Eksos Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Noen som er gode på reglene for tilhenger?Har jeg lov å "lærekjøre" når jeg har med meg en med BE lappen i bilen? Kjør i vei! Går jo fint å kjøre uten den lappen også dersom du "må", lite kontroller på slikt.. Kjørte fra Ålesund til Oslo tur-retur med stor varebil og 15m3 henger, fikk fint det Koster ikke mer enn 3-4000 å ta lappen, det blir nok iløpet av sommeren tenker jeg..
Erik89 Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Ja, er ganske sikker på at du kan det ihvertfall Gjør det ihvertfall jeg ;P Kanskje personen med BE må ha hatt B lappen i 5 år, som vanlig lærekjøring? Zibiri: sammenhengen?
ingard Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Noen som er gode på reglene for tilhenger?Har jeg lov å "lærekjøre" når jeg har med meg en med BE lappen i bilen? Læreboka sier: (legg merke til bimmeren foresten hehe) Riis Bilglass har en E34 på sine forsikringpapirer Gjorde litt opp for egenandelen
noekult Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Det bildet der var så å si umulig å lese av, 316. Har skikkelig sommerfugler i magen før turen i morgen. Bra jeg sov for lite i dag, sånn at jeg kanskje har en sjans til å få sovet i natt selv om jeg er møkkasliten ;p Skal ta hundrevis av bilder ^^
316 Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Trykk på bilde, så trykk på + i venstre hjørne øverst.
Yngvejos Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Noen som er gode på reglene for tilhenger?Har jeg lov å "lærekjøre" når jeg har med meg en med BE lappen i bilen? Læreboka sier: http://images.bimmers.no/files/kzi0783cilg5qc1y0x9h.jpg (legg merke til bimmeren foresten hehe) Det svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg skal dra 1500kg, så BE lappen må til. Copiloten har hengerlappen, så spørsmålet er om det går an å se på det som øvelseskjøring. Vanligvis gir jeg faen i hele BE lappen når jeg er ute å kjører, men det er dumt å bryte loven når jeg har en passasjer som kan kjøre lovlig. Lasset vil kunne gå under campingvognregelen, men etter som jeg har forstått det, har man ikke lov å regne på vekt når man har klasse B, man tar vel utgangspunkt i totalvekt på bil og henger da?
noekult Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Trykk på bilde, så trykk på + i venstre hjørne øverst. På 220% forstørring gikk det ja. Tenkt å kjøpe en ny bil?
Wacman Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Bil til meg,316? Jeg er i allefall svært hypp på en E28 til,men med litt feit sekser denne gangen.
316 Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Nei, men en kær født i 1990 i Elverum har gjort det. Hvorfor får slike småtroll tak i slike biler?
noekult Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Tilhengerfest ved midtmontert eksos så passe retard ut.
Erik89 Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Det svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg skal dra 1500kg, så BE lappen må til. Copiloten har hengerlappen, så spørsmålet er om det går an å se på det som øvelseskjøring. Vanligvis gir jeg faen i hele BE lappen når jeg er ute å kjører, men det er dumt å bryte loven når jeg har en passasjer som kan kjøre lovlig. Lasset vil kunne gå under campingvognregelen, men etter som jeg har forstått det, har man ikke lov å regne på vekt når man har klasse B, man tar vel utgangspunkt i totalvekt på bil og henger da? Vi svarte det vi Jeg kan øvelseskjøre med min far som har BE, så regner med du kan det også ;P Men igjen så tok han den for 5-6 år siden tror jeg, så er usikker på om personen må ha hatt BE lappen sammenhengende i 5 år. EDIT!: Etter et sjapt søk på http://www.vegvesen.no så fant jeg dette: For å kunne øvingskjøre i klasse BE må du * vere fylt 16 år * ha fullført trafikalt grunnkurs * ha med anten bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse bør du * ha førarkort i klasse B eller ha gjennomført opplæring i denne klassen Den som er med deg * må vere fylt 25 år * må ha hatt førerett i klasse BE samanhengande dei siste 5 åra * NB! Kan ikkje ta betaling Bilen må * tilhøyre klasse B (tillaten totalvekt ikkje over 3500 kg) * ha speglar som gjev godt utsyn bakover, sjå lengre ned på sida Tilhengaren må * ha aktuell totalvekt som ikkje er over det som er fastsett i vognkortet for bilen Øvingsområdet: * Må veljast etter kor langt du er komen i opplæringa * Du har ikkje lov til å øvingskjøre i utlandet
Kjexx Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Noen som vet hvor jeg får tak i Sony 16 pin to ISO. Dimensjon 22 x 10 mm?
Yngvejos Skrevet Juni 23, 2011 Skrevet Juni 23, 2011 Det svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg skal dra 1500kg, så BE lappen må til. Copiloten har hengerlappen, så spørsmålet er om det går an å se på det som øvelseskjøring. Vanligvis gir jeg faen i hele BE lappen når jeg er ute å kjører, men det er dumt å bryte loven når jeg har en passasjer som kan kjøre lovlig. Lasset vil kunne gå under campingvognregelen, men etter som jeg har forstått det, har man ikke lov å regne på vekt når man har klasse B, man tar vel utgangspunkt i totalvekt på bil og henger da? Vi svarte det vi Jeg kan øvelseskjøre med min far som har BE, så regner med du kan det også ;P Men igjen så tok han den for 5-6 år siden tror jeg, så er usikker på om personen må ha hatt BE lappen sammenhengende i 5 år. EDIT!: Etter et sjapt søk på http://www.vegvesen.no så fant jeg dette: For å kunne øvingskjøre i klasse BE må du * vere fylt 16 år * ha fullført trafikalt grunnkurs * ha med anten bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse bør du * ha førarkort i klasse B eller ha gjennomført opplæring i denne klassen Den som er med deg * må vere fylt 25 år * må ha hatt førerett i klasse BE samanhengande dei siste 5 åra * NB! Kan ikkje ta betaling Bilen må * tilhøyre klasse B (tillaten totalvekt ikkje over 3500 kg) * ha speglar som gjev godt utsyn bakover, sjå lengre ned på sida Tilhengaren må * ha aktuell totalvekt som ikkje er over det som er fastsett i vognkortet for bilen Øvingsområdet: * Må veljast etter kor langt du er komen i opplæringa * Du har ikkje lov til å øvingskjøre i utlandet Takker og bukker.
Anbefalte innlegg