Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Er forresten veldig imot sommer/vintertid på klokka...Altså...kl 15 er det sol og fint. Kl 16 er det mørkt... Jeg slutter kl 16. Vil heller at klokka går tilbake til sommertid slik at klokka 15-været forskyves til kl 16... da kan jeg ha sol og lys hele veien hjem. Det er faktisk viktigere for meg enn at det er sol en time tidligere på dagtid når jeg uansett er innendørs på jobb!

Kunne ikke sagt meg mer enig. Sitter uansett inne å sturer på jobb når sola står opp. Da vil jeg heller ha mulighet til å nyte den litt når jeg er ferdig på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre for Uber?

Vurderer det sterkt. Trenger veldig fleksibel deltidsjobb på si. Skal ikke bruke privatbilen, tenkte å ha noe dedikert (japanske dieselbil eller hybrid). Ta en tur hver gang jeg har tid til overs, kjører jo kompiser over alt gratis hele tiden, hvorfor ikke tjene litt penger og. Slippe å sitte i drosjekø, ha på uniform, ta taxiprøve osv., mye diggere enn slitsomme vanlige taxi-yrket slik jeg oppfatter det. Har du noen formening om dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du blir stoppet av onkel politi, får beslaglagt førerkort og skilter fordi du bedriver persontransport mot vederlag som er løyvepliktig samt man trenger kjøreseddel, får skattevesenet langt opp i endetarmen og til slutt finner ut at det finnes bedre ting å gjøre enn å ødelegge for yrket til meg og flere her inne. Mvh drosjesjåfør

Forøvrig irriterer det meg VELDIG alle disse toppkommentatorene som har gått livets harde skole på VG og diverse som ikke klarer å fatte hvorfor det koster såpass å ta drosje som det gjør. Listen med utgifter på en bil som går 100k km i året er langt, bilene byttes hyppig, løyvehaver skal ha sin gullerot for å gidde å administrere et løyve, han/hun har nok av utgifter til regnskapsførere, sentralleie, leiesjåfører skal ha en lønn som er mulig å leve av....

Folk tenker ikke på at i distriktene hvertfall så står vi for pasienttransport til og fra ulike institusjoner, noe som er et tilbud som vil forsvinne om ting som uber vokser frem i stor grad. Der jeg jobber sliter vi allerede veldig med piratkjøring som politiet nekter for at er et problem og gidder derfor ikke gjøre noe med det... Blir kult det når vi må legge ned og de gamle damene ikke kommer seg til kiropraktoren, dialysepasienter ikke kommer seg til og fra behandling etc..

Endret av adivass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si meg enig..og uenig... UberBlack er en "luksusbil" tjeneste der man MÅ ha en nyere sort sedan. En dieseljapse funker ikke... Å kjøpe ett vrak kun for å kjøre uber er nok ikke godkjent for dem... Så du må ha en ren og pen nyere bil selv på den "vanlige" uber-tjenesten.

Man trenger kjøreseddel, men uten kjentmannsprøven. Man står ikke på holdeplasser og plukker ikke opp folk på gata. Bilene er heller ikke reklamerte, så forbipasserende kan ikke praie dem heller... 

En bruker trykker inn hente og leveringsadresse på en app. Nærmeste bilen kan ta denne passasjeren. Men han får ikke vite hvor vedkommende skal dra før han setter seg i bilen, og sjåføren trykker "hentet"... Deretter veileder en app sjåføren til leveringsstedet. Sjåføren og passasjeren trenger ikke prate med hverandre engang. Etter at passasjeren har dratt, trykker sjåfør "levert" og ferdig med det. Sjåførene for Uber får betalt pr time (iallefall det jeg vil få når jeg skal starte der i januar med en ny S-klasse). Jeg får fullt betalt frr 8timers vakt uavhengig av antall turer jeg får..

Jeg er veldig enig i at Uber kommer til å skape konflikter i drosjenæringen. Men Alle betaler skatt etc...så "lovlig" er det jo? Blir nesten som å kjøre limmo eller VIP-transport... istedet for å ringe og booke flere dager i forveien, kan man bare booke der og da... Og da driver dem vanlig persontransport...ikke drosje... 

Bilens drivstoff, kostnader etc driftes av sjåføren selv. Ikke av en sentral eller eier etc... Så lønna man får for å kjøre Uber går til å dekke bilen også...Samme som budbilsjåfører...

Er en gråsone her, helt klart....Men jeg MÅ si at...når det kommer VIP på Gardermoen i dress og stresskofferts, som skal på møte på KPMG bygget på Barcode, spise lunch på Hanami, og deretter til flyplassen igjen og fly 1klasse på Emirates tilbake til Dubai...så er det IKKE fett å la dem ta en sliten Prius med en somaler som lukter rart og ikke kan norsk eller engelsk...Så akkurat DER er Uber ganske attraktiv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...