Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Usikker spiste lunch på jobb bare. Stor parkeringsplass utenfor. Glass vegg ut mot parkeringa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Samme gassen i E39n har vært der siden 1997, kjøler iskaldt. Samme som et kjøleskap kan gå i 30 år uten stans på samme gass og fremdeles kjøle til 4 grader. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Jeg har et kjøleskap som har stått og putret siden 1978 uten trøbbel. Svensk kvalitet i matchende skogsgrønn farge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Nei er ikke tom for gass, kommer bittelitt avkjøling i starten når AC skrus på... så gassen må nok byttes... samme gassen siden 2007 i den Fredrik90 : Ser hva du mener med tørr luft...men jeg tåler virkelig ikke varme..selv om jeg har den opprinnelsen jeg har... det er litt rart det der... Men jeg blir faktisk ikke irritert i slimhunner etc uansett hvor mye ac jeg har på..savner AC i E65...den ga alle i bilen stive nipler...hahahaha Nei er ikke tom for gass, kommer bittelitt avkjøling i starten når AC skrus på... så gassen må nok byttes... samme gassen siden 2007 i den Fredrik90 : Ser hva du mener med tørr luft...men jeg tåler virkelig ikke varme..selv om jeg har den opprinnelsen jeg har... det er litt rart det der... Men jeg blir faktisk ikke irritert i slimhunner etc uansett hvor mye ac jeg har på..savner AC i E65...den ga alle i bilen stive nipler...hahahaha Okei... Ser for meg fire stanere i en E65 med stive nipler... Skårholen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Wait for it... M|Fjeld, majuz, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Når dere snakker om aircondition, så er gassen evig varig om miljøet den er i er korrekt for gassen. Altså tørt og ikke noe luft osv, når man lager et anlegg samme om det er til bil eller 1000m3 kjølerom, så er det viktig at alt er 100% rent og at rørene som gassen skal inn i er tett og i vakuum når gassen slippes innpå. Og hvis rørene har et miljø de tåler så er det ingenting i veien for at anlegget kan banke og gå i laaang tid. Det som er med bil er at rørene som på et tradisjonelt kjølerom er byttet ut med slanger og koblinger og ikke loddede kobberrør. Og hvis disse anleggene står f.eks hele vinteren blir pakningene i koblingene tørre og krymper litt, og når sommeren kommer og du skal slå på airconditionen så er gassen ute av anlegget, eller endel av den. Og anlegget vil funke dårlig, hvis det er igjen litt kan det være nok til at pakningene utvides igjen og lekkasjen blir tettet. Så kjør aircondition av og til gjennom vinteren også for gassen er ikke billig. Koster vel mellom 16 og 18 hundre kroner for kiloen nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Tomt for gass i E34en også, fylte på ifjor og var vekk ett en måned så jeg har en lekkasje en vei Skal inn på verksted nå snart å få fikset lekkasjen og fylt opp igjen, kan ikke kjøre en sånn sort bil med sort skinninteriør sommertid uten hverken aircondition eller takluke. Men når det er sagt så er jeg mye finere i nesen når jeg kjører E34, den tørre aircondition lufta irriterer fort slimhinnene i nesa kjenner jeg Det ble bytte tørkefilter også? Jeg skal fylle opp 124n før avreise på roadtripen i Juli, det jeg er redd for er at det har gått for lang tid med tomt anlegg slik at pakningene har tørket ut(AC bør kjøres jevnlig med gass på anlegget også slik at en evt. lekkasje blir tettet) og gassen forsvinner fortere enn man kan si såft-is.. Sjekk og utbedring av lekkasje er vell påkrevd om påfylling skjer på et verksted? For å hindre unødvendig utslipp av klimagassen? Det stemmer det, og R134a som idag brukes har mindre molekyler enn den gamle R12 så den er ekstra flyktig. Gamle biler konverteres, min Mercedes har R134a originalt, men jeg mistenker at bilen har vært med i en større bulk en gang i tiden(har målt litt på den, og den er ørlite skakk på førersiden ).. Da er det fort gjort at det blir lekkasjer på ikke-originalt arbeid gjort hos oppretter. Mitt anlegg skal være fylt for 5 år siden, står en kommentar at det var testet og ok. Nå starter ikke kompressoren og har konstatert at det er tomt for gass. Skal bli spennende å se om det er en stor lekkasje der når jeg får vacumert, fyllt og hatt på sporstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Koster vel litt og konvertere fra R12? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Koster vel litt og konvertere fra R12? Jepp det koster litt ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Kom vel også erstatningsveske til R12 som også har blitt ulovlig? EDIT: isceon 49 og HP 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Det ble bytte tørkefilter også? Jeg skal fylle opp 124n før avreise på roadtripen i Juli, det jeg er redd for er at det har gått for lang tid med tomt anlegg slik at pakningene har tørket ut(AC bør kjøres jevnlig med gass på anlegget også slik at en evt. lekkasje blir tettet) og gassen forsvinner fortere enn man kan si såft-is.. Det stemmer det, og R134a som idag brukes har mindre molekyler enn den gamle R12 så den er ekstra flyktig. Gamle biler konverteres, min Mercedes har R134a originalt, men jeg mistenker at bilen har vært med i en større bulk en gang i tiden(har målt litt på den, og den er ørlite skakk på førersiden ).. Da er det fort gjort at det blir lekkasjer på ikke-originalt arbeid gjort hos oppretter. Mitt anlegg skal være fylt for 5 år siden, står en kommentar at det var testet og ok. Nå starter ikke kompressoren og har konstatert at det er tomt for gass. Skal bli spennende å se om det er en stor lekkasje der når jeg får vacumert, fyllt og hatt på sporstoff. Kan jeg få spørre hva du jobber med? Litt interessert da jeg kommer til og jobbe med dette noen år forhåpentligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Jeg har ingen bilrelevant jobb eller utdanning, men studerer for tiden og det innebærer mye fysikk og kjemi. Kjøleanlegg er veldig relatert til begge fagene. Så er vel egentlig der jeg har plukket opp det jeg vet. Har i utgangspunktet kun et fagbrev som telemontør Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Jeg har ingen bilrelevant jobb eller utdanning, men studerer for tiden og det innebærer mye fysikk og kjemi. Kjøleanlegg er veldig relatert til begge fagene. Så er vel egentlig der jeg har plukket opp det jeg vet. Har i utgangspunktet kun et fagbrev som telemontør Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Okei, har gått mitt andre år på videregående nå og har da lært litt og finner det interessant. Så må nesten fortsette litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Ny episode av GOT og ny sesong av Orange is the new black idag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Følger ikke med på noen av de seriene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 9, 2014 Share Skrevet Juni 9, 2014 Orange is the new black zzz…. american pie duden er unwatchable.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg