Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Med denne kabelen, kan du sjekke feilkoder på biler fra 98-2013 :)

Har denne selv, og funker bra, virker og være god kvalitet også, bedre en den blå jeg hadde som var sånn som kom med software til 200 kr.

Må du betale 6-700 kr for en bra kabel?? Syns det var litt mye men kvalitet koster vel :P men du seier me den kabelen kan jeg sjekke feilkoder fra 98-2013? Hvordan kan jeg oppdatere diagnose programene mine? Meine på den siste oppdateringen er fra 2006
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke nødvendigvis ha den kabelen da, finst mange på ebay.

Jeg vet ikke hva som er siste versjon av alle disse, men tror ikke det spiller så stor rolle egentlig.. Jeg har hatt litt forskjellige versjoner, og

det har jo funket fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det du prøver og endre, ikke må endres i VO? :)
Var ute for det samme når jeg skulle kode lyktespylere til gamlingen, hver gang jeg kodet så forsvant det jeg hadde koda.

Etter litt leting fant jeg ut at VO måtte endres, fant et program der du skriver inn nåværende VO, så får du en liste med "tilbehør" du kan legge til,

og den lager da et nytt VO inkludert det du vil ha med. Etter jeg gjorde dette funket spylerene med en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, noen som har erfaring med denne: http://www.resettools.com/bmw_scanner_1.4.0 ?

 

Bedre å bestille derifra enn på ebay f.eks?

 

Har du lest første post?

Og ja, mange som bruker den der her på forumet. Vet ikke hvordan akkurat den de selger der er, men de fleste har vel kjøpt på ebay.

Men om det har noe og si vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Kjøpt meg denne http://www.ebay.com/itm/A05011-BMW-SCANNER-V2-0-1-/180473038930?hash=item2a05080852&item=180473038930&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr

 

 

 

men den funker ikke. eller jeg får ikke koblet til Ledningen til Laptoppen, finner ikke adapter feil#28 altså ingen Driver .


hjelp falsk Scanner eller bare jeg som gjør feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgte det ikke med driver og instsllasjonsveiviser da?

På 1.4.0 må du først installere driver, så når du kobler til bilen skal den installere litt mer. Kan jo prøve og søke på Google også, finnes sikkert i info der. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg søkt lenge og langt og blir ikke klok på dette.

 

Programmet fungerer fint. Kobler til bilen, så får jeg bare feilmelding, connection error with IKE, connection error with EWS. Har prøvd å lodde sammen pin 7+8 og også forsøkt 1+2 som har blitt foreslått enkelte plasser. BMW Scanner 1.4.

 

Har en mistanke om at det er overgangen fra 20-pin som er synderen men klarer ikke helt å finne ut av det på egen hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanzhe:

Har du sjekket koblingskjema for overgang i første post? Der er et jeg har brukt og som funker med 1.4. :) Kan prøve og ohme endene og sjekke at det stemmer. Har selv vært boeti en overgang som var kobla "feil".

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...