awt Skrevet Februar 27, 2011 Share Skrevet Februar 27, 2011 Kan det stemme at det er denne ledningsstumpen jeg trenger for å putte inni den hvite kontakten på tv modulen? Dele# 350284298892 Det ser ut som om den kan passe ja. Har forresten fått kjøpt en brukt tv og navi modul og noe annet fra en ålright kar her på forumet. Får det i løpet av 3 til 4 dager Får prøve å få det systemet i gang nå i første omgang, og heller spare litt cash og oppgradere til noe bedre senere. Det høres bra ut. Pass på og få kabler med også, du trenger bl.a. kabel fra navigasjonsmodul til tv-tuneren. Den du linket til over her er kun en skjøtekabel. Hva er den "hvite" boksen som har en sølv datakabel i seg? (Bildet er ikke i fra min bil, da jeg har ikke denne boksen i min) Jeg vet ikke hva det er, men det ser ikke originalt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 Da har jeg fått bestilt den lille kabelstykket som skal i den hvite kontakten i videomodulen fra ebay Sendte en mail til BMW norge og fikk dette som utstyrsliste for bilen. Order options No. Description 299 LT/ALY WHEELS W MIXED TYRES 302 ALARM SYSTEM 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 411 WINDOW LIFTS, ELECTRIC 416 SUNBLINDS 428 WARNING TRIANGLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM 520 FOGLIGHTS 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 602 ON-BOARD MONITOR WITH TV 628 COMMUNICATION PACKAGE 629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT 670 RADIO BMW PROFESSIONAL 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 704 M SPORT SUSPENSION 710 M LEATHER STEERING WHEEL 773 WOOD TRIM 830 NORTHLAND VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 888 DANISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE 928 TYIRE CONTROL Series options No. Description 260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Information No. Description 305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 464 SKIBAG 473 ARMREST, FRONT 540 CRUISE CONTROL 555 ON-BOARD COMPUTER 694 PREPARATION FOR CD CHANGER Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Ja, pussig nok så har du IKKE navi!? Men så er bilen tydeligvis dansk også da. Kanskje det er noe spesielt for danskene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Da er jo en MK4 fra Ebay en løsning da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Februar 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2011 Oki. Men tror dere at det ligger ledningsnett klart for å putte inn en MK1 navimodul eller må dette legges ut på nytt. Evnt hvilke strekk er det snakk om? Da er jo en MK4 fra Ebay en løsning da MK4 hadde ikke gjort noe nei, hehe. Har tenkt å oppgradere til det etterhvert. Noen som har erfaringer eller vet hva det vil koste ca å oppgradere komplett til MK4 til bilen min hvis jeg kjøper fra ebay? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Jeg kjøpte ihvertfall MK4 enhet fra Bulgaria, kosta vel ca 3200,- mener jeg. Vant såklart budrunden. Var ikke sånn kjøp meg engang knapp. Skjerm koster ca det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 28, 2011 Share Skrevet Februar 28, 2011 Men så er bilen tydeligvis dansk også da. Kanskje det er noe spesielt for danskene? Alle bilene som blir solgt nye Norge leveres med dansk brukermanual såvidt jeg vet. Ikke at denne nødvendigvis er det, men det trenger ikke å bety at den er dansk. Oki. Men tror dere at det ligger ledningsnett klart for å putte inn en MK1 navimodul eller må dette legges ut på nytt. Evnt hvilke strekk er det snakk om? Det skal ikke være noe problem, men du må også bytte skjerm foran. I tillegg må du ha en 16:9 tv-modul, eller fjerne den helt. Bruker du tv-modulen du har nå, eller en lik vil du bare få 4:3 bilde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Mars 4, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 4, 2011 Jau, da har jeg fått byttet videomodulen, så jeg får styrt skjermen via knappene, og fått tvillingssimkort, så nå er det både lyd og bilde i bilen Jeg har en mk1 navi modul og en annen boks til gps eller hva det nå er, men jeg finner ingen kontakter bak der, som ser ut som vil passe på baksiden av navi modulen og den lille boksen. Er det slik at de bilene som ikke har navi ikke ble levert med ledningsnett til å koble på navigasjon senere eller åssen er det? Her er bilde av den lille boksen Navi mk1 modul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 5, 2011 Share Skrevet Mars 5, 2011 Hvor mange kabler går det inn i skjermen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2011 Du skjønner, jeg har ikke tatt ut eller bytta skjermen, siden det var videomodulen det var noe feil med. Så ved bytte av videomodulen begynte den biten å fungere slik det skulle. Men hvis vi blir klokere av det, så kan jeg godt ta ut skjermen og se på det hvis det hjelper videre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 5, 2011 Share Skrevet Mars 5, 2011 Ja, det hjelper en del. På biler med navigasjon er det to kabler til skjermen, jeg frykter at din mangler den ene av en eller annen idiotisk grunn. Den kabelen som eventuelt mangler er for å styre navigasjonen. Om du har to kabler foran (det kan hende den ene ikke er plugget i), så skal det være en gjemt et sted bak også. Jeg synes det er merkelig hvis BMW har produsert to forskjellige kabelsett for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Mars 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2011 Oki, tar en tur ut og ser om ikke jeg finner no ut av det. Kommer igjen med tilbake mld og evnt bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2011 Fikk dessverre ikke tid til å ta ut skjermen og se før idag. Slik ser det ut bak skjermenheten. Vet ikke hva de kontaktene er til jeg, men noen av dere vet sikkert det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 8, 2011 Share Skrevet Mars 8, 2011 Jeg vil nok tro det er en ledning med kontakt på bak i bilen et sted. Ledningene som går i den hvite kontakten skal til navigasjonscomputeren, så de må jo ende opp et sted. Klarer du å se hvor mange ledninger det er i denne kontakten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksføreren Skrevet Mars 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2011 Ser 9 ledninger totalt som går inn til den hvite kontakten. I hvertfall to av disse kommer i sammen med en annen ledning i samme strømpe, før de går inn til kontakten. Men det er 9 enkle ledninger inn til den hvite kontakten i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå