Smulen Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Hei! Er litt urolig etter å ha senket bilen med 55/35 H&R sett. Har fått høre at det er et problem på E46 at man ikke kan justere noe for å få tallene på firhjulskontrollen innenfor påkrevde mål uten noen småtrix som f.eks. justerbare dempertårn? Håper der er noen her som kan fortelle meg om dette er fleip eller fakta...
S.Arnesen Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 det stemmer at det er begrenset med justeringsmuligheter ja. om du kommer nærme nok de verdiene som skal til eller ikke er vanskelig å si..
Robin L Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 han på bt sa ikke noe om negativ camber da jeg godkjente e34n. var litt negativ camber men. er jo ikke just.muligheter på e34n. kan hende han viste om det kanskje?
Smulen Skrevet Mars 18, 2011 Forfatter Skrevet Mars 18, 2011 Nå har bilen vært på kontroll og det var litt utenfor målene på camberen som på E34 din space-ace. Men han som tok kontrollen sa det var så lite at biltilsynet burde ikke si noe på den med mindre jeg møtte en vanskelig person med en veldig dårlig dag. Så da er tydeligvis dette senkesettet ikke noe problem på E46 Sedan. I følge han som tok kontrollen går det an å justere Casterog Camber på disse bilene, men ikke mye. Neste på bilen blir felger, og jeg finner ikke ut innpress på desse bilene. Står det i instuksjonsboken eller vognkortet? I så fall hvor og hva kaller de det, for i vognkortet står ikke 'Innpress' noen plass.
Frode D Skrevet Mars 18, 2011 Skrevet Mars 18, 2011 Når jeg godkjente min E46 med senkesett fikk jeg han som tok hjulstilling til å skrive på papiret at det var normale verdier for en senket bil, samt signatur og stempel fra verkstedet. BT sa ingenting på det og godkjente det med en gang
Smulen Skrevet Mars 19, 2011 Forfatter Skrevet Mars 19, 2011 Original innpress, 42... Ok. Kan det være avvik på innpress uten at det byr på problemer? Må inn igjen til de som tok kontrollen på mandag for etter å ha tulla litt med en galematias i en gammel mitsubishi og han ble sur og sto på bremsene så fikk jeg et stort problem med å holde bilen på veien. Den gikk først til venste så høyre og venstre igjen osv... omtrent som når en motorsykkel vobler. Så for å være på den sikre siden skal de få se over at der ikke er noe de kan ha glemt. Da kan jeg kanskje santidig få dem til å skrive det samme på papirene for min kontroll og stemple.
StigJ Skrevet Mars 19, 2011 Skrevet Mars 19, 2011 Hadde inne min E46 til godkjenning av hjul og senkesett da jeg enda var ung og dum. Senket 50/40 med 9x19 ET44 og 235/35-19. Godkjent uten å heve øyenbrynet. Og jeg fikk han verste kontrolløren på tilsynet..
Smulen Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Skrevet Mars 22, 2011 Da var han enten veldig lei, eller så var alt i beste vellstand E46'en er forresten ikke noe trivelig å kjøre etter justeringene de gjorde på hjulene. Den virker helt slarkete hele bilen pluttselig... Var inn igjen til verkstedet som tok kontrollen og ba dem se over og dobbelsjekke at alt var som det skulle være, og de ikke hadde glemt noe (om det er noe som kan glemmes) og alt var visst bra. Før kontroll: Stram og presis på svingen og bilen gikk beint og retta seg fint opp selv. Eneste feilen jeg kjente var "et rart punkt på svingen" når jeg kjørte skarpe svinger og hadde litt vart, var som om hjulene bikka over på kanten eller noe. Etter kontroll: Går fortsatt beint på skikkelig veg, men går fra side til side så snart det er anntydning il ujevnhet i vegbanen. Retter seg opp selv, men ikke like kjapt som før. Når jeg svinger litt og raskt fra side til side på bein og god veg er alt tilsynelatende bra de første to-tre sekundene før bilen pluttselig kjennes ut som et badekar på trillebår-hjul. Og under hard bremsing (ikke så hardt som nødbremsing) går bilen til høyre og venste og høyre osv til du får sloss den på rett kurs igjen. Dette syns jeg er RART.
StigJ Skrevet Mars 22, 2011 Skrevet Mars 22, 2011 Velkommen til en verden med senket bil og norske kjerreveier. Akkurat slik har min alltid vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå