Jørgen Lie Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Vet ikke om motorproblemene gjelder 316/318 for E46, men jeg var meget fornøyd med min 98` 318i, fish! Den hadde et normalt forbruk både på bykjøring og langkjøring. Disse bensinbilene med litt mindre motoralternativer har jo også et oppsett på gir og differensial som gjør at de ikke er noe særlig late, om du skjønner meg riktig.. Da fattern lånte bilen, så kjørte han med et forbruk på nærmere 0,65 på blandet kjøring (altså lengre strekninger, men også mindre turer).
ehrnst Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 jeg har kjørt med min 116 på dårlige (og med vilje) kronglete norske veier i en uke. 180 mil har gitt meg 0.7 i snitt. ikke akkurat gratis å kjøre, men en fullpakket bil opp og ned sånne trollstigen-veier synes jeg det ikke er så ille
Jordfræsar Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg har ikke registrert noe feil og min motor går bra. Har heller ikke fått noe inntrykk av at det er mye problem med de motorene. Mener at min -06 115hk er samme som i E46 -05 etc. Ikke kjent med 122hk. Kjørte E6 tur-retur 60mil (120) og lå på 0.6 litern. Ikke dumt!
Yngvejos Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Hmm.. Hva skal jeg gå for? Blir mest småkjøring i byen sånn til og fra jobb. Diesel eller bensin? Noe med litt effekt uten turbo. Ratter min 530d rundt i stavanger om dagen, det er tortur å vente på ladetrykk mens man prøver å utnytte luker i rushtrafikken.
fish Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Ikke til å bli klok på dette. Snakket nettopp med en mekaniker på GSBildeler, og han var heller ikke fornøyd med 1,6 og 1,8 motoren, spesielt var det registerstrammer som gikk på disse. Har ofte en "ujevn" tomgang. Han var forsåvidt enig med påstandene til FredriK.S. Spurte litt om diesel og da nevnte han en -06 X3 som var inne med havarert turbo, det var en rep til 22000 lapper. Er det noe som ryker på en diesel så er det mye dyrerere å reparere kontra en bensin.
FredrikE24 Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Modern ratter rundt i en E36 316i med M43 motor, bruker lite bensin og siden hun kjøpte bilen på 113 000 km har vi byttet en thermostat og en viftereim, bilen har nå gått 175 000 km! Synes ikke bilen går dårlig heller, fungerer ypperlig til bykjøring! Nå er jo dette en eldre bil, og motoren har vel blitt videreutviklet.
SofaKingFresh Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Vet bare at 320i har en del problemer med motorene sine og. Coiler og plugger som ryker i hytt og gevær. Skal inn til Torsdagen som kommer, for 4-5. gangen for SAMME problemet. Begynner å bli lei, og det blir DYRT når garantitiden løper ut. Må få til en løsning med de, ellers så kan de få den bilen tilbake! Hva skjedde med Mini'en i Lillesand, Fish?
fish Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Men hva anbefalte han om motor da? Nei si det... egentlig ingen av delene. Klart at de større bensinmotorene var å anbefale, men da havner jeg over budsjettet. Dieselmotorene er gode, det er ikke det. Men er man uheldig og at det noe som ryker så koster det mere å reparere.
fish Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Vet bare at 320i har en del problemer med motorene sine og. Coiler og plugger som ryker i hytt og gevær. Skal inn til Torsdagen som kommer, for 4-5. gangen for SAMME problemet. Begynner å bli lei, og det blir DYRT når garantitiden løper ut. Må få til en løsning med de, ellers så kan de få den bilen tilbake!Hva skjedde med Mini'en i Lillesand, Fish? Mini'en ble solgt til første som var å så på den. Står en i Skien også da. Var en tur ute på Bilsalongen på lørdag og både kjærringa og meg prøvesatt i en 316 og en Mini, var klart bedre seter å sitte i på BMW'n.
Jordfræsar Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg ringte like så greit en kamerat som selger bmw for hans erfaring/synspunkter. Han sa bilen var riktig priset og de har ikke mye problemer med motorene/bilene som kommer inn til bruktavdelingen. Men dette kan jo variere fra selger til selger. Jeg synes ikke du skal være så skeptisk til denne. Hvertfall en av de rimeligere og riktig priset av 2008 modeller.
knut_olestad Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg var ute å testa en 2011 VW Transporter 140 hk tdi i dag, må innrømme den falt i smak. Eneste jeg ikke ble helt fortrolig med var nettopp det med at ladetrykket kom sent i forhold til kjøremønsteret jeg hadde.
SofaKingFresh Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Vet bare at 320i har en del problemer med motorene sine og. Coiler og plugger som ryker i hytt og gevær. Skal inn til Torsdagen som kommer, for 4-5. gangen for SAMME problemet. Begynner å bli lei, og det blir DYRT når garantitiden løper ut. Må få til en løsning med de, ellers så kan de få den bilen tilbake!Hva skjedde med Mini'en i Lillesand, Fish? Mini'en ble solgt til første som var å så på den. Står en i Skien også da. Var en tur ute på Bilsalongen på lørdag og både kjærringa og meg prøvesatt i en 316 og en Mini, var klart bedre seter å sitte i på BMW'n. Ahh Vel, ta tiden din og finn den perfekte bil. Jeg angrer litt på impulskjøpet. Skulle forhørt meg litt rundt angående motorproblemer osv, men sånn er det!
Jordfræsar Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg kunne tenkt meg den røde Fiat 500 Abarth i bergen jeg da mmm... herlich!
fish Skrevet Juli 25, 2011 Skrevet Juli 25, 2011 Jeg ringte like så greit en kamerat som selger bmw for hans erfaring/synspunkter. Han sa bilen var riktig priset og de har ikke mye problemer med motorene/bilene som kommer inn til bruktavdelingen. Men dette kan jo variere fra selger til selger. Jeg synes ikke du skal være så skeptisk til denne. Hvertfall en av de rimeligere og riktig priset av 2008 modeller. aah... Takker.. Joda, prisen er forlokkende mtp utstyr. Iflg selger er den prisen satt utifra km og at bilen skal ha steinsprut i lakken. Det skal være ett på panser og to på siden av bilen. Skulle ønske noen kunne ha sett på bilen for meg. Er så vanskelig å bedømme lakken ut ifra bilder, samt interiøret på bilen.
Anbefalte innlegg