Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Husker i 2001 da jeg kjøpte min første merce...8x17toms felger...var visst sykt tøft..og ganske så dyrt for dekk...

Da jeg kjøpte 16" Lorinserfelger til vår nye W201 190E 2,3 i 1989 var dette såpass voldsomt at det vekket skikkelig oppsikt. Selv W124 500E ble originalt ikke levert med større felger enn 16"... :lol:

Skrevet
Elsker kommentarfeltet. Faens idioter i landet her... 1 av de 10 norske bud.

"Ikke la andre unne seg noe du ikke har!"

Hehe blir Flau når jeg leser kommentarfeltene på alle nettaviser! er så mye rare folk her i norge, rart at landet går rundt :P

Ja fy faen, jeg merker at jeg alltid blir superhissig på rekordtid når jeg leser kommentarer som "ja greit at det koster 2.000.000 kr. å få den Corvetten inn til Norge, men vi tjener jo godt"

Også har du den andre varianten: "ja det er like greit at den koster så mye, noen må jo vise seg frem" HERREGUD DA DIN NISSE; Det finnes da MILLIONER av bilentusiaster som kjøper seg drømmebiler fordi de vil HA en, ikke fordi de vil vise seg i en!!!!

Asså, hvis du blir født med stort rasshøl, så betyr det ikke automatisk at det er greit å la alle ta deg i ræva for det!

Hvis avgiftene hadde vært LOGISKE så hadde jeg hatt annet syn, kanskje. Men i Norge straffes man for å omregistrere nyere bil, så ja, de som støtter avgiftene kan gå og ta seg en runk med salt på tissen.

Skrevet
Elsker kommentarfeltet. Faens idioter i landet her... 1 av de 10 norske bud.

"Ikke la andre unne seg noe du ikke har!"

Hehe blir Flau når jeg leser kommentarfeltene på alle nettaviser! er så mye rare folk her i norge, rart at landet går rundt :P

Ja fy faen, jeg merker at jeg alltid blir superhissig på rekordtid når jeg leser kommentarer som "ja greit at det koster 2.000.000 kr. å få den Corvetten inn til Norge, men vi tjener jo godt"

Også har du den andre varianten: "ja det er like greit at den koster så mye, noen må jo vise seg frem" HERREGUD DA DIN NISSE; Det finnes da MILLIONER av bilentusiaster som kjøper seg drømmebiler fordi de vil HA en, ikke fordi de vil vise seg i en!!!!

Asså, hvis du blir født med stort rasshøl, så betyr det betyr ikke automatisk at det er greit å la alle ta deg i ræva for det!

Den profilerte forfatteren og skribenten Niels Chr. Geelmuyden har noen interessante synpunkter vedr. hva det vil si å være ordentlig rik i Norge. I denne artikkelen som sto på trykk i Aftenposten på lørdag drøfter han ulike perspektiver på fenomenet der han bl.a siterer rikmannen Øystein Stray Spetalen på at den største fordelen med å være milliardær er at man kan kalle hvem som helst for et rævhøl når man har vedkommende på tråden - man slipper å ha folkeskikk når man har nok penger.

http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 150527.ece

Skrevet

^ Det er vel ingen hemmelighet. Det er jo som rappern "Birdman". Han er verdt over 100 millioner dollar og eier rettigheter til tonnevis av bestselgende R'n'B artister (Lil Wayne, Jay Sean f eks). Han har tattiser på hele trynet, stua stappet med 100-dollar sedler, og parkerer sin knallrøde Veyron akkurat der han selv ønsker. Han snakker helt ghetto, ser ut som en bølle og gir 100% faen - hvis det er lov så gjør han det. Når man er verdt så mye penger så kan man si og gjøre akkurat det man selv vil.

Som alltid, så er det middelklassen det går utover med avgifter, politikk osv osv. Overklassen har det godt uansett (salget av high end klokker har ikke dabbet av...), underklassen gir alltid faen, middelklassen sitter i midten og merker presset ved alle endringer.

Skrevet
Den profilerte forfatteren og skribenten Niels Chr. Geelmuyden har noen interessante synpunkter vedr. hva det vil si å være ordentlig rik i Norge. I denne artikkelen som sto på trykk i Aftenposten på lørdag drøfter han ulike perspektiver på fenomenet der han bl.a siterer rikmannen Øystein Stray Spetalen på at den største fordelen med å være milliardær er at man kan kalle hvem som helst for et rævhøl når man har vedkommende på tråden - man slipper å ha folkeskikk når man har nok penger.

http://www.aftenposten.no/meninger/kron ... 150527.ece

Vil nå si at vi alle kan gjøre som Spetalen, men på en eller annen måte vil det nok uansett slå tilbake en gang.

Man kunne jo spurt Johs Lunde og Idar Vollvik hvor mange av de som de har kalt rævhøl ufortjent de kan ringe til i dag for å få hjelp?

-Et problem Spetalen & Co. ellers alltid vil slite med er at ekte venner får man ikke kjøpt for penger, noe ihvertfall Brynestad kan skrive under på med erfaring fra de gangene han har gått på trynet!

Skrevet

hehe, har funnet ut av av et fåtall av våre kunder som har godt over gjennomsnittet med kroner forventer hva som helst.

var visst en som preserte å si noe sånt som; "Jeg tjener x-antall mill i året - bare fiks det" da var det vel snakk om en sak han egentlig kunne ordne selv. typisk endre skrifttype i word osv

Skrevet

Vil nå si at vi alle kan gjøre som Spetalen, men på en eller annen måte vil det nok uansett slå tilbake en gang.

Man kunne jo spurt Johs Lunde og Idar Vollvik hvor mange av de som de har kalt rævhøl ufortjent de kan ringe til i dag for å få hjelp?

-Et problem Spetalen & Co. ellers alltid vil slite med er at ekte venner får man ikke kjøpt for penger, noe ihvertfall Brynestad kan skrive under på med erfaring fra de gangene han har gått på trynet!

Det er jo ikke sikkert at Spetalen er like guffen som han høres ut som. Det kan være at han bare pleier et image og ønsker å fremstå som hard og brutal. Christian Ringnes ønsker å bli oppfattet som en klassisk rikmannsfilantrop der Stein Erik Hagen ønsker å bli oppfattet som en slags moderne rik adelsmann med gods, grevinne og hele pakken.

Historien om Brynestad er imidlertid veldig interessant og det er ingen tvil om at mannen har vokst menneskelig på å få seg en trøkk eller to i finansverdenen. Hegnar har jeg imidlertid alltid hatt sansen for og han har også i en kort periode vært min arbeidsgiver. På familiens landsted har vi gamle utgaver av Kapital fra tidlig 70-tallet liggende sammen med flere årganger av det tyske magasinet Stern fra den samme tiden. Helt grei tradisjonell sommerlektyre... :)

Det er forsåvidt intet nytt i det Geelmuyden kommer med, men det er nytt at en såpass skarp skribent får spalteplass i landets største avis med såpass hard samfunnskritikk. Det ligger svært mye i det han tar opp og egentlig burde han lagt opp til en hel serie med tilsvarende anekdoter og kritiske skråblikk på hva vi alle holder på med til daglig når Mammon tilsynelatende bestemmer.

Skrevet

Wicky... nå har du brukt 3-4 år på å rakke ned på E30. Hva skyldes din nyfunnede interesse for modellen? Har det plutselig gått opp for deg at den faktisk er ganske populær hos mange her inne?... :)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...