316 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 La nå folk få skryte av hva de vil, de som har et partall altive hjerneceller overser det. Hvordan det kan være tøft å kjøre fra purken, det forstår ikke jeg. Men som noekult er inne på så hadde det vært artig å se om de faktisk hadde klart å tatt en igjen, det kunne dog foregått under kontrollerte former. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 .Du har nok skyld i at det eskalerer her Wicky. Grunnen til at det ikke gjør det når du er her, er fordi dine innlegg er så interessante at folk er opptatte med å lese de. ahhahahaha ja er nok det det er Vi to skulle vært moderatorer Wicky Nei faen..! vi hadde jo bare utestengt hverandre... haha sant nok...om det fremdeles var 2013! Synes vi har oppført oss bra i 2014 faktisk! _____________________________________________ Politiet gjør jobben sin. Slutt å bryt regler og gjør ting slik staten har sagt det skal gjøres og vips, du blir ikke stoppa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Men du har vel ingen bilder? Dette er da orginalt en svensksolgt 911 3.2 av 84-årgang Motor helrenovert for ca 300 mil siden, der alle lager i motoren er byttet, nye kolvringer samt totaloverhaling av toppene Girkassen renovert av Perry Motor for rundt 1500 mil siden Nye bremser rundtom, helt nye bilstein dempere runt om av HD/turbo hardhet:) . Nye dekk for i år, Yokohama advan sport 105. Original fuchs 16 tommer, svartlakkede.. Burgunderrød skinninredning med tilvalg - turbostoler ellers sportsstoler det heter? Denne fargen lurer jeg på om heter Wine Red, eller kanskje Vienna Red? Noen som vet? Bilen har videre fått Dansk eksos og er motoroptimert til rundt 250 hester i motor. Blir morsomt å sammenligne med E36 M3 3.0 jeg har nå. Jeg tenker nok at de begge går godt, men skal jeg gjette vil jeg tro Porschen går litt bedre grunnet lavere vekt og mindre drivlinjetap ( les: motoren rett over drivhjulene ) M|Fjeld, majuz og turbina10 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Dette er da orginalt en svensksolgt 911 3.2 av 84-årgang Motor helrenovert for ca 300 mil siden, der alle lager i motoren er byttet, nye kolvringer samt totaloverhaling av toppene Girkassen renovert av Perry Motor for rundt 1500 mil siden Nye bremser rundtom, helt nye bilstein dempere runt om av HD/turbo hardhet:) . Nye dekk for i år, Yokohama advan sport 105. Original fuchs 16 tommer, svartlakkede.. Burgunderrød skinninredning med tilvalg - turbostoler ellers sportsstoler det heter? Denne fargen lurer jeg på om heter Wine Red, eller kanskje Vienna Red? Noen som vet? Bilen har videre fått Dansk eksos og er motoroptimert til rundt 250 hester i motor. Blir morsomt å sammenligne med E36 M3 3.0 jeg har nå. Jeg tenker nok at de begge går godt, men skal jeg gjette vil jeg tro Porschen går litt bedre grunnet lavere vekt og mindre drivlinjetap ( les: motoren rett over drivhjulene ) Riktige felger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Fuchs må det være turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Erik95: var det jeg tenkte og få en litt sånn små sint maskin nedi der og plukker M20b25 motoren i biter Men vet du om noen nettsider jeg kan skaffe deler? Mange sider man kan bestille diverse fra. Send meg en PM så skal jeg se om jeg finner noe passende kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Så fordi du personlig ikke liker fart og spenning sletter du helt legale innlegg. Da foreslår jeg at du sletter hele "hvor fort har du kjørt"-tråden siden 90% av innleggene omhandler kjøring i Norge. Jeg kan ikke skjønne at du skal slette slik bilprat, mens du lar ALL MULIG dritt flyte rundt i forumet. Det er jo faen meg småpreik og off-topic i enormt mange tråder som ikke blir gjort noe med. Er alle disse GIFene mer bil- og trafikkrelevant enn erfaringer med politiet? For en jævla idiot du er, Hafsmo. Hvor ligger lojaliteten til moderatorene egentlig? Er det null forståelse å få for bilentusiasme og litt gassing her på berget? Skal ikke sende inn IP`en av folk som innrømmer å ha kjørt for fort til politiet heller da, når man først er i gang? Politiet er i de fleste tilfeller store rasshøl som skal pynte CV`en med forelegg og kvalm. Merkelig at man lar kebab-GIF`er og bleieprat nedsylte hele forumet, men når noen lufter litt prat om sportslig kjøring - nei vet du hva DET skal vi ikke ha noe av her inne! Kanskje man burde søke overgang til www.kvinneguiden.no ... Misforstått? Jeg er ikke interessert i å sponse julebordet og sommerfesten deres, eller havne på teknisk hos BT fordi de ikke liker trynet mitt. Du får slik respons fordi du oppfører deg som en kontrollkåt nisse. Jeg har fått en del erfaring med politiet, det er nettopp derfor jeg mangler respekt for dem. Vet også utmerket godt hva deres oppgave er, og hvordan de i virkeligheten utfører den. De er pengepumpere som alle andre som har budsjetter å forholde seg til. Senest i stad sto dem og hadde laserkontroll på 4-felts motorvei kl 20 på kvelden og gir ut bøter som fort er det dobbelte av hva vinningskriminelle og voldtektsforbrytere får. Personlig er jeg bra skuffet over hvordan du utfører oppgavene dine her inne. Morsomt å lese for noen jævla sytepikker dere er. Om dere har dårlige erfaringer med purken, så er det fordi dere faen ikke klarer å oppføre dere. Drit i å kjøre som og/eller oppføre dere som idioter, så er purken knallfine. Jeg digger dem - uhemmet. Utem dem hadde folk løpt rundt og klubba hverandre ned for en tyggis. Siden vi først deler dårlige opplevelser med politiet. Kjørte hjemover fra jobb etter en lang dag med overtid. For dere som er kjent i Bergen så kjørte jeg fra Bønes mot Åsane og på vei inn i Fløyfjellstunellen er det 60-sone og blir 80-sone i inngangen til tunellen. Jeg hadde 72kmt 40-50m før inngangen og holdt igrunn kun følge med trafikken. I høyrefeltet lå visst onkel politi i UP-passaten sin og filmet. De fulgte etter meg i gode 15(!)min før de satt på blålys og stoppet meg. De sa de ikke hadde godkjent måling. Så spurte jeg om hvorfor de tok meg og ikke de 4 bilene forann eller 7 bilene bak. And I Quote: "Vi liker å prioritere å ta de farlige ungdommene i bøllete biler, ikke voksne mennesker i familiebilene sine". Klarte ikke helt å svare de jeg ble så satt ut.. Så begynte de å true meg med at de hadde måling på at jeg lå litt for nærmt bilen foran et par sekunder og de skulle minst dobble boten min vis jeg ikke godtok farts-boten til tross ugyldig måling (kun 50m, de måtte ha 200m ifølge han ene). Jeg har forøvrig ikke en eneste bot fra før, ikke en parkeringsbot engang! Dog er jeg glad for at de ikke lukket opp panseret mitt og fant en øøørliten kompressor.. hehe.. Boten ble 2800 + 2 prikker, ikke allverden, men det er jævlig surt mtp hele oppstyret rundt dette.. Ja gud forby at de har fartskontroller. For fart er jo ufarlig! Er vel ingen grunn til det vel? Spesielt ikke i 60-soner og lavere hvor farten er satt ned av en grunn. Slikt kan vi vel ikke ha noe av, de skal jo bare ha pengene våre! Det er ikke noe annet motiv bak det!!! Hvis man har valget mellom å ta en 40 år gammel mann i stasjonsvogna si, og en 18-åringen i den senka BMW'en sin, så er det ikke så jævla vanskelig å velge. Unge topper statistikken for ulykker, nettopp fordi de har færre hjerneceller og tyngre gassfot enn den gjennomsnittlige voksne. Om dere har et problem med politiet, så gi faen i å være kriminelle. Eller ta straffen og hold kjeft. Og hvis modereringen her ikke passer dere, så gå på et annet forum der dere kan gjøre hva dere vil - aldri sett verre syting. When in Rome! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Jeg har tro på enkeltmenneskets skjønn og evnen til selv å vurdere hva som er forsvarlig og ikke. At en eller annen nisse i Oslo skal bedømme hva som er farlig og ikke er jeg helt uenig i. Nå er jeg ganske anarkist av natur, men det betyr jo ikke at jeg ikke har troen på enkeltmennesket. Tvert imot. Lovverket i Norge er på mange områder helt høl i huet og totalt utdatert, men du som DIGGER onkel blå og tror at de er de eneste som står mellom afrikanske tilstander her i landet klarer vel ikke å se det. Politiet har føringer ovenifra, og det er å samle cash i veldig mange tilfeller - FLÅ billister som allerede blir FLÅDD nok av avgiftshelvetet her i landet. Hvordan forklarer du ellers at UP skriver så blekker spruter i kliss nye Stasjonsvogner på E18 mens rans og voldtektsbølger RIR oslo som en mare? JO det er fordi det er sugerør FRA oss og INN i statskassa - og det er mye hyggeligere/koseligere å skrive forelegg til norske småbarnsforeldre enn å wrestle lange tollekniver ut av hendene på Khat-tyggende somaliere på grønland. Jeg forstår det , MEN DET ER JOBBEN DERES. Å beskytte samfunnet og lovlydige samfunnsborgere fra dem som vil dem vondt. “We sleep safely at night because rough men stand ready to visit violence on those who would harm us.” ― Winston Churchill Se på hele Utøya-farsen - "spesialstyrker" i en gummibåt som holder på å synke og bruker 40 minutter ut da den går i 3 knop. Skulle tro man leste Donald Duck? Og politifolk som ikke turte å utsette seg selv for fare og heller sto og så på at småbarn ble slakta ned. NRK-helikopteret var jo på plass og filmet avrettingene før politihelikopteret i det hele tatt var i lufta. Bra respons? Men det må være behagelig å ha en så komplett udugelig politistyrke og atpåtil bli takket av BMW-entusiaster som digger dem og elsker å betale fartsbøter for å holde 95 i 80 sone. Fy faen for et patetisk land å være bilentusiast i. Julianv og adne95 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard welle Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Har møtt på en skikkelig grei purk, var 18 og hadde nesten akkurat fått lappen og kom i full sladd rundt en sving (ung og dum) hvor det så er en busslomme som de sto på. Han bare: Bilen går bra idag seg jeg, var sikker på att nå mister jeg lappen, men han ba meg bare ta det rolig videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Nå er det vel forskjellige avdeliger innenfor politiet. Politimannen som gir deg eller meg bot avslutter ikke dagen med en razzia på Grønland. Jeg har ingen problemer med å få bot. Klart det kan svi i lommeboken, men hvis man vil kjøre for fort er det helt greit så lenge man tar konsekvensene. Du kan reglene og vet om risikoen. Å være bilentusiast i Norge er ikke optimalt, men du kan alltids flytte til Sverige hvis du vil ha billig bil og lave bøtesatser. Det er ikke politiet som lager reglene eller setter bøtesatsene, så slutt å klag på at noen gjør jobben sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard welle Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Helt enig, uten politiet hadde det nok vært rimelig vilt på veiene! Haha http://www.nettavisen.no/nyheter/velseskjrte-med-snn---lrte-bort-burning/8456983.html Edit, når du først nevnte bil i sverige http://www.pd.no/motormagasinet/article7428178.ece ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Loki: hvorfor er det mer rett og ta en ungdom som kjører ti over fartagrensen enn en 40 år gammel mann? Statistikken tilsier at menn mellom 35 og 50 får flest fartsbøter. Alså den desidert største farts synderen! Ja, ungdomer er mest med i alvorlige ulykker men det skylder alvorlig høy fart. Ikke ti km/t over fartagrensen. Ikke nok med det så får ungdomer dobbelt så streng straff om di kjører litt for kjapt. Selvom di gjerne knapt har jobb. Og hvem følger ikke trafikken Spent på svaret ditt nå Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Nå er det vel forskjellige avdeliger innenfor politiet. Politimannen som gir deg eller meg bot avslutter ikke dagen med en razzia på Grønland. Jeg har ingen problemer med å få bot. Klart det kan svi i lommeboken, men hvis man vil kjøre for fort er det helt greit så lenge man tar konsekvensene. Du kan reglene og vet om risikoen. Å være bilentusiast i Norge er ikke optimalt, men du kan alltids flytte til Sverige hvis du vil ha billig bil og lave bøtesatser. Det er ikke politiet som lager reglene eller setter bøtesatsene, så slutt å klag på at noen gjør jobben sin. Ja, men budsjettet brukt på UP går utover budsjettet brukt på beredskap og patruljer i bybildet. Det må gå ann å kritisere systemet uten å bli møtt med "de gjør bare jobben sin". Nazi-offiserene i tyskland gjorde også bare jobben sin. Fritar det dem for ansvar? NEI. Det går ann å bruke skjønn ( les: huet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Å bryte fartsgrensen har ingenting med entusiasme å gjøre. Det er bare idioti. Skal man leke med bilen sin kan man ta en tur på Rudskogen eller teste toppfart i tyskland. Ellers hører jeg rykter om at man kan ha det gøy med en Mx5 hele dagen uten å bryte fartsgrensen, så kanskje det kan være et alternativ for kroniske lovbrytere? De som har kjørt litt bil i land som Egypt og/eller andre ender av Afrika, vet å sette pris på mannen med laser. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Ja, men budsjettet brukt på UP går utover budsjettet brukt på beredskap og patruljer i bybildet. Det må gå ann å kritisere systemet uten å bli møtt med "de gjør bare jobben sin". Nazi-offiserene i tyskland gjorde også bare jobben sin. Fritar det dem for ansvar? NEI. Det går ann å bruke skjønn ( les: huet) Men dette er jo ikke den enkelte politimann i UP som styrer budskjettet. Jeg prøver bare å si at politifolkene jeg har truffet på har vært høflige og greie. Du kan kritisere systemet så mye du vil, det er en helt annen diskusjon, men å trekke alle under en kam og kalle hele politiet for udugelige blir jo bare tull, bare fordi du mener du skal få kjøre så fort du vil. noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg