Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter på en tlf om at jeg kan flytte jeg... Hadde passet bra nå mens jeg er sykemeldt. Ikke fult så bra neste uke da jeg befinner meg i Danmark hele uka :-)!

Skrevet
LED pærer til bilen bestilt! Blir morro å se kina kvaliteten på led angel eyes og led tåkelys pærer :mrgreen:

Kvaliteten på coilovers da? Ikke nyskjerrig der?:)

Skrevet

Nei, har ikke fått begynt Jordfræsar... Venter på tlf om at de har vasket ferdig. De manglet bare å flytte småtteri for noen dager siden, så det må da snart skje noe.

Lamin-X:

3rp0c208d3trrjvr8l7i.jpg

Billig og bra for et økonomiprosjekt som dette! :lol:

Skrevet
Nei, har ikke fått begynt Jordfræsar... Venter på tlf om at de har vasket ferdig. De manglet bare å flytte småtteri for noen dager siden, så det må da snart skje noe.

Lamin-X:

3rp0c208d3trrjvr8l7i.jpg

Hvor kjøper dere sånn pad? Kunne tenkt meg en sånn e E34 min!! :D

Skrevet

Langsomme bevegelser har også biler som f.eks Ford Excursion. De kan ha en brukbar akselerasjon 0-100 Km/t, men kjøreegenskapene minner mer om en buss/lastebil enn om en alminnelig moderne europeisk bil. Ford Excursion er bygget som en pickup... altså som en liten lastebil. Slikt blir det aldri skikkelige kjøreegenskaper ut av.

Nå kjøper man jo ikke en kingsize SUV og forventer kjøreegenskaper som en 3-serie heller da, men når det kommer til langkjøring på motorvei så kan en Excursion eller Suburban varte opp med ganske god kjørekomfor. Er forskjell på kjørekomfor og kjøreegenskaper! Så fort veiene blir svingete så merker man at en slik bil ikke trives lengre, og da er det snakk om kjøreegenskaper. Noe ingen har påstått at en slik SUV har.

Det som også funderer meg er at andelen av slike biler er så høy i ett svingete land som Norge enn f eks Danmark med flotte og strake veier. Tror jeg aldri har sett amerikanske biler i det hele tatt i Danmark, bortsett fra "Chevy" Daewoer og europa Chryslere.

Når det er sagt så kommer man ikke nærmere lastebil til personbil bruk enn Excursion. Her er det bladfjærer forran og bak og trommlbremser bak. En Suburban eller Tahoe er langt mer "personbilaktig" med støtdempere og Skivebremser men også disse bygges f eks fortsatt på ramme. Men når det kommer til firehjulsdrift og offroad egenskaper så kan en X5 eller MB GL bare gi opp, her er det god gammaldags høy og lav serie med sperrer :wink:

Skrevet

Lamin-X:

3rp0c208d3trrjvr8l7i.jpg

Pad? Hva er det for noe? Panserbh'n du mener eller? Den kan du kjøpe fra Ebay eller fra for eks BS-bildeler i Norge. Hvis du mener lyktefilmen kommer den fra Lamin-X.

Skrevet

Nå kjøper man jo ikke en kingsize SUV og forventer kjøreegenskaper som en 3-serie heller da, men når det kommer til langkjøring på motorvei så kan en Excursion eller Suburban varte opp med ganske god kjørekomfor. Er forskjell på kjørekomfor og kjøreegenskaper! Så fort veiene blir svingete så merker man at en slik bil ikke trives lengre, og da er det snakk om kjøreegenskaper. Noe ingen har påstått at en slik SUV har.

Det som også funderer meg er at andelen av slike biler er så høy i ett svingete land som Norge enn f eks Danmark med flotte og strake veier. Tror jeg aldri har sett amerikanske biler i det hele tatt i Danmark, bortsett fra "Chevy" Daewoer og europa Chryslere.

Når det er sagt så kommer man ikke nærmere lastebil til personbil bruk enn Excursion. Her er det bladfjærer forran og bak og trommlbremser bak. En Suburban eller Tahoe er langt mer "personbilaktig" med støtdempere og Skivebremser men også disse bygges f eks fortsatt på ramme. Men når det kommer til firehjulsdrift og offroad egenskaper så kan en X5 eller MB GL bare gi opp, her er det god gammaldags høy og lav serie med sperrer :wink:

Kjøreegenskaper betyr alt når det gjelder biler i min verden. Selv en 5-serie er en alt for stor bil for meg. Det er ikke få ganger jeg har lagt 5-serier langt bak meg på skikkelige svingete veier som f.eks Fylkesvei 280 mellom Vikersund og Krøderen... forøvrig en fantastisk morsom vei... 8)

Kjørekomforten i tradisjonelle amerikanske biler er stort sett upåklagelig... rammechassis og heavy duty fjæring i kombinasjon med mye gummi sørger for det så lenge veiene er nogenlunde jevne. Bladfjærer er imidlertid elendigheten selv på telehivsplagede norske veier. Selv jeg med en original 3-serie som ikke er senket og som står på 195/65-15 felger/dekk må kjøre slalom på veiene i bl.a Hallingdal og traktene rundt Kongsberg.... makan... :?

Jeg har faktisk aldri sett en Excursion i Danmark, men det går ikke mange dagene mellom når jeg ser en nyere Corvette. Det er heller ikke så merkelig at Corvette er mer populær enn Excursion i Danmark. Danske hastigheter og ikke minst vind hjelper helt sikkert ikke på hverken komforten eller drivstofføkonomien når det gjelder Excursion.

Skrevet

Lamin-X:

3rp0c208d3trrjvr8l7i.jpg

Pad? Hva er det for noe? Panserbh'n du mener eller? Den kan du kjøpe fra Ebay eller fra for eks BS-bildeler i Norge. Hvis du mener lyktefilmen kommer den fra Lamin-X.

Tenker på en panserbh, om det kalles det.

Skrevet

Tror jeg er på god vei til å kjøpe min første leilighet, den jeg bor i nå. 2-3 uker før jeg får endelig svar. Takstmannen var her for litt siden med eier av leiligheta. Tror den vil havne på 3-tallet, forhåpentligvis litt under (er fuktskade på bade som jeg muligens får litt fratrekk for!).

81 kvm bruttoareal/75 kvm bruksareal, balkong, fantastisk beliggenhet (20 min. å gå til byen, 3-5 min. unna t-bane/trikk/buss til hele Oslo, rett ved siden av hovedveier til å få en hvor en vil i Norge).

5-15 min. å gå til grøntområder (Tøyenparken/Sofienbergparken f. eks.), 10-15 min. gåtur til byliv på Grünerløkka.

2 soverom, stor og veldig lys stue, 1 bod i leiligheten og en bod i kjeller, garasjeplass (verdt 250.000 kr.) er inkludert. Masse ledig parkeringsplasser utafor hele tiden, noe som er sjeldent så nærme sentrum (suger å komme hjem på kveldstid og måtte kjøre rundt i et kvarter for å finne plass!).

Ikke minst, god standard i leilighet (ble oppført i 1997 og det meste er kurrant) og deilig stille miljø og flotte naboer som jeg har blitt godt kjent med over årene. Håper jeg nailer denne, er ikke mange steder jeg kunne tenkt meg å bo!

Beste er at det finnes mange verksteder og vaskehall i nærheten og, 10-15 min. gåtur unna. Da kan jeg få oppfylt min store drøm om å kjøpe en nedlagt vaskehall/verksted/bilforretning og bygge den om til privat garasje slik at bila mine kan få ligge i fred.

Jeg krysser fingra!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...