Kennethe34 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Håper uber sjåførene er like godt opplest /utdannet som taxisjåførene er. De kan jo faktisk alt.. kvammis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Jeg tar svært lite taxi. Kan ikke tenke meg dårligere valuta for pengene. Men så bor jeg i oslo da, bra kollektivtilbud. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Synes dette uber greiene hørest genialt ut jeg, heller det enn de luringene som sitter og mottar trygt og i tillegg drar inn titusener svart på å kjøre piratdrosje Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Vel nå er det mange ærlige drosjesjåfører og da Fredrik, men jeg tror bransjen har godt av å bli rystet litt. Jeg synes en taxitur bør koste 100-150 kr for 10 minutter, ikke 350-500. Da tror jeg folk hadde brukt drosje mer og. Så får de heller kjøre 15-20 turer på en natt, istedenfor 5. Klarer de ikke det kan de pakke sammen for min del. Endret Desember 9, 2014 av Merrushe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Wicky, forstår jeg deg rett når du sier du skal begynne i Uber? Dødskult, gratulerer med ny jobb. Fet jobbil og da Vil de ikke bli hentet av en silkestrøken ML320 altså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Håper du blir stoppet av onkel politi, får beslaglagt førerkort og skilter fordi du bedriver persontransport mot vederlag som er løyvepliktig samt man trenger kjøreseddel, får skattevesenet langt opp i endetarmen og til slutt finner ut at det finnes bedre ting å gjøre enn å ødelegge for yrket til meg og flere her inne. Mvh drosjesjåfør Nå fikk jeg faktisk enda mer lyst til å kjøre for Uber. Jeg har absolutt 0 problem med å betale skatt for hver krone jeg vil tjene, ble fornærmet at du insinuerte noe annet her. jeg må si meg enig..og uenig... UberBlack er en "luksusbil" tjeneste der man MÅ ha en nyere sort sedan. En dieseljapse funker ikke... Å kjøpe ett vrak kun for å kjøre uber er nok ikke godkjent for dem... Så du må ha en ren og pen nyere bil selv på den "vanlige" uber-tjenesten. Man trenger kjøreseddel, men uten kjentmannsprøven. Man står ikke på holdeplasser og plukker ikke opp folk på gata. Bilene er heller ikke reklamerte, så forbipasserende kan ikke praie dem heller... En bruker trykker inn hente og leveringsadresse på en app. Nærmeste bilen kan ta denne passasjeren. Men han får ikke vite hvor vedkommende skal dra før han setter seg i bilen, og sjåføren trykker "hentet"... Deretter veileder en app sjåføren til leveringsstedet. Sjåføren og passasjeren trenger ikke prate med hverandre engang. Etter at passasjeren har dratt, trykker sjåfør "levert" og ferdig med det. Sjåførene for Uber får betalt pr time (iallefall det jeg vil få når jeg skal starte der i januar med en ny S-klasse). Jeg får fullt betalt frr 8timers vakt uavhengig av antall turer jeg får.. Jeg er veldig enig i at Uber kommer til å skape konflikter i drosjenæringen. Men Alle betaler skatt etc...så "lovlig" er det jo? Blir nesten som å kjøre limmo eller VIP-transport... istedet for å ringe og booke flere dager i forveien, kan man bare booke der og da... Og da driver dem vanlig persontransport...ikke drosje... Bilens drivstoff, kostnader etc driftes av sjåføren selv. Ikke av en sentral eller eier etc... Så lønna man får for å kjøre Uber går til å dekke bilen også...Samme som budbilsjåfører... Er en gråsone her, helt klart....Men jeg MÅ si at...når det kommer VIP på Gardermoen i dress og stresskofferts, som skal på møte på KPMG bygget på Barcode, spise lunch på Hanami, og deretter til flyplassen igjen og fly 1klasse på Emirates tilbake til Dubai...så er det IKKE fett å la dem ta en sliten Prius med en somaler som lukter rart og ikke kan norsk eller engelsk...Så akkurat DER er Uber ganske attraktiv... UberBlack trenger jeg vel ikke. Og jeg tenkte mer på en bil til 150.000 kr., ikke noe utslitt (da ender man jo opp med å spise fortjenesten med reparasjoner). Takk for info om kjøreseddel, det virker ikke stress å anskaffe etter det Google viser (er jo basically bevis som sier at du har god helse og plettfri vandel). Så har man valget mellom timesbetaling og provisjon, eller har man bare timesbetaling som valg? Skjønner at de ikke vil vise lengde på kjøretur, da hadde jo ingen giddet korte kjøreturer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Synes dette uber greiene hørest genialt ut jeg, heller det enn de luringene som sitter og mottar trygt og i tillegg drar inn titusener svart på å kjøre piratdrosje Endret Desember 9, 2014 av R Andersen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Wicky, forstår jeg deg rett når du sier du skal begynne i Uber? Dødskult, gratulerer med ny jobb. Fet jobbil og da Vil de ikke bli hentet av en silkestrøken ML320 altså hadde MLen vært silkestrøken hadde den aldri kosta det den kosta.. Men ja...har en avtale litt her og der, og kommer til å ende opp med en S-klasse 08 og en E- klasse 2014 mod som "vip" biler.. Helt ålreit det... Noekult: trenger kjøreseddel ja...eller så er du piratsjåfør... Bil til 150k funker. Men hold deg for gudsskyld unna japsediesel a....Jeg hadde blitt skuffa om jeg bestilte Uber og det dukka opp en honda med diesel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Jeg tror noe sånt hadde vært greit nok: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53391615&searchclickthrough=true&ecType=AD&ecCategory=LOG_POLE_POSITION_CLICK&adSelectionClick=galleryMotor+-+carUsed+-+resultPolePosition+-+click 2008 Prius til 100.000 kr. Så får man ha litt på si til reparasjoner og sånt. Tror det er den ideelle bilen for dette her. Da blir vi UberBros til neste år da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Ønsker uber velkommen. Når er 15 minutters drosjetur koster det samme som man tjener på en dag etter skatt, da er det på tide med konkurrenter spør du meg. Konseptet er smart, men man vet jo aldri hva slags pedofile griser man havner i setet hos. Det er tross alt noe mer kontroll over dette da de er ansatt i et firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 (endret) Skal man kjøre for UberBlack så er jo dette ett passelig kjøretøy, jeg mener har man betalt ekstra så bør man jo få kjøre som en VIP http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=1.749.2130&page=2&make=0.749&sort=0&ref=fas&finnkode=53422229 E66 750IL Endret Desember 9, 2014 av Fredrik 90 wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Jeg tror noe sånt hadde vært greit nok: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53391615&searchclickthrough=true&ecType=AD&ecCategory=LOG_POLE_POSITION_CLICK&adSelectionClick=galleryMotor+-+carUsed+-+resultPolePosition+-+click 2008 Prius til 100.000 kr. Så får man ha litt på si til reparasjoner og sånt. Tror det er den ideelle bilen for dette her. Da blir vi UberBros til neste år da ja den kan funke den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Da er det bevist, Øl med gutta er sunt! http://www.tv2.no/2014/12/09/nyheter/viral/6326847 Hører dere det wicky og fredrik 90 adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Det der er vel omtrent like seriøst som biff og blowjob-dagen... Men ja, det er definitivt sunt å koble av og kose seg med alkohol i moderate mengder. Vel og merke med noen, i riktig setting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Desember 9, 2014 Share Skrevet Desember 9, 2014 Uber høres i såfall mer seriøst ut enn Haxi som er populært i Stavanger-området. Der passasjerene betaler sjåføren det dem synes er passelig pris. Og alle kan vel melde seg som sjåfør. Merrushe reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg