Bmweee Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2011 Vel service omhandler jo da: Bytte kjølevæske og noe dip glykol som koster 170kr! Bytte bremsevæske Veivhusventilasjon Diesel filter Olje og oljefilter..Olje til en pris av 1148 kr Også er det bytte av noe klammer og flere filter som.. Sjekket jo bare schmiedmann da..diesel filter til 250kr der kontra 423kr hos bmw forhandleren..sier jo litt.. Er ikkje noe mekonomen rundt her da, har veldig sansen for de da.. Men lurte også på kjøpe delene selv og gjøre alt selv da det er null problem..men var dette service hefte da..skal selge bilen nå før sommer også så kunne vært likegreit å bare ha alt i servicehefte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 9k for insp 2 pluss det du nevner er en helt grei pris hos merkeforhandler. Og hvis du tror det er kun dette som gjøres, så burde du sjekke retningslinjene en har hos bmw for å gjennomføre service. Det er en hel haug med småting om det gjøres riktig. Olja er dy ja, men den samme olja er relativt dyr andre steder også. De er vel pålagt å bruke Castrol SLX 0w-30 LL04. Jeg mener selvføglelig ikke at det ikke finnes gode uahvhengige, som du påpeker Fredrik, men jeg har sett mye rart, og min erfaring er at de gode tilhører sjeldenheten når jeg har sett hva som har vært gjort på biler etter service slike steder (som nevnt, det er ikke riktig med 3 oljerservicer på rad osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2011 Uavhengige verksteder kan nå etter min mening absolutt vere like gode eller for den saks skyld bedre enn merkeverksted, etter min erfaring..forhandleren eg var med har eg jo selv hørt diverse frynsete rykter om..:/ Men 9000 er FOR mye etter min mening så blir uansett å handle delene selv og levere den på uavhengig verksted, evnt gjøre noe ting selv.. har jo selv byttet bremsevæske nå nylig selv da eg byttet klosser og slanger i front pga eu godkjenning..så den går jo ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Kjære deg. du spør om prisen, jeg svarer. Som mekaniker så svarer jeg deg også på hvordan kvaliteten på div arbeid fremstår for meg som fagmann, ikke hva jeg har blitt innbilt gjennom diverse aviser og forum. Jeg har heller aldri sagt at ikke et uavhengig kan være bedre, tvert imot kan de absolutt være bedre. Har også sett arbeid fra merkeverksted som har vært dårlig. Jeg snakker om "normalen" og det faktum at et merke/spesialist verksted vil ha mer erfaring med den aktuelle bilen og dermed kunne luke ut feil tidligerer og til en laverer feilsøkingskostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2011 men..synst jo fortsatt over 9000 er mye da.. og ser ofte at merkeverksted har en høyere pris en uavhengige..og de gjør heller ikkje nødvendigvis jobben bedre, er mer for den at dette går veldig fra verksted til verksted..uavhengige eller merke.. Blir nå uansett å handle deler selv og se hva eg havner på da..med et uavhengig verksted.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 men du skjønner at jeg delte min erfaring med deg, som fagmann? og at jeg dermed aldri blir påvikra av hva noen har tenkt seg fram til. hva noen er "for" er helt og holdent deres egen sak, men jeg har faktisk kontrollert hva slags jobb som har blitt gjort på ganske mange biler. at min egen "statistikk" ikker nødvendigvis er riktig, er helt sant. Men det er så mange som uttaler seg om kvaliteten på et arbeid utenfor deres fagfelt, og da ser jeg ikke helt hvor grunnlaget kommer fra? debattene som i senere tid har vært kjørt i media? Dette er ikke for å være frekke eller vrien, og for deg kan det nok være lurt å gjøre det som du sier. Jeg har i tidligere tråder presisert at vanlig skruing kan man overlate til "hvem som helst", mens feilsøking ofte blir mye rimeligere på et dyrere merkeverksted. jeg tror jeg stopper her, da jeg har skrevet ganske klart i tidliere innlegg. Jeg har på ingen måte sagt at ikke et uavhengig verksted kan være like bra, jeg presiserer igjen, det kan være bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Skal du selge,brude du følge service (stempel).Skal du ha bilen i lang tid fremover,gjør man dette selv.Syns ikke prisen hørtes så ille ut,men sparer nok litt på uavhengig verksted.Om verksted er dårlig eller bra er jo vanskelig å si,derfor er det kanskje greit å høre med familie/kjente om dem har noen tips til gode plasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Syvert Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Ja det er litt dyrt ja....på begge bilene våres så ble det en samlet pris på 27 500 altså inpeksjon 2 hos BMW i Telemark. Derfor er rådet, ta en ferie til Danmark og gjør det der, det gjorde vi på 325. M3 har eg ikkje gjort ennå,lurer på og dra ned til Tyskland for turen/pris/ekspertise . BMW mener at når bilen passer 8 år uannsett km bør en ta inspeksjon 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Prisen er helt normal for insp II med bytte av bremseveske, kjøleveske etc. Når du er ferdig vil du motta en lang liste med hva som er krysset av, og det er litt mer som er kontrollert enn bare peilepinnen for å si det sånn. Andre verksteder kan gjøre en like god jobb de også, men jeg er enig i det som er skrevet over at eksperter raskere finner feil, og har større sjans for å finne riktig feil. Service er også en såpass vanlig kostnad, at her er det et prispress som gjør at også merkeverkstedene må korrigere seg for å ikke prise seg ut av markedet. Jeg har derfor inntrykk av at prisene på akkurat service ikke er så ille på merkeverksteder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Prisen er helt normal for insp II med bytte av bremseveske, kjøleveske etc. Når du er ferdig vil du motta en lang liste med hva som er krysset av, og det er litt mer som er kontrollert enn bare peilepinnen for å si det sånn. Andre verksteder kan gjøre en like god jobb de også, men jeg er enig i det som er skrevet over at eksperter raskere finner feil, og har større sjans for å finne riktig feil. Service er også en såpass vanlig kostnad, at her er det et prispress som gjør at også merkeverkstedene må korrigere seg for å ikke prise seg ut av markedet. Jeg har derfor inntrykk av at prisene på akkurat service ikke er så ille på merkeverksteder. 9000 blanke kroner for en ganske alminnelig service med litt væskebytte.... og det er ikke ille!... Hjelpe meg... man ligger som man reder. Det er ikke merkelig at prisene i Norge er latterlig høye når folk ikke er mer prisbevisste enn dette (sorry Mexos)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 www.bileier.no ...legg inn ett ANBUD på inspeksjon 2...koster ingen verdens ting og vips har du svar i morgen eller onsdag fra flere som vil gjøre dette og til hvilken pris... Videre anbefaler jeg å kjøpe deler på meca, mekonomen, biltema osv....jeg tok vanlig service på min A3 og hadde olje,oljefilter,dieselfilter,kupè filter, dieselfilter, bremseveske og frostveske selv...kosta 2500,- for servicen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Mars 7, 2011 Share Skrevet Mars 7, 2011 Prisen er helt normal for insp II med bytte av bremseveske, kjøleveske etc. Når du er ferdig vil du motta en lang liste med hva som er krysset av, og det er litt mer som er kontrollert enn bare peilepinnen for å si det sånn. Andre verksteder kan gjøre en like god jobb de også, men jeg er enig i det som er skrevet over at eksperter raskere finner feil, og har større sjans for å finne riktig feil. Service er også en såpass vanlig kostnad, at her er det et prispress som gjør at også merkeverkstedene må korrigere seg for å ikke prise seg ut av markedet. Jeg har derfor inntrykk av at prisene på akkurat service ikke er så ille på merkeverksteder. 9000 blanke kroner for en ganske alminnelig service med litt væskebytte.... og det er ikke ille!... Hjelpe meg... man ligger som man reder. Det er ikke merkelig at prisene i Norge er latterlig høye når folk ikke er mer prisbevisste enn dette (sorry Mexos)... Når en tenker på hvor dyr olje og deler er i norge, og at en verkstedtime fort koster 1500kr timen, så synes jeg ikke 9000kr er et sjokkerende tall. Jeg sier ikke at det ikke er mye penger, men det er en totalsjekk av bilen, med nødvendig vedlikehold som skal gjøres 1 gang ca hver 75 000km eller hva det no er, så jeg orker ikke irritere meg grønn over prisen. Det koster å ha bil i Norge og slik er det bare. Jeg tok en insp II i fjor vår, og vet at neste service er kun oljeskift, så er det inspI, oljeskift og insp II igjen. Denne servicen er derfor en kostbar service som ikke kommer så fryktelig ofte. Jeg vil tro de fleste bileiere kun betaler en per bil. Det er faktisk verre å dra på byen og betale 115kr for en skvett vodka i et lite glass med battery, men det blir en helt annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E84 X1 Skrevet Mars 9, 2011 Share Skrevet Mars 9, 2011 Jeg har en E46 m-sport2 316Ti 2004 modell som snart skal ha Insp. 2 (nærmer seg 100' km). BMW Jæger sentrum skal ha 9.500kr for denne servicen. Dette inkl. 0W-30 longlifeolje, kupéfilter, luftfilter, bensinfilter, tennplugger og skifte av bremsevæske. I tillegg demonterer de bremser fremme/bak og smører dette opp. Tror også det utføres en karosserikontroll +++. Til sammenligning skal Sandven service (aut. BMW merkeverksted) ha 8.000kr for samme jobb. Jeg ringte Eidsvåg Auto. Et lite, men velrennomert verksted. De tar 6.500 for denne servicen. Følger BMW serviceskjema til punkt og prikke. Bruker originaldeler rundbaut. 3.000kr spart og valget er såre enkelt. Jeg ønsker å følge opp serviceheftet med tanke på senere salg. Skifter også olje (ikke longlife) selv mellom hovedintervallene for å sikre oljeskift minst en gang pr. år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmweee Skrevet Mars 10, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2011 Prisen er helt normal for insp II med bytte av bremseveske, kjøleveske etc. Når du er ferdig vil du motta en lang liste med hva som er krysset av, og det er litt mer som er kontrollert enn bare peilepinnen for å si det sånn. Andre verksteder kan gjøre en like god jobb de også, men jeg er enig i det som er skrevet over at eksperter raskere finner feil, og har større sjans for å finne riktig feil. Service er også en såpass vanlig kostnad, at her er det et prispress som gjør at også merkeverkstedene må korrigere seg for å ikke prise seg ut av markedet. Jeg har derfor inntrykk av at prisene på akkurat service ikke er så ille på merkeverksteder. 9000 blanke kroner for en ganske alminnelig service med litt væskebytte.... og det er ikke ille!... Hjelpe meg... man ligger som man reder. Det er ikke merkelig at prisene i Norge er latterlig høye når folk ikke er mer prisbevisste enn dette (sorry Mexos)... Når en tenker på hvor dyr olje og deler er i norge, og at en verkstedtime fort koster 1500kr timen, så synes jeg ikke 9000kr er et sjokkerende tall. Jeg sier ikke at det ikke er mye penger, men det er en totalsjekk av bilen, med nødvendig vedlikehold som skal gjøres 1 gang ca hver 75 000km eller hva det no er, så jeg orker ikke irritere meg grønn over prisen. Det koster å ha bil i Norge og slik er det bare. Jeg tok en insp II i fjor vår, og vet at neste service er kun oljeskift, så er det inspI, oljeskift og insp II igjen. Denne servicen er derfor en kostbar service som ikke kommer så fryktelig ofte. Jeg vil tro de fleste bileiere kun betaler en per bil. Det er faktisk verre å dra på byen og betale 115kr for en skvett vodka i et lite glass med battery, men det blir en helt annen diskusjon. 9000+ er jo ikke ett himla stort beløp, men når man da går inn å ser hva man får for 9000+ så synes eg absolutt ikke det er verdt det, tenker da på evnt deler osv osv..og når prisene kommer opp i 1500 på verksted er jo allerede det ganske høyt spør du meg.. Men ser også dette fra andre vinkler mtp prisen og hvor ofte man tar denne servicen.. tror vi dropper den diskusjonen om vodka'n ja (finnes ingen fornuft i det) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 10, 2011 Share Skrevet Mars 10, 2011 Du har åpenbart ikke kontroll på hva denne servicen innebærer av arbeid. Det er helt håpløst å diskutere dette med folk som har bestemt seg for å mene noe på grunnlag av hva en har blitt innbilt. 9000 er kanskje mye penger når du kan få andre til å gjøre det med "originale" deler og "i henhold". Jeg sier det bare, sjekk om panserlåsen er smurt opp når du får bilen igjen fra et slikt verksted (har dem sett etter sport av vann fra dørene? har de smurt opp baklukeviskeren, har de husket å bytte veivhusventilasjonsfilter, gjennomført korrekt innkjøring og justering av håndbrekk, osv osv osv lista er lang). Det er ikke nødvendigvis riktig å betale denne summen, for eksempel for deg. Men det endrer ikke på det faktum at prisen er helt fair. Jeg mener faktisk at bmw har vunnet diverse undersøkelser for å totalt sett ha de laveste (eller lave,husker ikke) service kostnadene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå