Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg får "DVD navigation blocked" når jeg prøver å få ut DVD'n på iDriven (eject knappen).

Har en E82 2008 mod. Etter hva jeg har forstått er dette en sikkerhetsinnstilling for iDriven. Blir heller ikke bedt om en PIN-kode som noen nevner i andre fora.

Snakket med Gunnar på GS, og fikk beskjed om at det kunne låses opp rimelig enkelt. Nå husker jeg ikke helt hvilket program han nevnte :/ . Mitt lokale BMW verksted vet ikke hvordan, men skal undersøke.

Så jeg lurte på om noen har tips/råd som kan peile meg i riktig retning så jeg kan informere verkstedet. Ennå bedre om noen vet eksakt hva og hvordan det skal gjøres :)

Alle svar mottas med stor takk!

Vet ikke om det hjelper, men leste dette på et annet forum "All you have to do is hold down the volume and both eject buttons at the same time and the CD will eject first and after a couple of seconds the DVD will eject as well."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg får "DVD navigation blocked" når jeg prøver å få ut DVD'n på iDriven (eject knappen).

Har en E82 2008 mod. Etter hva jeg har forstått er dette en sikkerhetsinnstilling for iDriven. Blir heller ikke bedt om en PIN-kode som noen nevner i andre fora.

Snakket med Gunnar på GS, og fikk beskjed om at det kunne låses opp rimelig enkelt. Nå husker jeg ikke helt hvilket program han nevnte :/ . Mitt lokale BMW verksted vet ikke hvordan, men skal undersøke.

Så jeg lurte på om noen har tips/råd som kan peile meg i riktig retning så jeg kan informere verkstedet. Ennå bedre om noen vet eksakt hva og hvordan det skal gjøres :)

Alle svar mottas med stor takk!

Vet ikke om det hjelper, men leste dette på et annet forum "All you have to do is hold down the volume and both eject buttons at the same time and the CD will eject first and after a couple of seconds the DVD will eject as well."

Det funka dessverre ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe koding i dis v57

Nei. Etter DIS V.44 bruker de SSS progman t.o.m V.32 for koding. Etter SSS progman v.32, er det ISIS ISTA/P for programmering og ISTA/D for diagnose. Men du kan modifisere DIS 57 med koding mulighet fra V.44 :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får coding til og virke i dis v57? Kommer kun inn på diagnosis og coding knappen går det ikke ann og trykke på

Her er DIY for å modifisere DIS med V.44 (koding). Husk at det må være samme språk versjon.

1. remove from original dis57 progman iso

- packages\data\progmcfg.tar

- packages\scripts\i95progm

2. add from dis 44 progman to "special" dis57 progman iso

- packages\data\sgc_ecu.tar

- packages\data\sgcupdat.tar

- packages\scripts\i95sgcup

- DAT.XX\sgc

3) Mount "Special" DIS57 pogman to VMWare CD and start DIS

4) Go to Administration->activate CD->DIS install (note not update - only install), enter password, installation must start.

5) After installation enjoy the DIS5X diagnostic capabilities with DIS44 coding/programming.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg får coding til og virke i dis v57? Kommer kun inn på diagnosis og coding knappen går det ikke ann og trykke på

Sjekk PM. gave fra meg. Du laster ned DIS v57 med V44 coding. :D

m8h9yx902qnb7bchq1zj.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk PM. gave fra meg. Du laster ned DIS v57 med V44 coding. :D

Er det noe nytt i DIS v57 i forhold til v44?

Hvis det er så, så kunne jeg gjerne tenkt meg en pekepinn på hvor jeg finner v57 :)

Diagnosen bilen E8x, E9x til og med 032007, E6x og E7x t.o.m 092007, F01,F02 032009, R5x til 082007 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker mudbug. Men hvordan får jeg lagt den inn i den vmware fila jeg har nå da? når jeg åpner dis og går inn på activate cd virker det ikke som den leser noe i cd rom i det hele tatt. Tar bare en liten stund også kommer det error

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker mudbug. Men hvordan får jeg lagt den inn i den vmware fila jeg har nå da? når jeg åpner dis og går inn på activate cd virker det ikke som den leser noe i cd rom i det hele tatt. Tar bare en liten stund også kommer det error

Nei. du pakker ut til en mappe f. eks D:\DIS57V44\, starter VM maskin. går til file menu,

åpner filer og går til D:\DIS57V44\ . Du skal få beskjed om kopiert denne , svar ja :D

denne er ferdig installert i VMWare, derfor får du feil hvis du åpner den i DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da prøver vi igjen ;) Har ikke pakket ut filene enda. Har bare prøvd og kjøre install av tis inne i dis så jeg veit at activate cd ikke funker men vis dette er en ferdig vmware fil er det jo ingen problem :) Setter opp tilkobling osv på samme måte og må bruke diaghead?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da prøver vi igjen ;) Har ikke pakket ut filene enda. Har bare prøvd og kjøre install av tis inne i dis så jeg veit at activate cd ikke funker men vis dette er en ferdig vmware fil er det jo ingen problem :) Setter opp tilkobling osv på samme måte og må bruke diaghead?

Nei, hvis du har DIS fra før, så er det ingen problem. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...