Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

M5'n ble solgt i høst..

 

i år blir det ren banebil med bøtteseter, 4punktseler osv :) bytte clutch og stabstag for å få den så stiv som mulig :)

pluss at jeg har noen ess i ermet på utseende og ytelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå skal du høre flonoen, når man bytter clutch til en ny en, så gir det bedre balanse i bilen, som gjør at demperne må jobbe mindre for å holde marktrykket likt på alle 4 hjulene, dermet jobber de mer for å stive av bilen :)

 

Haha :P neida, jeg skal bytte clutch.... også skal jeg bytte stabstag bak for å stive den opp mer ;)

 

 

whaat, hva har du kjøpt deg nå? hvor er tråd :D?

 

Tråd kommer etter påsken når bilen er "ferdig" ;) venter fortsatt på deler, folie osv osv, men har et lager med deler liggende hjemme (som jeg har hver påske) så får vel kaste meg rundt når jeg kommer hjem igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var eldre en 1978 :-)

Var veldig vanlig å bruke som likbil i Norge en gang i tiden grunnet en enorm bakluke, helt umodifisert.

jy2umuvy.jpg

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Andre generasjon ja, regnet med at du mente MK 3 Malibu jeg siden det er den modellen som er desidert mest populær i Norge. Da de var nye så kostet Malibu bare noen tusenlapper mer en Volvo 240 så det er ikke rart at disse solgte i bøtter og spann, kunne sammen med Caprice Wagon kjøpes som varebil og så hvor baksetene kunne settes gratis inn etter et år bare. Søstermodellen Oldsmobile Cutlass Cruiser var mist like populær, kunne også leveres med 5,7 liters V8er dieselmotor på 115 hester ;)

Skulle ønske de solgte litt flere vanlige amerikanske familiebiler i Norge, hatt lyst litt mere opp i trafikkbildet slik disse bilene gjorde på 70 og 80 tallet. Eller vi har jo forresten Tesla Modell S da, det er jo en amerikansk sedan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr her før jeg oppretter tråd jeg..

Noen som har vært borti raslelyder fra girkasse etter montering av enkelmassesvinghjul? Kommer i alle gir og kun mellom 2200-2600rpm.

Og kun med full gass. Trodde først det var eksoslekkasje, men alt er tett nå så er ikke det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Fredrik 90 nevnte for litt siden, så er det kuleste med slike svære amerikanske "flak" de enorme forsetene! Kompis har 70-talls Dodge (aner ikke type, er firedørs sedan, men er visst en av kompaktmodellene) og når den fungerer på en solfylt dag er det lite som slår å sitte tre i bredden og putre rundt med verdens mest komfortable dempere (moderne Mercedes kan gå og legge seg!) og V8erens brumming!

Omtrent den eneste kvaliteten jeg liker ved amerikanske biler; de kan late cruisere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Fredrik 90 nevnte for litt siden, så er det kuleste med slike svære amerikanske "flak" de enorme forsetene! Kompis har 70-talls Dodge (aner ikke type, er firedørs sedan, men er visst en av kompaktmodellene) og når den fungerer på en solfylt dag er det lite som slår å sitte tre i bredden og putre rundt med verdens mest komfortable dempere (moderne Mercedes kan gå og legge seg!) og V8erens brumming!

Omtrent den eneste kvaliteten jeg liker ved amerikanske biler; de kan late cruisere!

 

 

3 gutter i bredden foran er litt....gay....

 

Just sayin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...