Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

7 ern skal på finn.no snart.

Lyst på noe sånt som daily driver:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53853506&searchclickthrough=true

Enten sånn bil eller golf 5, men heller mot Bmw`en :)

Men man får også mye bil for penga ved golf 5 til samme pris:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54133762&searchclickthrough=true

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90:

Hvis man tjener 600 000 kr + i året (316 tjener vel mer enn Onkel Skrue har jeg inntrykk av) og søker NAV om tilskudd til kjøp av glutenfri mat, så er jo dette utnytting av systemet i lange baner. Dette er IKKE ok uansett hvor diplomatisk du uttrykker deg. Dette er snylting og utnyttelse. 

Det er tydeligvis noen parasitter her inne som burde ta et par runder med seg selv. Man tar seg råd til et par BMWer, feite felger, leilighet etc, men støtte fra NAV til innkjøp på Rema skal man ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt Werther, men hvis man kan få det på lovligvis til tross for middels/høy lønn, og når andre med høyere lønn også gjør det, så hvorfor ikke?

De kunne heller ha vedtatt en lov om at hvis du tjener over f eks 350 brutto, så får du ikke støtte.

Er ikke snakk om mye penger heller....

Fredrik 90: Nei vil nok ha en bil som er litt nyere og mindre. =) Ønsker litt mer sportslig kjøring ^^

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bekrefter jo bare at det er mange parasitter her inne. Når hele befolkningen synes det er helt greit å stjele fra andre ( Staten er oss alle) skaper vi et  degenerert samfunn uten fremtid. Mange bekker små blir fort mange milliarder kroner, men det gir Ola og Ali faen i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, grådighet er roten til mye ondskap i verden, ingen tvil om det. Som Ghandi sa: Jorden har nok til alle, men ikke alles grådighet.

Nå retter jeg ikke dette mot noen her inne, men skriver generelt.

Synes regelverket i akkurat det tilfellet legger opp til at det blir veldig enkelt å få ekstra penger, selvom man kanskje har en mill brutto før skatt.. Da trenger du strengt talt ikke 2K ekstra i mnd pga mer-matkostnader.

Men da er vi inne på regelverk og hvordans statsbudjsettet fordeles, osv osv.

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må trå lett her, jeg er på mange måter enig med Werther men jeg vil samtidig ikke at vi hiver siste rest av medmenneskelighet på sjøen.. 

Det er lett å bagatellisere det en selv ikke har opplevd.. Sykdom f.eks. Jeg er ikke heelt frisk i huet, gikk endel år uten noe å gjøre siden systemet syntes å mene det var greiest.. Uansett, jeg heiv meg i jobb og det koster mucho rent mentalt. Blitt lite bilprosjektering det siste året, nå kjører jeg så det knitrer i rusta. Jobb hjem jobb hjem jobb hjem.. Jeg skjønner at det er hva samfunnet burde forvente av meg og jeg prøver å innfri. 

(Det føles forresten meget digg å slenge føttene på bordet etter endt arbeidsdag!)

Ja, for ikke å snakke om de ?#(%R#% mageproblemene jeg har levd med så lenge jeg kan huske da! :lol:

Nei, gudene veit.. Jeg bruker litt vel mye tid på dass, sånn har det alltid vært med visse opphold v/endring av kosthold.. Ikke at jeg helt forstår hva jeg putter i meg som er så fælt, men jeg har altså lagt denne saken i helsevesenets hender.. Det var nemlig ikke veldig plagsomt å bruke timesvis på dass da jeg subba rundt hjemme hele dagen..

Nå derimot, nå _SUGER_ det å måtte forklare at en kommer for sent pga nr2, evt at en måtte ta en times pause pga.. Ja.. :D

Det er her helsevesenet burde komme inn, en burde jo hjelpes til å kunne yte godt.. Det gagner jo alle? Men neida, jeg har sløst bort x antall kroner på å bli utredet.. Min "kjære" fastlege påstår at han sender rekvisisjon til sykehus hver gang jeg er der, men jeg har pr dags dato ikke fått innkalling til kontroll.

Fjas!

Tilskuddsgreia! Mange grådige hender i den kassa, jeg mener at en burde klare seg uten så lenge en fint klarer å finansiere et dustete ufornuftig liv på egenhånd. Itte skyt! :D

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohh shiiit! Mer lys!

:lol:

Enda godt jeg har brukt opp penga på julegaver.. Til meg selv! I haz no friends!

Oi, tilbake til temaet!

Det spørs veldig på hvor mye penger du er villig til å bruke.. Jeg har kun testet en billig typisk alibaba bar, en så kalt combined spot/flood bar. Den sugde bittestore hestetestikler!

:D

Jeg ser at Baja Designs  anbefales ihvertfall.. MEN! Prisene da.. Huff!

http://www.bajadesigns.com/home

Her er billigveien:

http://www.ebay.com/itm/54inch-300W-Spot-Flood-LED-Work-Light-Bar-Offroad-Driving-Lamp-SUV-Car-Boat-4WD-/231157886983?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35d2157007&vxp=mtr

Kan sikkert funke greit.. Ebayselgere er jo uansett så greie at de glatt sender deg nytt produkt hvis noe går åt skogen..

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 ern skal på finn.no snart.

Lyst på noe sånt som daily driver:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53853506&searchclickthrough=true

Enten sånn bil eller golf 5, men heller mot Bmw`en :)

Men man får også mye bil for penga ved golf 5 til samme pris:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=54133762&searchclickthrough=true

Golf V føles mer moderne og av like god kvalitet. Rimeligere eierskap også, samt at 1.6 i den føles sprekere enn 316i motoren. Men livet er kjedelig med en Golf. Den bilen har absolutt ingenting spennende å tilby om du plutselig får ereksjon og vil leke litt på veien... Med BMWen får du lekt litt i svingene hvertfall...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90:

Hvis man tjener 600 000 kr + i året (316 tjener vel mer enn Onkel Skrue har jeg inntrykk av) og søker NAV om tilskudd til kjøp av glutenfri mat, så er jo dette utnytting av systemet i lange baner. Dette er IKKE ok uansett hvor diplomatisk du uttrykker deg. Dette er snylting og utnyttelse. 

Det er tydeligvis noen parasitter her inne som burde ta et par runder med seg selv. Man tar seg råd til et par BMWer, feite felger, leilighet etc, men støtte fra NAV til innkjøp på Rema skal man ha.

Jeg er på sett og vis enig i tankegangen din, men nå er det jo enn sånn at han betaler skatt slik som alle oss andre. Da har han krav på hjelp og støtte hvis han blir syk, men om det er riktig å søke slik hjelp med en slik inntekt er jo ett annet spørsmål jeg føler er litt opp til en og enhver å avgjøre. Tjener man godt så er man ikke automatisk stengt ute ifra samfunnet, men ja det blir jo en viss form for grådighet å søke en slik støtte når man egentlig kunne klart seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å stå "utenifra" og si: "du burde ikke søke om pengene" men som oftest når bordet snur og det gjelder deg selv, så skifter de fleste mening, og gjør det samme selv. Hadde jeg hatt krav om penger pga noe, så hadde jeg søkt, uavhengig lønn. Med mindre man var millionær ++

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...