Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Artig og spesiell bil. Men den er jo ikke veldig bra. Hvertfal ikke slik den var tenkt å være. Den var ment som en sportsbil med litt fart. Så ble det pålegg om katalysator. Og effekten gikk en del ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dytte i gang en kollega i dag, starteren slo plutselig ikke inn på bilen hans da han skulle hjem fra jobb. Da vi fikk han i gang skramlet det noe voldsomt fra starteren, er det pga at børstene skraper ettersom starteren ikke slo inn? Han skulle kjøre hjem, så jeg vil vel tro at de børstene nå er borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig og spesiell bil. Men den er jo ikke veldig bra. Hvertfal ikke slik den var tenkt å være. Den var ment som en sportsbil med litt fart. Så ble det pålegg om katalysator. Og effekten gikk en del ned.

 

 

e38 er vel ikke heller så veldig bra...ruster og ryker ting her og der? :P

 

Alt er relativt mister... Delorean er en drøm for VELDIG mange...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste biler ruster, eller alle biler gjør vel det. Alle biler som har deler av stål vil ruste, meg bekjent er det ingen biler som kun er lagd av karbon, glassfiber, gummi, plastikk, aluminium, titan osv. Det pleier og være noe stål inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste biler ruster, eller alle biler gjør vel det. Alle biler som har deler av stål vil ruste, meg bekjent er det ingen biler som kun er lagd av karbon, glassfiber, gummi, plastikk, aluminium, titan osv. Det pleier og være noe stål inne i bildet.

Aluminium "korroderer" (er det riktig ord? Corrodes, på engelsk). Så det blir ødelagt også etter en stund hvertfall, selv om det ikke ruster. Kan ikke se for meg at gummi, glassfiber og plastikk er særlig holdbart over tid heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det at aluminium korroderer som faktisk beskytter det mot rust og dritt :) Det blir liggende en hinne/belegg over aluminiumen(transparent) :) Kobber har noe av det samme fenomenet, men her er dette belegget lysegrønt(irr).

 

Ofte oppstår problemene når man mikser ulike metaller uten å tenke på deres egenskaper og forhold til hverandre. 

 

Hadde noen alu.lister i BMWn feks. som tidligere eiere har skrudd av, og senere mistet skruene eller noe slikt og satt inn noen andre skruer. Det resulterer i at aluminiumen oksiderer rundt stålskruen og blir et slags pulver og aluminiumen blir "borte". originale 3mm hull blir brått 3 dobbelt så store :P

 

Elektrikere skal alltid tenke seg om når de står der med to kabler som skal skjøtes, en i alu og en i kobber.. Dårlig business å gjøre..

 

Så når en bil bygges i aluminium, så kan man være ganske sikker på at det ikke ruster, men man skal være obs på å mikse feil type metaller, og behandle det som aluminium, og ikke stål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e38 er vel ikke heller så veldig bra...ruster og ryker ting her og der? :P

Alt er relativt mister... Delorean er en drøm for VELDIG mange... :)

Selvfølgelig kommer jo det an på hvem man snakker med. Og jeg sier E38 er best. Hadde Mercedes vært bedre hadde jeg jo hatt det.

Hadde E34 vært bedre hadde jeg hatt det.

Metall må man tenke godt over når man jobber med ja.

Om jeg kapper et syrefast rør på jobb med en sag som tidligere har saget carbonstål (vanlig svart metall) så vil det syrefaste røret ruste.

Corten stål hadde vært fint å bruke til bil. Men det er vanskelig å kombinere med lakk. Men corten ruster hvertfal ikke bort med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer enn en gang fantasert om å kjøpe en Delorean. Skikkelig fint italiensk 70-tallsdesign på den bilen - hadde fortjent en V8.

 

Hadde jeg kjøpt en slik ville jeg utstyrt den med det samme ekstrautstyret som denne:

 

post-47117-0-83152400-1401660009_thumb.j

 

Og kjørt rundt med en lignende gul drakt:

 

post-47117-0-04845900-1401660088_thumb.j

 

Hadde vært helt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...