Gå til innhold

Valg av familiebil i +/- 250`-klassen

R Andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje du skulle la madammen prøvekjøre E91 og E61? Kanskje hun synes de er fine å kjøre.

Hun liker BMW veldig godt! Det er ikke det som er problemet, men hun tror at det er veldig dyrt med BMW, men jeg sjekket opp prisene for henne, og en tilsvarende Avensis var ikke mer enn ca. 30`dyrere, og da ble det fort mer aktuellt for henne. :)

1-serien utgår pga. plass. Med barnevogn og barnesete så blir det ikke mye plass igjen. Hun har testet en 1-serie, og hun elsket den! :)

Hvordan er det med plass på passasjersiden når man har en bakoverlent barnestol i baksetet? I vår nåværende E46 touring, så er det veldig trangt i forsetet.. Regner med at E91 er større innvendig kontra E46?

Hun er jo oppdratt med at Toyota er så veldig driftssikkert, og jeg har brukt mye tid på å overbevise henne om at BMW ikke er noe dårligere på det området. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 er kun marginalt større enn E46 Touring når det gjelder bakseteplassen. Maksimalt 2-3 cm i lengderetningen og kanskje 1-2 cm i bredden. Dette gjør dessverre ingen merkbar forskjell når det gjelder en bakoverlent barnestol.

En annen ting du bør være oppmerksom på er at taket har en litt større vinkel over bagasjerommet på E91 enn E46 Touring. Dette gjør at det er litt vanskeligere å laste i høyden. Design foran funksjonalitet.

Jeg rotet rundt i denne problematikken for noen år siden. E39 Touring var for gammel og E61 for stor/dyr... og dermed fremsto vår E46 Touring som litt av et kompromiss når E91 bare var mer moderne og kun marginalt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi tenker likt ang. E39 og E61. Skulle gjerne ha beholdt E46`n hvis den hadde vært i bedre stand, og var mer økonomisk å kjøre. En 320i med automat bruker dessverre litt bensin, og siden madammen pendler, så er nok det litt lurere å hoppe over til diesel.

I tillegg så begynner vår E46 å bli gammel, sliten og begynner å få litt km. på seg. Den har blitt dårlig behandlet av forrige eier, og jeg får ta straffen for det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi tenker likt ang. E39 og E61. Skulle gjerne ha beholdt E46`n hvis den hadde vært i bedre stand, og var mer økonomisk å kjøre. En 320i med automat bruker dessverre litt bensin, og siden madammen pendler, så er nok det litt lurere å hoppe over til diesel.

I tillegg så begynner vår E46 å bli gammel, sliten og begynner å få litt km. på seg. Den har blitt dårlig behandlet av forrige eier, og jeg får ta straffen for det nå...

Jeg kan iallefall underskrive på at E46 holder meget godt med litt fornuftig vedlikehold. Vår 2003 E46 318d Touring har nå ca. 265000 Km bak seg på veiene og i forbindelse med Service I for noen dager siden ba jeg verkstedet gå over samtlige foringer i understelet. Støtdemperne må skiftes, men ellers er alt annet i fornuftig stand. Jeg skifter støtdempere, fjærer samt alt av mellomlagsgummi... så får vi se om bilen kan klare 300000 uten problemer.

Den største utfordringen med vår E46 nå er at den snart er to generasjoner gammel som 3-serie og dermed implisitt ikke blandt de mest sikre bilene på veiene. Alderen i seg selv ser imidlertid ikke ut til å tynge vår E46 nevnverdig. Den kjører som den skal og gjør det ganske billig (ca. 0,55 liter/mil).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lønnsomt i forhold til å kjøpe en "Norsk" bil. Men husk at kjøper du en bruktimport bil så mister du all reklamasjons mulighet om bilen er innen for reklamasjons muligheter etter Norsk lov. BMW dekker ikke bruktimporterte biler.

Kjenner flere som har importert og fått en liten "smell" når dem tror at 5 års reklamasjons rett gjelder uansett.

Eks: 06' E61 520dat med havarert turbo på 100K KM. Fikk ikke dekt noe siden den var brukt importert, men hadde den vært Norsk hadde BMW dekt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...