Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vet ikke om det er bare jeg som sitter å ser på Wheelers dealer eller hva det heter.

De har fikset opp en gammel Mercedes SL280, den hadde BBS krysseifelger lakkert i bilens farge når de kjøpte den, før salg kastet de på noen grusomme orginale mercedes felger,

er det noen her som kan forklare meg hvorfor i helvete de gjorde det? :shock:

Fordi en slik gammel Mercedes-Benz klassiker er betydelig mer verdifull som original enn som et personlig prosjekt. 98% av de som kjøper slike biler vil ha den mest mulig original.

Jeg synes at BBS felgene ga bilen et gammelmodig stuk. Det er ikke alt fra 80-tallet som passer i alle sammenhenger. Det er viktig å tenke på hvilken epoke R107 280 SL tilhører. Modellen var på markedet i perioden 1974-85... original dekkdimensjon var 195/70-14... alternativt 205/70-14. Dette var en stor dimensjon på denne tiden. Golf I GTi ble til sammenligning originalt levert med 175/70-13 dekk/felger.

R107 ble til å begynne med levert med lakkerte kapsler som standard (kjempelekkert) og som ekstrautstyr kunne man kjøpe de originale felgene som ble vist i programmet. Senere ble modellen også levert med en annen litt mer moderne felg, men den er etter min mening temmelig kjedelig.

Skrevet
Vet ikke om det er bare jeg som sitter å ser på Wheelers dealer eller hva det heter.

De har fikset opp en gammel Mercedes SL280, den hadde BBS krysseifelger lakkert i bilens farge når de kjøpte den, før salg kastet de på noen grusomme orginale mercedes felger,

er det noen her som kan forklare meg hvorfor i helvete de gjorde det? :shock:

Fordi en slik gammel Mercedes-Benz klassiker er betydelig mer verdifull som original enn som et personlig prosjekt. 98% av de som kjøper slike biler vil ha den mest mulig original.

Jeg synes at BBS felgene ga bilen et gammelmodig stuk. Det er ikke alt fra 80-tallet som passer i alle sammenhenger. Det er viktig å tenke på hvilken epoke R107 280 SL tilhører. Modellen var på markedet i perioden 1974-85... original dekkdimensjon var 195/70-14... alternativt 205/70-14. Dette var en stor dimensjon på denne tiden. Golf I GTi ble til sammenligning originalt levert med 175/70-13 dekk/felger.

R107 ble til å begynne med levert med lakkerte kapsler som standard (kjempelekkert) og som ekstrautstyr kunne man kjøpe de originale felgene som ble vist i programmet. Senere ble modellen også levert med en annen litt mer moderne felg, men den er etter min mening temmelig kjedelig.

Det gikk som jeg håpte, at du svarte på dette innlegget :)

Regnet med at dette gikk inn i ditt enorme kunskapsområde.

Synes bilen hadde et "riktig" stuk med de BBS felgene jeg, men som du sier så er vell slike biler for spesielt intereserte som ønsker å holde bilen i orginal stand.

Hørtes forresten veldig flott ut med kapsler lakkert i bilens farge :)

Finnes den modellen med en benevnelse som 4XX ett eller annet ? :)

Synes så jeg så en plommerød slik med den benevnelsen i Tananger her om dagen.

Skrevet

Det gikk som jeg håpte, at du svarte på dette innlegget :)

Regnet med at dette gikk inn i ditt enorme kunskapsområde.

Synes bilen hadde et "riktig" stuk med de BBS felgene jeg, men som du sier så er vell slike biler for spesielt intereserte som ønsker å holde bilen i orginal stand.

Hørtes forresten veldig flott ut med kapsler lakkert i bilens farge :)

Finnes den modellen med en benevnelse som 4XX ett eller annet ? :)

Synes så jeg så en plommerød slik med den benevnelsen i Tananger her om dagen.

Ja... R107 ble levert både som 450 SL og 420 SL. Forøvrig så ble R107 markedsført helt frem tom. 1989 (så der var jeg dessverre for hurtig på avtrekkeren)... 280 SL ble produsert tom. 1985.

Det er ganske typisk at slike entusiastbiler blir utstyrt med mer eller mindre vellykket 3-parts utstyr etterhvert som de blir eldre og designet falmer. I en kort periode ser bilene kanskje litt mer moderne ut, men deretter er de som regel bare latterlig og lite verdt. Keep it original.

Skrevet

Fish: Om du ikke skjønte det, så var det meg som blinka igår ;P

Titta gjennom noen bilder jeg har på photobucket, så fant jeg et bilde fra tiende..

Stemningsbilde? :lol:

Brokenarm.jpg

Skrevet

Titta gjennom noen bilder jeg har på photobucket, så fant jeg et bilde fra tiende..

Stemningsbilde? :lol:

Brokenarm.jpg

Gjort det samme TO ganger på samme måte begge gangene! :mrgreen:

Skrevet

Skjønte det :wave:

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...