sondre Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Jeg lurer på om noen vet om det er flere spylermotorer på 39? Jeg får ikke opp noe spylerveske på frontruten, det spyles som bare det på lyktene. Jeg vet at jeg har brukt spylervæske som ikke tåler mer enn -12 og at det er grunnen til at det frøs/ble tett i utgangspunktet, men det jeg lurer er om det er en annen spylermotor til frontruten enn til lyktene og at den kan ha blitt ødelagt - ev. en sikring (hvor)? Har stått i parkeringshus i 2 timer i dag i tillegg til at all snø på panseret har smeltet bort, står nå i en uisolert garasje med en 2000W "byggtørker" som ikke er veldig effektiv, men skaper i hvert fall noe lunk.
Haug530D Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Det er vel 2 separate motorer og 2 separate tanker om jeg ikke husker feil.
mudbug Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Det er vel 2 separate motorer og 2 separate tanker om jeg ikke husker feil. +1 Kanskje spylemotor (den lille svarte dingsen) på den andre tanken er kaputt. Tanken er inne hjulbuen på passasjesiden. Du må demontere inneskjerm for å se. Den lille tanken på motorrom er intensiv vaskeanlegg som spyler på hovedlykt. Kanskje tanken er frøs???
sondre Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Takker, da får jeg sjekke litt mer.
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Det er ikke uvanlig at pumpen til vinduet går i stykker over tid. Relativt enkel å skifte, koster ca 390,- hos BMW mener jeg det var. Det er ikke 2 separate tanker til spyling, alt går fra samme tank, foran, bak og lyktene. Det eneste som har egen tank er intensiv, som er i motorrommet.
sondre Skrevet Februar 18, 2011 Forfatter Skrevet Februar 18, 2011 Det var nok bare frossent vann, etter å ha stått i garasjen med garasjetørkeren (2kw) i 3,5 timer så var det igjen liv, spylervesken kom ut og dusjet frontruten Så ikke frem til å bytte spylermotor og skru i denne kulden... så fredagskvelden er reddet!
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Godt å høre! Da sparte du noen kroner i dag å.
nimitz Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Den lille tanken skal være en spesiell inntensiv spyleveske på. Der henter den væske på hver 4. spyling.
nimitz Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Stemer det, men "pirke pirke" hver 5 spyling. Hehe, rett skal vær rett))
Otis Skrevet Februar 18, 2011 Skrevet Februar 18, 2011 Stemer det, men "pirke pirke" hver 5 spyling. Pirke pirke, men stemmer skrives med to mm er!
sondre Skrevet Februar 20, 2011 Forfatter Skrevet Februar 20, 2011 Nå har Rema her i dalen også fått inn spylervæske som skal tåle -21, litt bedre enn -12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå