Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Solgte e90'en for en knapp måned siden og nå kom kjøper og sa at motorlampa har begynt å lyse, han krever at jeg skal betale for feilkodeavlesning. Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solgte e90'en for en knapp måned siden og nå kom kjøper og sa at motorlampa har begynt å lyse, han krever at jeg skal betale for feilkodeavlesning. Hvordan skal jeg forholde meg til dette?

Si at du kan ordne feilkodeavlesing men at der stopper det. Regner med at noen her kan hjelpe deg slik at det ikke koster ei krone. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dal-z, jeg synes ikke du skal forholde deg til det i det hele tatt. Han har kjøpt en 10 år gammel bil, da må han også ta vedlikehold og kostnader. Dette høres ut som en sleip type, og gir du han en finger vil han prøve å ta hele armen. Du utviser svakhet ved å gå med på kravet hans, og dette vil han sikkert utnytte videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo selvfølgelig ikke interessert i å betale noe, dette er jo ting som er umulig å forutse, så jeg syns at kjøper skal ta dette selv, men er greit å vite hvordan det er mtp. lover og reglement etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selges som den er, ja. Har selvfølgrelig ikke skjult noen feil, bilen var i god stand når den ble solgt og var Eu-godkjent dagen før.

La han seile sin egen sjø, da... Hadde ikke hatt dårlig samvittighet jeg, hvert fall. Lurer på hva slags tilfeller motorlampen begynner å lyse, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min førstebil fra da jeg var 18 er vraket :( 

Lurer på å jakte på pappa sin første bil fra 80tallet...en mazda 626... Men....aner ikke noe om regnr og ikke har han bilder av den heller...Men går kanskje an å ringe biltilsynet og sjekke hvilke biler som har vært registrert på han opp gjennom årene?

7f232efceb.jpg

Dal-Z : "Hei. Det er trist at din nyervervede bil nå har fått en varsellampe i dashbordet. Hva dette skyldes kan være så mangt. Jeg er ingen forhandler, og har således ikke gitt noen garanti på kjøpet av objektet. Det er derfor ikke i min interesse å dekke eventuelle kostnader for å feilsøke dette. Anbefaler deg derfor å søke litt rundt på forum og se om noen kan hjelpe deg med å lese av eventuelle feilkoder for en billig penge. Håper det ordner seg for deg. MVH Dalseth"

Faen ta kjøpere som skal klage på alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner vel 99.9% med at den bilen er vraket... Men hadde vært litt kult :) Pappa har ingen forhold til bil what so ever...Så er nok mer for min egen del at jeg vil finne igjen gamle bilen jeg var så stolt av og viste gutta da jeg lekte i gatene på carl berner under oppveksten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater når folk skal klage på alt og ingenting.. Det er jo tross alt en 10 år gammel bruktbil som har gått 155000km..!

Sa at jeg ikke er interessert i å betale noe, med grunnlag på at bilen selges som den er. Han mente at jeg fortsatte hadde ansvar, men han skulle ta seg av det selv, så kom han heller tilbake dersom det var noe stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...