speil inni bil. Thats it.. presenterte det som en formue å fikse, haha. Etter å ha fiksa alt samt oppgradert med orginale hellalykter foran og bak fikk de solgt bilen for 6.500 GBP! Det skulle bli rett i overkant av 65.000,- kroner for en M5 med facelift og i god teknisk stand. Dette synes til og med kjøperen var noe i overkant prismessig, men valgte til slutt å gå med på prisen.

Viktig å huske at selvom bilene er billig i England, koster dem veldig mye å eie. Mener forsikringsprisene er svindyre etter hva jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å forstå hva du faktisk spør om, det skal monteres en m5-fanger på en vanlig e39? Ledningene til lyspæra i grøftelysene er forskjellige så du trenger nye kabler/et overgangssett og en loddebolt. Enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å forstå hva du faktisk spør om, det skal monteres en m5-fanger på en vanlig e39? Ledningene til lyspæra i grøftelysene er forskjellige så du trenger nye kabler/et overgangssett og en loddebolt. Enkelt. 

Sorry var egentlig det jeg mente. Takk for svaret! :D

Vet du hvor man får kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry var egentlig det jeg mente. Takk for svaret! :D

Vet du hvor man får kjøpt det?

 

Gikk på samme "smell" som kompisen din, så jeg kjøpte på GS i Trondheim. De hadde det på lager. Ellers så regner jeg med de har det på koed osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknologi er rare greier,

 

har en pc, tenkte jeg skulle lage sånn flyttbar pc på hjul greie :P

 

men kabinettet dne sto i var for stort til å passe under greia jeg har med hjul,

 

men hadde engml pc som passet, tenkte da å flytte over all innmat i det kabinettet.

 

nå er eneste som står igjen fra gamle pc'n i det gamle kabinettet selve på knappen, alt annet er fra pc'n som funket fett men i for stort kabinett.

 

men nå funker den i et par minutter, så skrur den seg av..............

 

irriterendes, :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh.. Finner aldri eksosanlegg til e32'en!

Tips til bedrifter/personer som muligens kan ha?

Med katalysator.

 

Noen som har erfaring med å lage selv, med katalysator? Billigst mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teknologi er rare greier,

 

har en pc, tenkte jeg skulle lage sånn flyttbar pc på hjul greie :P

 

men kabinettet dne sto i var for stort til å passe under greia jeg har med hjul,

 

men hadde engml pc som passet, tenkte da å flytte over all innmat i det kabinettet.

 

nå er eneste som står igjen fra gamle pc'n i det gamle kabinettet selve på knappen, alt annet er fra pc'n som funket fett men i for stort kabinett.

 

men nå funker den i et par minutter, så skrur den seg av..............

 

irriterendes, :P

Blir sikkert for varm, har en tendens til å bare skru seg av da.

Last ned et program som lar deg overvåke temp på cpu og gpu, så ser du hvor varmt det blir.

Blir det over 65/70 grader så slår den seg somregel av automatisk for å redde komponenter.

Burde helst ligge på rundt 40 grader.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...