jorg1s1 Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Handlet senkesett fra tyske eBay. Spurte pent om firmaet som sendte kunne markere pakken som gave, det var ikke noe problem sa de men det skjedde ikke. Skulle i utgangspunktet spart rundt 1500 kr i forhold til det billigste utsalgsstedet i Norge, men sparte vel bare en 500 lapp i og med at tollregninga kom i posten noen måneder seinere... Har handlet et par andre ganger også som jeg fikk en uventet tollregning på men dette var vel litt mindre summer. Min erfaring er derfor at man ikke bør være så skråsikker på at pakken blir merket som gave selv om selger sier det, ta med tollen i regnestykket så får du heller ta det som en bonus om du slipper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Det er da ikke toll på bildeler! Bare mva.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Jeg har kommet frem til den konklusjonen at det bare er 2% av Norges befolkning som forstår det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Februar 15, 2011 Share Skrevet Februar 15, 2011 Verdien på gaver er vel maks 1000 kr uansett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Toll, moms, same shit. Dere skjønte hva jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mipplemuh Skrevet Februar 16, 2011 Share Skrevet Februar 16, 2011 Hjelper fiiiiiiint lite om det er er firma som sender pakken som "gave". Skal du handle med en grense på 1000kr må sendingen komme fra en privatperson som gave. Kommer det fra et firma er grensen på 200kr, latterlig lite siden regelen er evig gammel og ikke oppdatert. Er den over 200kr legger de på moms og en avgift for å se på pakken Et bedre triks er å få avsender til å senke verdien på pakken, men det er ikke alle som gjør.. Og fatter de mistanke om det i tollen går de grundig til verks for å finne ut hva den egentlig er verdt, som igjen fører til at du ikke får pakken på lenge.. Har merklig nok fått alle pakkene jeg har fått merket "USED CAR PARTS" igjenom uten problem, uansett verdi, men usikker på hva reglene er der. http://toll.no/templates_TAD/Article.as ... ntid=66240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikdg Skrevet Mars 4, 2011 Share Skrevet Mars 4, 2011 har handlet endel fra tyske ebay.. Slipper ofte gjennom tollen uten avgifter.Tyskerne er raske å sende ut i tilleg.. kjøpet forstillings kit til broderns merce.. 5 dager til Nord Norge.. hehe "endel", nå va du litt beskjeden e forresten bitt av ebay basillen jeg også. frontglass, baklykter, angel eyes osv e bestillt og kommet i hus og jeg som ikke har hentet bilen enda. Må ikke glemme dynavin-spilleren heller, kjøpt fra Jeff i USA 2mnd+noen dager til jeg henter E39en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hao Skrevet Mars 4, 2011 Share Skrevet Mars 4, 2011 Man kan si/skrive "moms". TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA (offisiell rettskriving) moms moms -en (da., eg fork. for merverdiomsetningsavgift, jf *oms) merverdiavgift betale m- / 24 % m- Uansett, så vet alle at med moms menes merverdiavgift. Toll som det oftes skrives er noe helt annet. Det betyr . IKKE DISKUTERBART 25% Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 noen som har tips om kanskje hvilke av ebay sidene man finner meste "snacks"? tenker da grenrør, sorte de lykter osv osv osv..ikke bare de "vanlige" delene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Leter selv etter sorte DE lykter til E34. men er det noen som har handlet fra ebay.pl ? hvordan er dem til å sende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mars 16, 2011 Share Skrevet Mars 16, 2011 Leter selv etter sorte DE lykter til E34. men er det noen som har handlet fra ebay.pl ? hvordan er dem til å sende? Kjøpte en 16:9 ramme til orginal Navi derfra engang, gikk kjappt det etter som jeg husker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sm0k3d Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 Leter selv etter sorte DE lykter til E34. men er det noen som har handlet fra ebay.pl ? hvordan er dem til å sende? Kjøpte en 16:9 ramme til orginal Navi derfra engang, gikk kjappt det etter som jeg husker. Ok Bare lurte siden jeg fant m5 speil til 89nok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mars 17, 2011 Share Skrevet Mars 17, 2011 noen som vet om man finner sånne klistere merker pakker som ser bra ut? skal selvfølgelig ikke brukes på veien er til e28.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå