Gå til innhold

Diesel vs Bensin (pumpepriser)

gica
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Siden jeg alltid bare fyller for 100 spenn, gir jeg f... i hva drivstoffet koster... :mrgreen:

Haaaa Haaaa Haaaaa :mrgreen:

Det som er litt moro er at folk sier det koster så mye mer for 98 å fylle, men det er bare snakk om 20 -30 kr pr tank forkjell.

Det er en pølse mindre i mnd lizm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt moro er at folk sier det koster så mye mer for 98 å fylle, men det er bare snakk om 20 -30 kr pr tank forkjell.

For dem som kjører veldig mye, så utgjør det jo en del over tid. Jeg kjører relativt lite, så jeg er egentlig for at drivstoffet skal være dyrt, også skal heller bilene være billigere. Dessverre er det slik at politikerne våre heller vil ha pose òg sekk, så da har vi dyrt drivstoff samtidig som vi har ekstreme avgifter på bilene våre. *sigh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste jeg noen gang fylte for (i 1998 tror jeg), var kr 6,99 per liter. Med 42-liters tank på Mazda'n min ville det ha blitt under kr 300,- å fylle fra tom til full.

Da pappa bestilte diesel(avgiftsfri) til gard'n tidlig 1990 betalte han snaue 2-3kroner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste jeg noen gang fylte for (i 1998 tror jeg), var kr 6,99 per liter. Med 42-liters tank på Mazda'n min ville det ha blitt under kr 300,- å fylle fra tom til full.

Da pappa bestilte diesel(avgiftsfri) til gard'n tidlig 1990 betalte han snaue 2-3kroner :)

Da jeg kjøpte min første dieselbil i 1997 (det var en ny Peugeot 406 2,1 TD stasjonsvogn) kunne man kjøpe en liter diesel inkl. avgifter for under 4 kroner. Fina hadde dette tilbudet på utvalgte stasjoner til alle yrkessjåfører på østlandet. Tilbudet var ikke behovsprøvet etc. så alt man behøvde å gjøre var å be om tilbudskortet. Normalprisen på diesel var den gangen rett under 6 kroner pr. liter.

Jeg husker at man på 80-tallet betalte rundt 0,85 D-Mark for en liter bensin i Vest-Tyskland. Dette tilsvarte litt over 3,5 norske kroner. Omregnet til dagens verdi tilsvarer dette trolig rundt 8-9 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg alltid bare fyller for 100 spenn, gir jeg f... i hva drivstoffet koster... :mrgreen:

Tilsvarer ca. 2000,- i året for min del, og det synes jeg er litt penger, og i tillegg spiser jeg ikke pølser så da får jeg jo tydeligvis dobbel gevinst! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsvarer ca. 2000,- i året for min del, og det synes jeg er litt penger, og i tillegg spiser jeg ikke pølser så da får jeg jo tydeligvis dobbel gevinst! :mrgreen:

Jo da men de 2000 tjener du fort inn igjen på 5 timer overtid på jobb da.... Det er lissom ikke SÅ stor forskjell. Eller kanskje det bare er jeg som har dårlig perspektiv på ting :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper inderlig dette er et sørnorsk fenomen [-o<

Lokale priser i dag: Bensin 13.29 - Diesel 12.69.

En ting jeg har lagt merke til i Nordland er at bensinprisen i Mo i Rana alltid (og jeg mener alltid) er mye billigere enn resten av byene. Når jeg kjører Trondheim-Bodø så registerer jeg at bensinen gjerne koster 2 kroner mer i Bodø. Også i Trondheim er den gjerne 2 kroner dyrere. Mo må ha en veldig gunstig transport av drivstoff eller noe annet som gjør drivstoffet så billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da men de 2000 tjener du fort inn igjen på 5 timer overtid på jobb da.... Det er lissom ikke SÅ stor forskjell. Eller kanskje det bare er jeg som har dårlig perspektiv på ting :\

Enten tjener du veldig godt eller så har du ikke mange nok økonomiske forpliktelser. Jeg vet om ganske mange ting jeg kan bruke 2000 kroner til istedenfor til diesel... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...