PenguiN- Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Av og til kjøper, fikser og ordner vi på ting som koster veldig lite men som gjør ekstremt stor forskjell! Nå ønsker jeg å høre hva du gjorde, hva resultatet ble og hvor lite det kostet deg! Både mekaniske, utseendemessige og vedlikeholdsmessige ting er velkommen i denne tråden! 1: Bil 2: Resultat 3: Sum og sted hvor det kjøpes / ordnes. E61 05 modell: Skiftet girkule fra en lang, stygg og slitt en til M-tech skinn girkule...jeg må ærlig innrømme at jeg ett øyeblikk trodde jeg hadde fått overhalt manuellkassen OG shortshift...det var for å si det rett ut HELT SYKT for en forskjell en liten kompakt og ny girkule ga for HELE kjøreopplevelsen. Pris: 700 inkl frakt fra Schmiedmann. Moderatoredit FTE: Legg gjerne til bilder av endringene deres, da tråden jo ligger i Bilder,filmer/showoff-delen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 e28.. senket rattet med 1cm "shims" der det er skrudd fast. jekka ned lastebil følelsen en GOD del.. så blei det faktisk avslappende åkjøre e28 med m-stoler også kr 20 min og 2 muttre samme med m5 stabstag.. største forskjellen jeg har merka noen gang på en bil... Pris: tja.. 2500 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Februar 22, 2011 Share Skrevet Februar 22, 2011 Min oppgradering var fra: til: Resultat: Kjøreopplevelse Ikke den billigste moden da.... Nei fra spøk til litt mer alvorlig. På E46en så var det shortshift kombinert med kort girkule. Shortshiften kosta vel rundt en 500,- og girkula 750,- På Z4en så var det å gå fra 18" Runflat til slitte 19" vanlige dekk. Kostnad: Gratis Dette endres nok sikkert en del utover våren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Mods: Led baklamper Sota blinkers rundbaut Showline i stedet for chrome Dørlister og håndtak i bilens farge. Org BMW 545i Shortshift M Girkule Two-Tone interiør Sistnevnte er kanskje litt stor mod men de andre tinga gjør i mine øyne bilen 10x mer clean. Blir nesten som en helt annen bil Og siste lille da.. autosol på endestussen på potta og nye lykteglass, gjør at bilen ser 20 år yngre ut EDIT: Måtte hjem før jeg kunne legge til bilder : Til tross for at den bare er 11 år <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Små mods: *M-tech lister ~kr 1200,- *Sota blinklys foran ~kr 380,- *Sortlakkerte nyrer ~kr 120,- *AE ringer og gul lyktefilm på tåkelys. ~kr 850,- + 180,- *Nye skilt ~kr 120,- Før: Etter: Dårlig kvalitet på det siste, men har ikke fått noen bra nye bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Februar 23, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 23, 2011 Okei, nå misforstår dere. Tråden var tiltenkt SMÅ, ENKLE og BILLIGE mod`s...ikke hele stylingkit eller baklamper... Det er også viktig å skrive HVORFOR kjøre/bil opplevelsen ble bedre og hvor(dan) delen kjøpes / fikses på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 E39 520i. Shortshift til 150 kr - Tightere giring osv. osv. Beste billige oppgradering en manuell girkasse kan få. Kjøpt privat her på Bimmers. Svart folie til listene langs vinduene - Flytere mye bedre med en allerede sort bil, gir et bedre utseende og god holdbarhet til en billig penge. Kjøpt på bmwshadowline.com. Svartlakkert listverk - Billigversjon av original shadowline lister på dører og foran/bak. Lakkert med plastgrunning fra PPG og svart matt fra Wurth. Kostet tilsammen 250 for lakk med noen få rabatter. Xenonlook pærer i alle lys - Som oftest billigere enn xenon, man slipper å få hets for det og det ser nesten like bra ut. Mye bedre lys i tillegg. Kjøpt på Torshov m/rabatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Uten tvil m3 girstanga (shortshift) eller er det jo bare litt lett sotespray på blinkere, grøftelys og hovedlykter, så er bilen min vesentlig forskjellig fra alle andre e36er... Pris? tja, 150 kroner for litt spray Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 Bytta grill på E91. Fra kjedelig krom og svart plast til full krom. Ca 1000 kroner hos Gsbildeler. Har også gjordt dette på en E90 for en kompis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 23, 2011 Share Skrevet Februar 23, 2011 monterte M5 ratt i min E38 og bygget F1 gir fra en mercedes AMG SLS på M5 rattet. kostet meg 10 000.- men fy faen så moro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 monterte M5 ratt i min E38 og bygget F1 gir fra en mercedes AMG SLS på M5 rattet. kostet meg 10 000.- men fy faen så moro Serr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Februar 24, 2011 Share Skrevet Februar 24, 2011 Forlenget clutchstopper. 1) E36 iallefall.. 2) Utrolig mye mer kos å gire. 3) Passende bolt hos maxbo e.l + flytte over orginale gummien. Total kostnad for delene ca 3,-. Umulig å slå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Februar 25, 2011 Share Skrevet Februar 25, 2011 monterte M5 ratt i min E38 og bygget F1 gir fra en mercedes AMG SLS på M5 rattet. kostet meg 10 000.- men fy faen så moro Serr? viewtopic.php?f=9&t=156794 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå