Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nå i lengden særlig positivt for menneskeheten å ikke la naturlig seleksjon gå sin gang?

Jeg har liten tro på enda flere regler hjelper. Dette har med holdninger og sunn fornuft å gjøre, og jeg tror ikke det hjelper.

Ser man nå ønsker en felles fartsgrense i hele landet http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7711671 som sikkert er fint det, men hvor mange tar hensyn til dette?

Som Fredrik90 skriver, to Nor-tech båter med fulle mennesker om bord i full fart på natta. De fleste skjønner at det ikke er verdens smarteste idé.

Min mening er at holdnings endring er veien å gå, så er spørsmålet hvordan få til det?

Nei, det er ingen god idé, men det er ikke noe bedre av de løsningene som foreslås idag. Fordelen ved å ha nulltoleranse og obligatorisk alkolås ved båt er jo at man ikke får fyllekjørt.

Det fremmes forslag om båtførerbevis, bruk av redningsvester osv. Det er i og for seg bra, men de som fører en båt i beruset tilstand (det er vel trolig det som ligger til grunn for ulykkene som nå har skjedd og alle de tidligere ulykkene) vil uansett ikke ta hensyn til nymotens regler om bruk av vest, føring i mørket osv.

Ergo er nulltoleranse og obligatorisk alkolås etter mitt syn det eneste tiltaket som vil fungere etter sin hensikt.

Skrevet
Er det nå i lengden særlig positivt for menneskeheten å ikke la naturlig seleksjon gå sin gang?

:applause::mrgreen:

Nei, er fortsatt ikke forbudt å bruke hodet til annet enn noe å hvile mobilen mot..

Har selv tenkt på å skaffe meg flytejakke eller vest som ser ut som et vanlig klesplagg for å ha noe mer behagelig å bruke i båten. Selvoppblåsende vester er greie, men vil ikke ha noe som må ha jevnlig vedlikehold.

Skrevet
Jaja, da fikk jeg 20-dagers kur med Breksidol og 7 dagers sykemelding... God bedring til

meg selv.

Du feiler a ?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...