Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i en tid som dette er det viktig å ikke beskylde grupperinger før alt er avklart. Og, om det skal vise seg at visse ekstremistmuslimer er ansvarlige, er det viktig å vite at alle muslimer ikke er slike!

Skrevet

Du bør reise til Oslo og joine lokale puben min på hjørnet ved Sofienbergparken. Der har en pakistaner allerede fått nazihilsen og kjefta på. Det hadde sikkert gjort deg godt.

Vet du hva nazisme er? Nei, antar du ikke gjør det, og spar meg for din kvalme.

Kjenner jeg blir kvalm av det vi hører nå. Ungdommer som har ingenting med noen som helst å gjøre mister plutselig livet pga dette tullet.

Jeg gjenfortalte noe som har skjedd. Hvorfor tror du en pakistaner fikk det mot seg i dag noen timer etter terroren? Jo, fordi han er muslim. Hva har nazi-hilsen med det å gjøre? Det er et symbol på rasisme.

Fordi du hater muslimer og vil ha dem ut, så syns jeg faktisk du hadde passet bra inn med idiotene på lokale puben i dag.

Du er ganske frekk som kommer med slike påstander. Jeg har ingenting imot utlendinger, eller om de kommer fra Sverige eller er 2. generasjons pakistanere.

Skrevet

Er dessverre det jeg også opplever utifra dine tidligere innlegg... Er forskjell på fredelige muslimer som vil andre mennesker godt, og ekstremister som IKKE har noe med islam å gjøre, men likevel bruker religion som en buffer og en ting å skylde på.

Skrevet
Er dessverre det jeg også opplever utifra dine tidligere innlegg... Er forskjell på fredelige muslimer som vil andre mennesker godt, og ekstremister som IKKE har noe med islam å gjøre, men likevel bruker religion som en buffer og en ting å skylde på.

.

Skrevet

Er det forresten bekreftet at personen som skøyt på utøya handlet i islamistisk tro?! det er faktisk bekreftet av flere medier at vedkommende var etnisk norsk...

At islam har regler i alle retninger er nok på samme måte som kristendommen / buddhismen...Alle religioner har regler.. Islam sier også at man skal være fredlig og ikke drepe!

Er like greit at du ikke bruker mer tid og energi på dette.

Skrevet

Greit at det ikke er gitt at dette er et utelandsk angrep, mye tyder på at det er en etnisk nordmann som står bak! Men, på jobben i dag har tv'n stått på i hele ettermiddag.. flere utenlandske statsborgere som regelrett har smilt og ledd av det tv'n har vist!

DET er noe som virkelig har fått meg til å se rødt... hadde det ikke vært for at jeg ikke er i en sterk nok posisjon til å kaste ut disse kundene, så hadde jeg ikke nøla et sekund.

Men det å legge skylda på muslimer er bare idiotisk.. de fleste muslimer jeg kjenner er normale mennesker som synes dette er like forferdelig som alle andre.

Skrevet

Da er fyren på Utøya visstnok bekrefetet å være Kaukasusisk (?).

Skrevet
i en tid som dette er det viktig å ikke beskylde grupperinger før alt er avklart. Og, om det skal vise seg at visse ekstremistmuslimer er ansvarlige, er det viktig å vite at alle muslimer ikke er slike!

+1!!!

Skrevet
Live fra VGTV nuh http://www.vgtv.no/#!id=42341

Han på utøya er samme personen som ble observert før bomba smalt utafor kvartalet... norsk altså i politiuniform.

Dette bildet er TV2 på forsiden sin nå...

Får frysninger og kommer nok ikke sove så godt til kvelden.. huff helt sinnssykt det som skjer nå.

Please fjern det bildet der Zibiri.. er jævli nok at vg har så lite vett!!

Skrevet

Det er mange teorier og spekulasjoner her nå, men så lenge hverken myndighetene eller politiet helt konkret vet hvem som står bak terrorangrepet bør vi være forsiktige med hva vi sier eller hvem vi dømmer.

Det finnes "hvite" ekstreme muslimer også og det finnes folk som er hjernevasket og/eller mener at målet helliger middelet uansett hvor grusomt middelet er. Dette er er terrorens virkelige ansikt uansett hvem som utfører den.

Vi bør ikke se bort fra at terroristen(e) kan være fra høyreekstreme grupperinger. Dette er mulig, men i forhold til hva som kreves for å gjennomføre et koordinert terrorangrep av dette formatet er det mest trolig at det er Al-Qaida som står bak.

Ekstreme muslimer eller ekstreme katolikker/protestanter (begge gruppene er faktisk kristne) er ikke det samme som moderate muslimer eller moderate katolikker/protestanter. I Europa har de mest alvorlige terroranslagene blitt gjennomført av ekstreme kristne (IRA/ETA). Rote Arme Fraktion (RAF) i Tyskland var sogar kommunister... altså mest sannsynlig ateister.

Skrevet
Er det forresten bekreftet at personen som skøyt på utøya handlet i islamistisk tro?! det er faktisk bekreftet av flere medier at vedkommende var etnisk norsk...

At islam har regler i alle retninger er nok på samme måte som kristendommen / buddhismen...Alle religioner har regler.. Islam sier også at man skal være fredlig og ikke drepe!

Er like greit at du ikke bruker mer tid og energi på dette.

Også den notoriske ekstremisten Abu Suleiman al-Nasser har uttalt seg etter nyheten om det mulige terrorangrepet i Oslo.

- I dag ble Norge et mål, noe som tjener som en lekse og et eksempel for resten av nasjonene i Europa. Vi har tidligere truet med operasjoner som «Slaget i Stockholm», og vi krevde at europeiske nasjoner trekker tilbake sine styrker, skriver abu Suleiman ifølge Kohlmann.

Med «Slaget i Stockholm» refererer abu Suleiman til tidligere trusler framsatt mot NATO.

Selv om dette ikke kan regnes som å påta seg ansvaret for bombingen, har Suleiman sine teorier om hvorfor angrepet fant sted.

- Når det kommer til grunnene for å angripe Norge ... mest viktig er landets deltakelse i okkupasjonen av Afghanistan, og fornærmelsen av vår profet. Vi sier til dem, føy dere etter kravene fra mujahideen, fordi det dere ser nå er bare starten og mer vil komme.

Det var det jeg sier om denne saken på nettet: Jeg prøver selv å tenke vi må være tolerante for andre religioner, og at fredelige muslimer skal få gjøre som dem vil. Men som sagt, strikken begynner å bli tøyd ganske langt for de fleste.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...