Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo hallo..

Lurer litt på en ting.. Jeg ser baki trunken at det står sikring på "Servotronic" plassen, samt i nsc expert står servotronic til nicht_aktiv. Er det noen spesielle ting man kan se om man har det, som moduler eller? Går det an å bare sette den til aktiv, eller kan det skje noe ved å sette det? Er det stor forskjell fra servotronic til å ikke ha det?

Dette er for E39

1. Du må sjekke om du har Low eller high på GM modul. Hvis du har low, må du bytte til high, kode GM modul og du er nød til å addere servotronic opsjon til ZSC (SA ) før koding.

2. Har du en servotronic tannstang?????

3. Har du en High speedometer eller low ?

4. For kopling av ledning trenger du 1 kontrollledning fra GM modulen til servotronic tannstang.

5. Du trenger en ledning som går fra ABS modul (pin 34) til GM modul (pin 23 of X253) og samme ledning fra ABS går til speedometer.

Det er ikke bare aktivert, så er det ferdig :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo hallo..

Har veldig lyst på automatiske kjørelys. Slik det er nå hvis motoren er av og bryteren står i pos2 (nærlys) er alle instrumentlys og parklys tent. Når motoren startes kommer nærlysene på. Er bryteren på 0 er alt av, uavhengig om motor er på eller ikke.

Har lest noen steder at LCM modulen må være fra 99 og oppover, min LCM er fra 97. Er dette korrekt eller noen som vet hvordan dette kan programmeres? Under lighting i SSS står det bare soft on/off.

Daytime running ligh på

TAGFAHRLICHT_ECE

aktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse forskjellige 'variablene' man kan endre i ncs, er det bare en grunninnstillinger generelt? Jeg ser at jeg kan sette anti-theft system(DWA) til aktiv, men denne settes vell bare til aktiv dersom man f.eks ettermonterer dwa?

Ble et par spørsmål her nå, men spør heller enn å kjøre meg ut på jordet..

Takker for alle eventuelle svar=)

Jeg har beskrevet i itidligere tråden at utstyr som ettermontering må kodes inn i utstyrlisten, kalles SA slik at bilen's DME/DDE, EWS og IKE/KMB vet at du har utstyr i bilen. Når du koder SA, så er det aktivert automatisk i modulen.

F.eks Hs jeg skal innstallere PDC foran og bak:

Min SA nummer:

SA 20011804041055E4P

Jeg må forandre SA til

SA 20011804043055E4V

og kode EWS, KMB , PDC modul og hele bilen :D .

Hvis jeg monterer antiblend både interiør/eksteriør, så må jeg kode SA igjen til:

fra:

SA 20011804043055E4V

Til:

SA 20011804041057E4R :D .

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=184102

Some jeg sa at disse nummerene er veldig viktig. De refererer til din utstyrlisten. Kødder med den, så virker ikke modul og evt. bilen også [-X[-X .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner vel mere og mere å virke som om bluetooth modulen har fått seg en elektronisk karamell, og er ødelagt. Jeg har lest litt, og det kan virke som om jeg kan erstatte MULF modulen (for det er vel denne som er bluetooth modulen, altså TEL/ULF ?) med en MULF2 modul når jeg skal bytte. Hvilke fordeler har MULF2 kontra MULF isåfall ?

Og er det noen som har en slik liggende, evt. vet om steder man kan få tak i sånne brukt til en grei penge, evt. nye til en god pris ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom over en brukt MULF modul på ebay med eksakt samme delenr. Kan jeg anta at det bare er å skifte denne i bilen, eller må den kodes for å passe inn på min bil ? Evt. at gatewayen min må kodes for å godta den ?

Prøv å installere først hvis ikke den virker, så koder du til bilen gjennom SSS (replace modul)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veta pokker om jeg tør bruke progman til noe programmering, har jo allerede en gang ødelagt en modul med det programmet, men vi får se. Lurer litt på om det var som en på bmwcoding.com påstod: at det hadde blitt noe fuck up i systemet ett sted, slik at jeg måtte ta av batteriet i en time og forsøke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veta pokker om jeg tør bruke progman til noe programmering, quote]

Men du fikk til å oppdatere alle modulene med DDE/DME :D . Jeg holder på å prøve å få SSS kun oppdatere en modul omgangen slik at det ikke blir fei på alle modul. Denne funksjon er fjernet etter SSS V.32. Den heter Special Measure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, første gangen gikk det veldig fint. Men etter den tid har det kun gått nedover :)

Skulle absolutt hatt en funksjon for å kun oppdatere en modul ja, det er noe jeg også savner veldig, og hadde det vært noe sånt hadde jeg nok gått hardt til verks for å forsøke å live opp den MULF modulen igjen også. Det rare er at bluetooth fungerer av og til. Tar man av batteriet en stund og kobler det til igjen fungerer den en liten stund, men så går den "offline" igjen, gjerne midt i en samtale.

Fikk som sagt tak i en helt lik modul på ebay for ca 1000,- kr inkl frakt (+ norsk mva seff), så da får jeg prøve og se om det blir suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen på østlandsområdet som kan litt diagnose her? Som kunne hjulpet meg med noen småting?

Skulle fått satt på autolock på dører når jeg kjører, også har jeg lest litt og tror nøkkel memory på stoler/speil er deaktivert, så det hadde vært fint å fått på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen på østlandsområdet som kan litt diagnose her? Som kunne hjulpet meg med noen småting?

Skulle fått satt på autolock på dører når jeg kjører, også har jeg lest litt og tror nøkkel memory på stoler/speil er deaktivert, så det hadde vært fint å fått på :)

Jeg anbefaler ikke at du skal sette på autolock. Når du stopper bilen, må du åpne 2 ganger på håndtak :( slik at bilen låser opp på alle 4 dørene. Jeg har prøvd dette. Det er ikke som Mercedez at du tar ut nøkkelen, så låser opp på alle dørene.

Men du kan prøve om du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...