Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja ble blinka i 180 eller 220....husker ikke...hadde dårlig tid...hahaha :P men nei, ingen bot...Fikk dog p-bot tilsendt Norge, men betalte den aldri så vi får se... gått par år nå lissom... 

Men i noen land, om du blir blinka i fotoboks, så står politiet par km lenger frem med kortterminal og krever å få betaling på stedet før du får kjøre videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt i sommerferien med økende turisme er politiet i mange land veldig flinke på å jakte på biler som skiller seg ut og deretter søke i sitt register om det er noen utestående gebyrer...

Oi, det kan gå virkelig galt, om man har vært råkjører tidligere og blitt blinka mange ganger :P Du får holde deg i Norge Wicky haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke mye trafikk jeg skulle skrive, men trafikk :P Det er jo ikke akkurat rare bevegelsen som skal til før det går rimelig galt.

Du har ikke kjørt så mye på Autobahn skjønner jeg...Er det noen plass det er trygt å kjøre fort så er det i frifart sonene på Autobahn, stort sett tre filer hver vei og veien før snorrett så langt man kan se :) Er heller ikke noe problem å kjøre ligge i 250 km/t pluss så lenge man har en bil som er laget for det, en M3 ligger helt plantet til veien i de hastigheter.

Hvorfor er du så negativ til alt som fortelles her, tror du må få kjøpt deg en BMW igjen så du får litt kjøreglede :)

Ble blinka i 140 i frankrike når det var 130, ganske teit, men kjørte videre, aldri hørt noe, men som wicky sa, ble fortalt at politiet følger av og til med på hvem som blir blinka og krever betaling.

Jeg ble blinket i en tunell mellom Monaco og Nice i Frankrike, det var 120 sone men jeg hadde cruisekontrollen på 130 km/t. Ikke hørt noen ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det kan gå virkelig galt, om man har vært råkjører tidligere og blitt blinka mange ganger :P Du får holde deg i Norge Wicky haha :P

Tror du virkelig jeg har samme bilen idag som jeg hadde for par år siden på bilferie?

Du kjenner meg ikke godt nok as :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, der ser du hvor langt jeg tenkte! :P

Men tror du de har så avanserte systemer at de kan og gidder å sjekke alle skiltnr som blir blinka, sjekke hvem som er eier, for å så stoppe deg i en NY bil og se at du er samme eier som har blitt blinka tidligere? =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke kjørt så mye på Autobahn skjønner jeg...Er det noen plass det er trygt å kjøre fort så er det i frifart sonene på Autobahn, stort sett tre filer hver vei og veien før snorrett så langt man kan se :) Er heller ikke noe problem å kjøre ligge i 250 km/t pluss så lenge man har en bil som er laget for det, en M3 ligger helt plantet til veien i de hastigheter.

Hvorfor er du så negativ til alt som fortelles her, tror du må få kjøpt deg en BMW igjen så du får litt kjøreglede :)

Jeg ble blinket i en tunell mellom Monaco og Nice i Frankrike, det var 120 sone men jeg hadde cruisekontrollen på 130 km/t. Ikke hørt noen ting..

Jeg har kjørt på Autobahn med Lada, det har ikke du. Hva bilen er god for er en ting, men andre sjåfører har man aldri kontroll på. Det er klart det er mindre marginer i 250 enn 120! Men hadde gjort det samme selv jeg, bare fordi det var mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda..

Da var ferien i gang og nedtellingen til Rhodos med sol, varme og øl minker! 4 dager..

[emoji41] [emoji484] [emoji481] [emoji295]

Sent fra min LG-D802 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taxi i Roma var også dyrt, 35 euro ifra Coloseum til hotellet i utkanten av byen. Men når det er sagt så var det verd hver krone, snakk om sightseeing og morsomt å oppleve italiensk kjørekultur på nært hold. Det var hastigheter opp til 100 km/t inni byen på brosten i en skranglete Fiat Multipla, en del harde oppbremsinger, tre nesten kollisjoner og taxisjåføren rakk å kjefte ut to medtraffikantert. Alt dette på en 10 minutters kjøretur, er vel kun Ring Taxi på Nurburgring som slår den drosjeturen der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur mister :D

Husk: prøv å unngå taxi der nede, like dyrt som i Norge.....

Takker! :D

Skal ha det i minnet.. Blir taxi første dagen, men er bestilt og betalt så det får gå! Blir det noe annet vi skal så er det nok leiebil som blir aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...