powerfulglenn Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Fikk kjøpt huset i dag. http://www.finn.no/finn/realestate/home ... e=29007909 Jøss! Det var jo stort og greit det:) Gratulerer med et flott nytt hus
Kjexx Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Tusen takk. Gleder meg til å flytte... (Har planer om å bygge på 100kvm siden jeg er snekker) Har og planer om ett verksted hvor jeg kan ha bmwene mine etter hvert.
ingard Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Opplever 18" som lang mer komfortabelt enn 15" på vinteren (og dette med lav bil). Mye mindre krenging, og bedre kontakt med veien. Må være ganske sår i ræva for å synes 17" på en ny bil en for stort
VegarVS Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Tusen takk. Gleder meg til å flytte... (Har planer om å bygge på 100kvm siden jeg er snekker) Har og planer om ett verksted hvor jeg kan ha bmwene mine etter hvert. så ut til å være fint det huset der! gratulerer
Kjexx Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Takk takk. Noen som vet hvor på østlandet de kan triykkteste topper?
knut_olestad Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 http://www.abcnyheter.no/nyheter/110729 ... lion-krasj Sitat: "I Monaco er selv krasjene stilige."
Kjexx Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Noen som kan hjelpe meg å finne slipesett til m50 uten vanos?
-Roger- Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Jeg og kjerringen har jo vært ute etter ny bil med 4wd og "mest for pengene" en stund. I går ringte jeg til en forhandler i Kr.sund på en brukt Skoda Octavia 2år gammel, 35000km og middels utstyrt til 305 000kr og prøvde å prute. Det var ikke sjangs sa han fordi han kom til å få solgt den likevel. Ok da er det jo forståelig, men til den prisen kan jeg jo kjøpe en ny en med litt mindre utstyr sa jeg. Det var helt riktig mente han, og han kunne levere nybil til meg så da begynte jeg og sjekke litt. Etter en stund kom han med et knalltilbud på en ny topputstyrt modell. Jeg og kjerringen hev oss i bilen og kjørte til lokale Møller forhandler for å sjekke ut tilsvarende bil. Selvfølgelig sa jeg at jeg hadde fått tilbud av en annen forhandler og selgeren ville prøve matche tilbudet. Han klarte ikke det med de rabattene han hadde lov å gi meg. Men etter å ha spurt sjefen var det greit, jeg kunne få bilen av de til 3000 kr dyrere. Ok sa jeg, da er det greit for jeg måtte jo uansett ha hentet bilen i Kristiansund og det er vel bedre å kjøpe den av forhandleren som kommer til å gjøre service og evnt andre ting senere. Ringte og ga beskjed til forhandleren i Kr.Sund og da gikk han ned ytterligere 3000kr. Men jeg sa at det fikk bare være. Jeg hadde bestemt meg. Så gikk vi over utstyrslisten for å se at alt stemte før bestillingen skulle sendes inn og fant da ut at han hadde glemt å inludere "Dobbelt Bagasjeromsgulv", så nå ble plutselig differansen ganske stor igjen og jeg sa til møller at da går jeg faktisk til forhandleren i kr.sund. Da tilkalte selgeren sin sjefen sin igjen og nå krevde han å få se dette tilbudet jeg hadde fått for å vite at jeg ikke prøvde å lure de. Jeg viste tilbudet og han ble noe "alvorlig" i ansitksuttrykket før han sa til selgeren "Gå ned i pris og få ut papirene så han får signert fort. Dette skal jeg ta opp på neste møte for det skal være noenlunde like priser uansett hvor i landet man kjøper. Slik beholder man sine lokale kunder. Og jeg kan ikke fatte hvordan han i Kr.Sund kan selge så rimelige biler. Du har fått mer rabatt på den bilen enn hva kunder som kjøper bil nr 4-5 av oss får..." Jeg bare gliste og signerte Og bilen ble en slik: http://www.klikk.no/motor/bil/biltester ... 636971.ece Candy white med 17", sorte rails og sotede vinduer. Av utstyr er det - Sort skinn/alcantara - Elektrisk førersete og innvendbare speil m. memory - Største navigasjon/multimedia enhet med touch screen - Handsfree bluetooth - Stereopakke med 12 høyttalere - 3 eket multifunksjonsratt - dobbel klima - Aux/usb og MDI? (tror det er Ipod/iphone tilkobling) - Dobbel bagasjeromsgulv - Avtagbart hengerfeste Dette blir spennende synes jeg... Å gå fra bmw 535d til dette er vel ikke helt vanlig, men føler jeg har gjort et fornuftig kjøp og så er det bare å spare så jeg kan kjøpe meg bmw til kosebruk en gang i fremtiden igjen.
wicky124 Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Har i det siste STERKT vurdert skoda superb faktisk...
Odd-M Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Opplever 18" som lang mer komfortabelt enn 15" på vinteren (og dette med lav bil). Mye mindre krenging, og bedre kontakt med veien. Må være ganske sår i ræva for å synes 17" på en ny bil en for stort Ut fra tidligere utsagn fra den kanten, så tror jeg du lever fint i din egen lille verden. Din tolkning av komfort er nok motsatte av folk flest.
Jørgen Lie Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 .. Dette må være første gang i historien at Kristiansund har kommet billigst ut på en bil! Jevnt over er de passelig overpriset der, og en bil til rundt 180-220k ligger minst 20k over nivået i resten av landet, og spesielt Østlandet. Regner med det var Nordvest Bil det var snakk om her? Kanskje selger her oppe hadde gjort en feil, som gjorde at du har gjort et kupp? Bra du fikk en god deal til slutt da, men regner med overgangen kommer til å bli stor, fra 535d til Octavia`n...!
ingard Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Opplever 18" som lang mer komfortabelt enn 15" på vinteren (og dette med lav bil). Mye mindre krenging, og bedre kontakt med veien. Må være ganske sår i ræva for å synes 17" på en ny bil en for stort Ut fra tidligere utsagn fra den kanten, så tror jeg du lever fint i din egen lille verden. Din tolkning av komfort er nok motsatte av folk flest. Istedet for å hoppe opp og ned på ballongdekk lar jeg fjærene og støtdemperene stå for komforten. Rett og slett ekkelt å ta svinger når dekkene gir etter. Har kjørt på mye folk og de synes det er en kjempebil å kjøre langt i.
-Roger- Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Har i det siste STERKT vurdert skoda superb faktisk... Jo, Superb hadde vært å foretrukket, men med 4wd så blir den dyr i forhold. billigste bruktbiler begynner på 400 000.... Men motoren er jo også mye større i superb enn octavia. Octavia'n jeg kjøpte nå er helt ny, har minst like mye utstyr og en god del billigere. .. Dette må være første gang i historien at Kristiansund har kommet billigst ut på en bil! Jevnt over er de passelig overpriset der, og en bil til rundt 180-220k ligger minst 20k over nivået i resten av landet, og spesielt Østlandet. Regner med det var Nordvest Bil det var snakk om her? Kanskje selger her oppe hadde gjort en feil, som gjorde at du har gjort et kupp? Bra du fikk en god deal til slutt da, men regner med overgangen kommer til å bli stor, fra 535d til Octavia`n...! Hehe, jeg vet ikke, men han var en god del billigere enn hva de i utgangspunktet kunne levere den for her. Overgangen blir selvfølgelig stor, men jeg tenker jo ikke at den skal måle seg med bmw'en heller da. Er jo en grunn til at bmw'en er 5 år gammel og likevel myye dyrere enn Skoda'en. Men tingen er den at nå har vi en grei, rimelig, driftsikker familiebil med 4wd. Så når jeg får spart opp litt mer kapital igjen kan jeg kjøpe bmw og da trenger jeg ikke tenke på at jeg må ha stv, 4wd osv. Da kan jeg velge og vrake i akkurat det som jeg har mest lyst å kjøpe. Stor sannsynlighet for at stikkordet her blir M og coupe
Jørgen Lie Skrevet Juli 29, 2011 Skrevet Juli 29, 2011 Skjønner den, Roger..! Du får ta en titt på denne da, så kanskje lysten på 1M kommer? Top Gear tester nye BMW 1M http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... HNM#at=539
Anbefalte innlegg