TRF Skrevet Mars 21, 2011 Share Skrevet Mars 21, 2011 leste litt til her, hva angår audi og kjøreegenskaper; jeg er 100% enig i at det er understyrt og grevling.. utrolig fremtungt og vanvittig "stumpete". At noen virkelig tror at bilen deres går bedre gjennom en sving fordi den har 4wd, ja da må de enten sette seg bak rattet og prøve og lære, eller på skolebenken å lære. Du har mer å gå på ut av svingen, fordi den trekker på alle 4.. Nye audier har jeg dog litt "håp" for, de har jo endelig godt bort fra dette latterlige 4wd systemet som gjør at hele motoren og halve kassa henger foran foraksling, og hører mye bra. Har desverre ikke hatt sjansen til å prøve en nyere audi da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 leste litt til her, hva angår audi og kjøreegenskaper;jeg er 100% enig i at det er understyrt og grevling.. utrolig fremtungt og vanvittig "stumpete". At noen virkelig tror at bilen deres går bedre gjennom en sving fordi den har 4wd, ja da må de enten sette seg bak rattet og prøve og lære, eller på skolebenken å lære. Du har mer å gå på ut av svingen, fordi den trekker på alle 4.. Nye audier har jeg dog litt "håp" for, de har jo endelig godt bort fra dette latterlige 4wd systemet som gjør at hele motoren og halve kassa henger foran foraksling, og hører mye bra. Har desverre ikke hatt sjansen til å prøve en nyere audi da. Hva mener du med nyere Audi? ... Jeg går ut fra at du vet at Audi revolusjonerte rallysporten med Audi Quattro A1/A2 og Sport Quattro. Alle senere ekte Quattrovarianter (altså ikke de med Haldexkobling) er mer eller mindre basert på dette systemet. Broooom.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Snakker om nyere Audi, foreldrene mine har en 2009 A4 Avant 1,8T (S-line innvendig og utvendig). Den er utrolig god å kjøre, og jeg ble meget overrasket! Jeg har også prøvekjørt E61 525d, og jeg vil si at Audien ligger ihvertfall på lik linje på kjøreopplevelse og kanskje hakket over når det gjelder helhetsinntrykk. Minuset med Audien er selvfølgelig framhjulstrekken. Blir vel kanskje ikke riktige biler å sammenligne, men... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Fredrik, jeg er helt of fult klar over audis fantastiske ressultater i rally, men det endrer ikke på det faktum at bilene er "mindre enn optimalt" satt sammen, av tildligere nevnte grunner. Sukseesen til audi skylles i stor gra nettopp at de var de første som fikk et slikt system til å fungere, ikke fordi bilen var så vanvittig bra satt sammen sett i dagsens lys. Å være religiøst overbevist om at quattro frelser verden (som det later til at flere er) synes jeg blir bare tåpelig, det er fint som et rent 4wd system, men følgene av audis konstruksjon er jo nettopp at bilene blir veldig fremtung. Og, det er vel ikke uten grunn at audi har gått bort fra dette? rs4 har vel fått en fremdiff som alle andre biler og fått motoren bakover ? (nå har ikke jeg satt meg inn i denne bilen, men forstod det sånn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Så mye Audi skryt på et bimmers forum er imponerende bevis for forumets kvalitet I tillegg til rally historien til Audi kommer man ikke utenom Le Mans historien hvor Audi har vunnet 9 ganger de siste 12 årene. Vi snakker om verdens kanksje mest prestisjefullte motorsport event utenom formel 1. BMW har vunnet 1 -en- gang i Le Mans. Det var i forrige århundre.. #1 i Rally, Racing og nå Premium klassen blandt vanlige biler. Og med Porsche, Lamborghini og Bugatti i familien som presser dem til å holde vorspranget. Skal VAG gruppen med Ferdinand Piëch i spissen ta over hele rubbet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 citröen lager fenomenale rallybiler, men du har vel ikke tenkt å bruke det som et argument for at c5 er et bedre valg for meg? Videre må du sette deg litt mer inn i Le Mans enn audi fanatismen din. det finnes flere typer enn LMP biler osm kjører her, og det er ikke ukjent at bmw presterer bra med i div GT klasser.. biler som er litt mer like de bilene som vi vanlige dødelig bruker. jeg lurer litt på hvorfor jeg gidder å svare på noe snånt, da slike diskusjoner alltid går i en spiral nedover. Istedetfor å referere til prototyper og rene banebiler, så liker jeg at bilene mine skal fungere på gata, og da verdsetter jeg at bmw greier å lage en balansert bil, selv om det er en gatebil, at de greier å lage vridningsstabile karosserier, selv om det "bare er en gatebil", at den ikke er så latterlig stumpete som jeg føler mange vag biler er, og at den er helt overlegen gjennom sjikanene på trange norske fjellveger. Alltid like morsomt å se en mootorsterk audi tape noen meter gjennom hver sving fordi den "tryner" inn i svingen. Og å trekke i tvil bmws racing erfaring, eller resultat, blir bare tåpelig. Vi kan sitter å kaste tittler frem og tilbake til vi dør, det gidder jeg ikke. Forøvrig, jeg mener å huske at bmw kom inn i f1 sirkuset etter tiår med fravær, med den suverent sterkeste motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Videre må du sette deg litt mer inn i Le Mans enn audi fanatismen din.... Herregud.... snakker om Audi fanatisme.... mannen har akkurat bestilt en splitter ny F11... Jeg har forøvrig aldri hatt en Audi, men jeg har bl.a hatt 4 Porscher, 3 MB´er og 3 BMW´er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Slapp av Fredrik, jeg mener at at uttalelsen hans hørtes litt spesiell ut, og den er ikke noe bedre enn uttalelser du selv har kritisert. Videre skjønte jeg av nicket at han nok hadde eller skal ha bmw, men til og med du ser at deler av innlegget var relativt unyansert og lite faktabasert. Jeg mente dog ikke å karakterisere bmwf11 på noe vis, isåfall beklager jeg. Det eneste jeg kritiserte var deler av innlegget. Jeg kjenner ikke brukeren, men ser at det er en mulighet for at innlegget var skrevet "litt på kanten" med vilje. På samme måte valgte jeg å kalle det for "audi fanatisme" da det var det deler av innlegget så ut som , uavhengig av om han har kjøpr bmw, audi, eller lada for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Slapp av Fredrik, jeg mener at at uttalelsen hans hørtes litt spesiell ut, og den er ikke noe bedre enn uttalelser du selv har kritisert. OK. bmwf11 sikter nok til 24 heures du Mans og der har VAG (altså Porsche og Audi) siden 1970 hatt hele 23 seiere... eller 56% av totalt antall mulige seiere. Dette er faktisk ikke så rent lite imponerende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Det er absolutt ikke lite imponerende. Det har jeg vel heller aldri sagt? Om du tror at jeg elsker bmw over alt, eller kun ser ene siden, så er det feil. Jeg kritiserer bmw rett som det er, det er mye møkk å finne der også. Men det endrer ikke på det faktum at jeg reagerer på lite nyanserte uttalelser generelt. Jeg tror til og med at en audi kan være et vel så bra kjøp, og skulle gjerne hatt muligheten til å prøve en nyere audi. Jeg syner du reagerer overmåte på innlegget mitt, for så å fravike saken å prøve å la det se ut som at jeg mener VAG ikke har fått til noe i racing? Punktene jeg har kritisert har en klar teknisk forklaring bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Det er absolutt ikke lite imponerende. Det har jeg vel heller aldri sagt? Om du tror at jeg elsker bmw over alt, eller kun ser ene siden, så er det feil. Jeg kritiserer bmw rett som det er, det er mye møkk å finne der også. Men det endrer ikke på det faktum at jeg reagerer på lite nyanserte uttalelser generelt. Jeg tror til og med at en audi kan være et vel så bra kjøp, og skulle gjerne hatt muligheten til å prøve en nyere audi. Jeg syner du reagerer overmåte på innlegget mitt, for så å fravike saken å prøve å la det se ut som at jeg mener VAG ikke har fått til noe i racing? Punktene jeg har kritisert har en klar teknisk forklaring bak. Med dette innlegget føler jeg meg rimelig sikker på at vi bare snakker litt forbi hverandre og at vi langt på vei egentlig er veldig enige. Heldigvis er hverken du eller jeg et offer for blind kjærlighet når det gjelder BMW og dermed har vi ingen problemer med å erkjenne at f.eks også Audi kan bygge skikkelige biler. Jeg har alltid likt Audi og min far kjøpte faktisk en Audi 100 (C1) allerede i 1969/70. Jeg var ikke gamle karen på den tiden, men jeg husker faktisk bilen ganske godt... så noe må det vel være som er bra med Audi. Eller kanskje er det bare jeg som allerede den gangen (1-2 år gammel) viste klare tegn til å bli fullstendig tulling når det gjelder interesse for biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Det tror jeg også Den eneste grunnen til at jeg later til å lande på bmw gang etter gang er at det (til nå i det minste) er bmw jeg føler har gjort best jobb med faktisk å ta alle nødvendige grep for å få bilen til å inneha så bra kjøreegenskaper som mulig. Og det er dette som betyr mest for meg. Opplevd kvalitet, image, design osv er helt andre punkter som for meg kommer i andre rekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Ja... jeg har det tilsvarende når det gjelder BMW, men det har variert litt med modellene. Mercedes-Benz W201 var f.eks en mye mer gjennomført bil enn E30 og derfor ble vår 1987 E30 320i i 1989 byttet inn i en ny 190E 2,3. BMW´en var imidlertid en fin bil som vi bl.a kjørte til Spania med. Jeg var dessverre ikke helt tilfreds med vår 1997 E36 323i, mens vår nåværende 2003 E46 318d Touring satt som et skudd fra første dag og har gjort det siden (i 8 år). Jeg har imidlertid flere ganger prøvekjørt Mercedes-Benz W204 T-modell og vil nok heller ha den modellen enn en E91. Tilsvarende også med dagens A4 Avant. Nå er vi imidlertid tett på den nye F30 modellen og jeg vil selvfølgelig først prøvekjøre den modellen før vår 318d blir byttet ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mars 22, 2011 Share Skrevet Mars 22, 2011 Snakker om nyere Audi, foreldrene mine har en 2009 A4 Avant 1,8T (S-line innvendig og utvendig). Den er utrolig god å kjøre, og jeg ble meget overrasket! Jeg har også prøvekjørt E61 525d, og jeg vil si at Audien ligger ihvertfall på lik linje på kjøreopplevelse og kanskje hakket over når det gjelder helhetsinntrykk. Minuset med Audien er selvfølgelig framhjulstrekken. Blir vel kanskje ikke riktige biler å sammenligne, men... Kan tilføye jeg ikke har prøvd F10/F11, og vil tro denne bilen er knall! En virkelig pen og gjennomført bil. Absolutt en bil jeg kunne tenkt meg i den størrelsen, foran Audi A6, som kanskje er riktig å sammenligne med. Vil tro trådstarter blir superfornøyd med den nye bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwf11 Skrevet Mars 22, 2011 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2011 Det er riktig at jeg nettopp har kjøpt meg ny f11. Får den uke 15 og hadde begynt å telle dagene i forventning og påsketuren er planlagt sørover. Den testen jeg begynte tråden med ødela litt av forhåndsgleden må jeg innrømme selv om test er test og jeg står for bilvalget selvfølgelig. Gleder meg tross alt fortsatt. Men etter utblåsningen til TRF-Racing over må jeg holde meg langt unna fremtidige BMW treff er jeg redd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå