Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Så da vil sei :smile:

1, skriv ned km stand

2, bytt LCM

3. Koble pcen til bilen

4. Registrer km stand

5 fullført

6.ferdig??

 

Omtrent slik, men pass på at VIN blir med i den samme prosessen ;)

 

Kilometerstand kan du lese ut fra IKE/KOMBI med BMW Scanner; denne legger du inn i LCM (ta notat).

Det samme gjør du med VIN fra f.eks. IKE/KOMBI.

 

Etter at dette er på plass er det viktig at du går over coding options slik at det stemmer med det du har av funksjoner på bilen. Er den nye LCM-en din fra en maken E39?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da vil sei :-)

1, skriv ned km stand

2, bytt LCM

3. Koble pcen til bilen

4. Registrer km stand

5 fullført

6.ferdig??

I bunn og grunn ja, men det kan være forskjeller på oppsett som ikke passer din bil, men det merker du fort om ting ikke funker sånn det skal. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, men er det noen som kanfortelle meg om jeg burde og hva jeg ikke burde?

 

burde jeg koble pcen til bilen før jeg bytter LCM å ta bilder av hvordan ting skal være? er det de dere mener ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det burde jo være likt.. Da jeg bytta på min til en fra x5 så funka ikke grøftelysbryteren sånn den skulle og fikk et par rare beskjeder i ike. Men ellers så funket alt. Tror ikke der er noen spesielle instillinger for blinklys, så vidt jeg vet.. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at LCM-en du har satt inn er kodet for 2-leders blinklys-/fjernlyshendel og ikke 4 som du trolig har i din bil. Kan du se om fjernlys/lyshorn fungerer som normalt?

Jeg tror ikke du får endret dette med coding options i BMW Scanner, men det beste og enkleste hadde vært å ha NCS Expert der for å kode den til default med Expert profile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høredt ut som noe som må gjøres med ncs ja, og derfor man bør legge inn "factory default" når man bytter moduler, så man er sikker på at alt er satt skikkelig opp. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at LCM-en du har satt inn er kodet for 2-leders blinklys-/fjernlyshendel og ikke 4 som du trolig har i din bil. Kan du se om fjernlys/lyshorn fungerer som normalt?

Jeg tror ikke du får endret dette med coding options i BMW Scanner, men det beste og enkleste hadde vært å ha NCS Expert der for å kode den til default med Expert profile.

hvordan gjør jeg dette da? Altså NCS expert ? har ikke vært borti det akkurat begynt med bmw scanner 1.4.0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den ;) Uansett, her må det kodes om slik at den passer til din bil. Hadde jo vært knall om du fikk til NCS Expert - koster ikke mange kronene for en god kabel, og da ville du jo stått fritt til å kode om hva du vil i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har BMW Scanner 1.4 og ingen andre?

BMW Scanner fungerer dessverre ikke med INPA, NCS Expert o.l., jeg har iallefall ikke hørt om noen som har fått det til.

 

Selv har jeg denne: http://www.one-stop-electronics.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=17 men vurderer å kjøpe den som støtter D-CAN også så jeg får gjort noe på litt nyere biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...