Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da jeg fikk beskjed fra verkstedet om at min var "ødelagt" (dvs at regulatoren er gåen) fikk de tak i nyoverhalt dynamo til 3500-4000 spenn. (Jeg kjøpte ny regulator og drar aldri på det verkstedet igjen).

 

Så det er tydeligvis marked for innbytte av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muligt å selge/pante inn ødelagt dynamo ? Har kjøpt ny allerede da men

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Ved kjøp av overhalte dynamoer pleier man å kunne levere sin ødelagte. Da blir den overhalt og solgt. Hvordan det er med levering etter kjøp en annen plass er jeg usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muligt å selge/pante inn ødelagt dynamo ? Har kjøpt ny allerede da men

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

spør om det samme jeg og, gjelder en caliper, kjøpte fra gs i sommer. De sa det var pant på den, men gjelder det enda mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjører over oppgitt forbruk, hvilket gir pleier dere å kjøre på? Holdt meg alltid under oppgitt forbruk på Vectraen, helt til kjørecomputeren låste seg. I by ligger jeg i tredje/fjerde så fort det går over 30, og på landevei er det alltid femte gir. Papsen mener jeg å huske alltid lå over, for av en eller annen grunn klarer han ikke å se at lavere turtall = lavere forbruk. Jeg mener at så lenge turtallet er lavt, vil den bruke mindre bensin enn lavere gir selv tungt lastet.. Han mener at en vil bruke mindre ved å gire ned fordi den ikke skal "trekke tungt". Jeg ser ikke helt logikken, og tror han fremdeles har et forgassersystem i hodet, hvor bensinforbruk er avhengig av pedalposisjon.

 

Hva mener dere?

 

** Altså at papsen ligger over, jeg ligger under. Gikk litt fort i svingene første gang.

 

I tillegg mener jeg at det å holde Vivaroen (1.9 TDI) i sjette gir å godta det at det tar litt lengre tid før en tar igjen trafikken enn ved femte gir også vil spare på forbruket.. Han pleier å kjøre lavt giret, fatter meg ikke helt på det. Nå har han hatt lappen en god stund lengre enn meg, så jeg godtar jo egentlig det han sier, men likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjører over oppgitt forbruk, hvilket gir pleier dere å kjøre på? Holdt meg alltid under oppgitt forbruk på Vectraen, helt til kjørecomputeren låste seg. I by ligger jeg i tredje/fjerde så fort det går over 30, og på landevei er det alltid femte gir. Papsen mener jeg å huske alltid lå over, for av en eller annen grunn klarer han ikke å se at lavere turtall = lavere forbruk. Jeg mener at så lenge turtallet er lavt, vil den bruke mindre bensin enn lavere gir selv tungt lastet.. Han mener at en vil bruke mindre ved å gire ned fordi den ikke skal "trekke tungt". Jeg ser ikke helt logikken, og tror han fremdeles har et forgassersystem i hodet, hvor bensinforbruk er avhengig av pedalposisjon.

Hva mener dere?

** Altså at papsen ligger over, jeg ligger under. Gikk litt fort i svingene første gang.

I tillegg mener jeg at det å holde Vivaroen (1.9 TDI) i sjette gir å godta det at det tar litt lengre tid før en tar igjen trafikken enn ved femte gir også vil spare på forbruket.. Han pleier å kjøre lavt giret, fatter meg ikke helt på det. Nå har han hatt lappen en god stund lengre enn meg, så jeg godtar jo egentlig det han sier, men likevel..

Ligger jevnt på 1.5 liter på mila.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...