Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Leter etter noen som kan programere litt for meg i Østfold.

Åpne aux, og fikse litt på lysene. er det noen som kan hjelpe meg med dette, har send PM til dem på første side men ingen som kan eller har utstyr til dette, i Østfold.

 

Er det noen verksted som kan anbefales i Østfold som kan programere slik og er flinke med BMW. ( ikke BMW verksted) ?? så nært Rakkestad som mulig (ligger mellom Askim og Sarpsborg)

:bounce:

BMW Sarpsborg tar bare 2500,- får og oppdatere og fikse aux,lys,mp3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva denne feilkoden betyr? hvilken sensor er det? Har motorlampe som lyser på e46

 

insufficient heat output oxygen sensor before catalyst, bank 1, sensor heater faulty

 

Har slettet feilkode før, men det kommer opp igjen etter noen kjøreturer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kjøper denne kabelen til min 2007 E90.

Hva kan den gjøre og hvilke begrensninger har den?

Lese, slette? Hva med programmering?

http://www.one-stop-electronics.com/shop/index.php?dispatch=categories.view&category_id=4

Du linket ikke til en spesifikk kabel, men du kan kode, lese og slette med rett kabel og program. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bilen din pinne 15 i kontakten, og bruker du rett type kabel?

 

 

 

 

Har 15 pinn, og mener jeg bruker rett kontakt fikk link fra deg tidligere å kjøpte den! (er en 20 pinn kontakt som skal kunne brukes på min bil også) 

Jeg har kun installert INPA, trenger jeg en scanner også ?M

Skal kun lese ut å slette fielkoder på abs og airbag lampene som lyser ? 

Finnes det enklere programmer for denne jobben ? 

Tar du på deg jobber evt. ser du bor på Hareid, bor selv i Ålesund ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 15 pinn, og mener jeg bruker rett kontakt fikk link fra deg tidligere å kjøpte den! (er en 20 pinn kontakt som skal kunne brukes på min bil også) 

Jeg har kun installert INPA, trenger jeg en scanner også ?M

Skal kun lese ut å slette fielkoder på abs og airbag lampene som lyser ? 

Finnes det enklere programmer for denne jobben ? 

Tar du på deg jobber evt. ser du bor på Hareid, bor selv i Ålesund ! :)

 

Ok, husker ikke hva jeg har sagt. :P

Men om du har den som støtter ADS og installert INPA så har du det du trenger. Så lenge du har installert og satt opp alt rett. :)

-Har du fått installert driverene til kabelen så den funker skikkelig?

-Er com porten rett i obd.ini? (Den må være lik der, som på instillinger for kabelen, der kan du velge port)

-Har du en pc med fysisk com port? (usb adaptere funker som regel aldri)

-Får du svarte dotter på battery og ignition i INPA når du slår på tenninga med kabelen tilkoblet?

 

Vet ikke om det finnes like gode men enklere program, inpa er igrunnen veldig enkelt når du først får det til og virke. :)

Men personlig har jeg ingen erfaring med eldre biler som har pinne 15, har ikke kabel til det heller.

Har en pc med com port men den er ikke laget til med software enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg OBD eller ADS på kontakten (interfacen?) ? 

1.)Er det driver til kabelen ? Kjøpte kabel på ebay (http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/251473656972?hash=item3a8cff7c8c&item=251473656972&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr) Hvordan får jeg installerst driver til kabelen ? 

2.)Pc(med com port, DELL Latitude D620) -> 9 pinns vga (han) -> 9 pinns vga (hun) -> Interface (OBD /ADS) -> OBD2 20 pinns kontakt -> Kontakt på bilen

Dette er rekkefølgen til kabelen som går fra pcen til bilen!

 

3.)Ja, skal vel ha en pc med fysisk com port, når jeg har en dell latitude D620, og bruker den 9 pinns vga tilkoblingen på pcen. 

4.)Jepp, har svarte dotter på battery og ignition i INPA når jeg har slått på tenninga med kabelen tilkoblet! 

Okei, da får jeg prøve å få til INPA. I værste fall så skulle jeg mest sannsynlig få hjelp fra K-E på forumet her til å kjøre diagnose. Åja, skjønner! :) 

Noen andre ting jeg burde sjekke ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kunne ha hjulpet meg installere diagnoseverktøy på win 8? har prøvd 3 forskjellige "guider" fra utenlandske forum nå, får det faen ikke te å funke :/
 

Føler at bilen er litt humørsyk, ingen stor variasjoner, men noen ganger er det litt seigt på en måte... ingen feilkoder. Derfor vil jeg få lest av litt livedata, noen som kan i/rundt Notodden/Bø, Grenland, Kongsberg, Drammen, Oslo, lignende? og evt pris på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte diagnose på 525ia 01 mod og fikk opp disse kodene..

ynu2anes.jpg

Er det lambda som er gåen? Noen som har en liste med beskrivelser av alle feilkodene til bmw scanner 1.4?

 

Noen som kan fortelle meg noe om kode 90, 91, 92 og 93? Og ja, har søkt på google..

Har byttet termostat nå, så kode 123 er borte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. prøver å deaktivere pæresjekk på bilen min, siden jeg har lest her inne at det skaper noe flimring på LED lys.

 

men når jeg trykker meg inn i programmet på light coding med bmw scan 1.4.1, så står det " not availabe for this coding index, yet! "

 

noen andre som har fått opp det før, eller går det ikke ann å koble det til bilen min bare? er snakk om tidlig 96 E39.. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg OBD eller ADS på kontakten (interfacen?) ? 

1.)Er det driver til kabelen ? Kjøpte kabel på ebay (http://www.ebay.com/itm/BMW-INPA-Ediabas-OBD-ADS-Interface-/251473656972?hash=item3a8cff7c8c&item=251473656972&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr) Hvordan får jeg installerst driver til kabelen ? 

2.)Pc(med com port, DELL Latitude D620) -> 9 pinns vga (han) -> 9 pinns vga (hun) -> Interface (OBD /ADS) -> OBD2 20 pinns kontakt -> Kontakt på bilen

Dette er rekkefølgen til kabelen som går fra pcen til bilen!

 

3.)Ja, skal vel ha en pc med fysisk com port, når jeg har en dell latitude D620, og bruker den 9 pinns vga tilkoblingen på pcen. 

4.)Jepp, har svarte dotter på battery og ignition i INPA når jeg har slått på tenninga med kabelen tilkoblet! 

Okei, da får jeg prøve å få til INPA. I værste fall så skulle jeg mest sannsynlig få hjelp fra K-E på forumet her til å kjøre diagnose. Åja, skjønner! :) 

Noen andre ting jeg burde sjekke ? 

 

Du skal bruke ADS på kabelen ja.

 

1. Om du ser på siden til onestopelectronics mener jeg der skal være driver til kabelen

2. Rekkefølgen med kabler ser fin ut

4. Da skal den vel i utgangspunktet fungere

 

Men har du sjekket i obd.ini (mener det var den tekstfila) at der står OBD: ADS?

Tror dette er et valg du får opp når du installerer Bmw standard tools om jeg ikke husker feil. Når du først er der kan du sjekke

at com port stemmer med det som er satt opp i windows, men det gjør det nok om du får svarte dotter. :)

 

 

 

noen som kunne ha hjulpet meg installere diagnoseverktøy på win 8? har prøvd 3 forskjellige "guider" fra utenlandske forum nå, får det faen ikke te å funke :/

 

Føler at bilen er litt humørsyk, ingen stor variasjoner, men noen ganger er det litt seigt på en måte... ingen feilkoder. Derfor vil jeg få lest av litt livedata, noen som kan i/rundt Notodden/Bø, Grenland, Kongsberg, Drammen, Oslo, lignende? og evt pris på dette :)

 

Tror ikke (uten og vite 100%) at programmene vil virke i WIn8, må i såfall bruke en virituell maskin.

Men dette vet jeg ikke noe om. :)

 

 

Hva med nå?

http://www.one-stop-electronics.com/shop/index.php?dispatch=products.view&product_id=16

BMW INPA / Ediabas K+DCAN USB Interface til 99dollar.

 

Den kabelen skal funke på alt fra 98-2013 eller noe sånt ja. :)

 

 

Noen som har link til hvordan installere DIS ? Må bruke ADS funksjon på interfacen, eneste som fungerer på bilen min. 

 

 

Tror det ligger link i første post, vis ikke så finnes det mange guider på nett om du søker. :)

 

 

Hei. prøver å deaktivere pæresjekk på bilen min, siden jeg har lest her inne at det skaper noe flimring på LED lys.

 

men når jeg trykker meg inn i programmet på light coding med bmw scan 1.4.1, så står det " not availabe for this coding index, yet! "

 

noen andre som har fått opp det før, eller går det ikke ann å koble det til bilen min bare? er snakk om tidlig 96 E39.. Takker for svar :)

 

Dette er fordi Bmw Scanner 1.4.0 ikke støtter eldre LCM (LCM2). Usikker på hvor skillet går, om den ikke støtter LCM2 i det hele tatt, men LCM3 funker den på hvertfall, lurer på om denne kom på 99 modeller eller noe sånt. Må nok prøve med NCS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...