Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig spiller det en rolle når på døgnet det er. Blir som å si at det ikke spiller noen rolle om man kjører i 200 på bane eller i trafikken.

Forholdene er da høyst relevante?

 

Har selv ligget i XXX KM i timen på E18 på rette strekninger midt på natta ...ville jeg kjørt slik på dagen? NEI. Fordi jeg har respekt for andre trafikanter!

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen på dette tør jeg påstå at du er rimelig tjukk i pappen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dbtv.no/2490893028001#Her_får_syklisten_nok_av_aggressive_bilister_og_stopper_midt_i_trafikken

Kjenner jeg blir litt irritert av å se denne videoen. Her lager en sykelist styr fordi han har biler rundt seg. Men likevell skal han så absolutt sykle midt i veien, ved siden av oppmerket sykkelfelt. Hva er vitsen med å lage sykkelfelt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig spiller det en rolle når på døgnet det er. Blir som å si at det ikke spiller noen rolle om man kjører i 200 på bane eller i trafikken.

Forholdene er da høyst relevante?

 

Har selv ligget i XXX KM i timen på E18 på rette strekninger midt på natta ...ville jeg kjørt slik på dagen? NEI. Fordi jeg har respekt for andre trafikanter!

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen på dette tør jeg påstå at du er rimelig tjukk i pappen! 

 

Samme hvordan du vrir og vrenger på dette, så var du fullstendig klar over at det å sladde rundt i sentrum i høye hastigheter er fullstendig ulovlig natt som dag. Hvis du hadde vært så uheldig at du hadde blitt meid ned av denne tullingen, fordi han skulle foreta en sladd og mistet kontrollen over bilen sin, og du hadde blitt lam. Hadde du også da, ment at det var JEG som var teit her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis noen midt på natta ligger brei om vinteren rundt en rundkjøring så skal vi si ifra til politiet? Tror de hadde gått lei alle samtalene. Skjer ikke dette 1000 ganger i løpet av en natt rundt om i norge? Å ligge brei rundt - og det å være idiot bak rattet = er to forskjellige ting. Men, så skrev 316 ligge brei og kjøre fort over fartsdump, kanskje han gjorde mer? Hvis ikke ser jeg ikke store problemet. Blitt en 60 år gammal sinna gubbe 316?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis noen midt på natta ligger brei om vinteren rundt en rundkjøring så skal vi si ifra til politiet? Tror de hadde gått lei alle samtalene. Skjer ikke dette 1000 ganger i løpet av en natt rundt om i norge? Å ligge brei rundt - og det å være idiot bak rattet = er to forskjellige ting. Men, så skrev 316 ligge brei og kjøre fort over fartsdump, kanskje han gjorde mer? Hvis ikke ser jeg ikke store problemet. Blitt en 60 år gammal sinna gubbe 316?

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Vel, han holdt på i ti minutter / kvarter da. Det var ikke et ubrudd han fikk, og foretok en sladd gjennom en rundkjøring. Jeg ringer ikke til politiet dersom noen gjør det, men når hans kjørestil minner mer om breisladden på Rudskogen og foregår på offentlige veier midt i sentrum, så.. Kall meg gjerne en 60 år gammel gubbe.. 

 

Dette kan jo ha en sammenheng. Er det helt ok  stikke fra en kontroll også eller? Barnslig å stoppe? Er man da gammel og teit?  :)

 

post-45412-0-53866500-1399023695_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig argument med at det er ok på natten, for da er det ikke trafikk. Det er like fult en vei på natten. Men det er såklart mye mindre biler på veien. Man trenger ikke 100 biler i kø for at det skal bli farlig. Det holder med å møte bare 1 bil på feil sted for og skape en ulykke.

Man kan føle man har så mye kontroll man bare vil. Men man vet aldrig hva han i den andre bilen gjør uansett.

Alle mener de har 110% kontroll over sin egen bil og kjøring. Men likevel har vi bilulykker hver eneste dag. Det betyr jo bare at vi ikke har kontroll.

Hadde vi virkelig hatt 100% kontroll på bilene våre. Så hadde vi ikke hatt en eneste bilulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått smørt foringene idag, var så inntens knirking at det hold på å klikke for meg.. Dette har kjerringa kjørt rundt me en måned da jeg var på jobb. Skjønner ikke at hun har greid det :P

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig spiller det en rolle når på døgnet det er. Blir som å si at det ikke spiller noen rolle om man kjører i 200 på bane eller i trafikken.

Forholdene er da høyst relevante?

 

Har selv ligget i XXX KM i timen på E18 på rette strekninger midt på natta ...ville jeg kjørt slik på dagen? NEI. Fordi jeg har respekt for andre trafikanter!

 

Hvis man ikke skjønner forskjellen på dette tør jeg påstå at du er rimelig tjukk i pappen!

Jævlig rart da at de ikke har laget en egen regel i den norske trafikkloven som opphever trafikkreglene nattestid da. Du er passe tjukk i huet som ikke skjønner at slik kjøring er en ordensforstyrrelse og til fare for andre bilister...

Greit nok så er det mindre fare da det er mindre folk på veiene nettestid, men det er like forbanna ulovlig uansett. Men jeg ser hvor du vil, du vil skape en oppheted debatt og kverulerer og vrir på alt. Hadde forentet mer av en person på 30 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor mye kontroll man har på bilen. Så har man ikke kontroll på omgivelsene. Man kan komme sideveis i en sving i 150 km /t uten problem. Men man vet aldrig om det plutselig kommer en bil i veien for deg. Eller en person. En katt kan være nok til at man får panikk. Tar en unnamanøber og feier ned alt annet rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævlig rart da at de ikke har laget en egen regel i den norske trafikkloven som opphever trafikkreglene nattestid da. Du er passe tjukk i huet som ikke skjønner at slik kjøring er en ordensforstyrrelse og til fare for andre bilister...

Greit nok så er det mindre fare da det er mindre folk på veiene nettestid, men det er like forbanna ulovlig uansett. Men jeg ser hvor du vil, du vil skape en oppheted debatt og kverulerer og vrir på alt. Hadde forentet mer av en person på 30 år...

 

Ordensforstyrrelse og til fare for andre bilister... du høres ut som onkel blå, kanskje du burde søke politiet? ALT er jo en ordensforstyrrelse da. En M3 med Eisenmann er også ordensforstyrrelse, og ulovlig lydnivå. Hadde du ringt inn og rapportert dette også?  

Du bryter vel loven hver dag når du ligger 10 km over fartsgrensen du og? Trodde dette var et entusiastforum....

 

Det er lov å bruke SUNN FORNUFT og ikke være en tørr paragraf-rytter. Hva har alderen min med dette å gjøre? Du nærmer deg 25, men skriver som en 60-åring, din hagenisse! Men skjønner at det kanskje ikke er så gøy å kjøre E34 520 med autolat nattestid, men du kan vel ha forståelse for at vi med litt spreke biler iblandt finner en forlatt strekning og har det litt gøy? 

 

Om jeg finner en forlatt landevei oppi fjellet midt på natta og ligger i 70 i 50 sona så vet jeg at det er ulovlig, men så lenge man bruker fornuften....

man lever bare en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...