Gå til innhold

Dekk 235/40-18 billige som er gode. Til gatebruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Masse til den prisen på dekkonline.com. Og legger du på et par hundre pr dekk så får du premium dekk også.

Skrevet

Nankang Ns2 er dårlig på våt føre det har hvertfall jeg erfart.. det stopper faen ikke:P

jeg har hvertfall lært at neste gang skal jeg kjøpe bedre dekk. selv om jeg må LÅNE penger.

Skrevet

Eg har nankang ns2 på begge mine biler og er faktisk veldig fornøyd. Er slitesterke dekk og har aldri merket at dei er dårlige på vått føre. Begynner 3. sesong på e34'n nå. Der har eg 265/35-18 og 225/40-18 og dei ser faktisk nesten nye ut. Er langt ifrå halvslitte.

Skrevet
Eg har nankang ns2 på begge mine biler og er faktisk veldig fornøyd. Er slitesterke dekk og har aldri merket at dei er dårlige på vått føre. Begynner 3. sesong på e34'n nå. Der har eg 265/35-18 og 225/40-18 og dei ser faktisk nesten nye ut. Er langt ifrå halvslitte.

Har ikke merket noe til at de er dårlig på vått føre jeg heller.

Skrevet

Når det faktisk er flere som sier det samme, så tror jeg virkelig at jeg skal gå for dem :) Billig er dem også :)

Takk for all info.

-mvh!

Skrevet
Nankang Ns2 er dårlig på våt føre det har hvertfall jeg erfart.. det stopper faen ikke:P

jeg har hvertfall lært at neste gang skal jeg kjøpe bedre dekk. selv om jeg må LÅNE penger.

A+

Kjørte Nankang på min tideligere e46. lifsfalig på vått føre ikke å annbefale. kjørte en tur på motorveien så tilbake til dekkbutikken.

Skrevet

For en liten stund siden ble det jo lansert en dekktest hvor de hadde kommet frem til at gamle og halvslitte premiumdekk fremdeles var bedre enn nye billigdekk. Bremselengde, unnamanøver etc. Det sier egentlig det meste.

Klart det er mulig å kjøre på billige (og dårlig) dekk. Under vanlig kjøring er det neppe noe problem å komme seg frem fra A til Å. Men du har mindre sikkerhetsmarginer hvis det skjer noe. Hvis du ligger i 100 km/t på vått føre, det oppstår en nødsituasjon og du må bråbremse, så er kanskje forskjellen på bra eller dårlige dekk det samme som liv eller død.

Enn hvis det kommer en liten unge springende rett ut i veien? Foretrekker du å kjøre på den ungen fordi du skulle spare en tusing på å kjøpe drittdekk, eller akkurat klare å svinge unna fordi du har kjøpt gode dekk?

Sjekk testresultatene disse billige dekkene har. Tall lyver ikke. Jeg kjøper alltid premiumdekk. Prisforskjellen for et sett av fire dekk tas enkelt inn igjen på sikkerhet for meg og andre som ferdes rundt på veiene.

Skrevet

A+

Kjørte Nankang på min tideligere e46. lifsfalig på vått føre ikke å annbefale. kjørte en tur på motorveien så tilbake til dekkbutikken.

Du må huske på at dekk skal kjøres inn, fra fabrikk så har alle dekk enn hinne ytterst og denne gjør at dekket blir glatt.

Skrevet

Akkurat det der med FOR slitesterke dekk er ikke positivt. Dekkene skal slites i en viss grad. Dette for å sikre at noenlunde frisk gummi er i kontakt med asfalten. En del billige dekk blir aldri utslitt. Den ytre gummien blir bare hardere og hardere, og til slutt er den omtrent glassert. Resultatet er at dekkene blir livsfarlige. Opplevde dette en gang, men husker ikke merket på de dekkene. Ukurant merke var det i hvertfall...

Nankang kjenner jeg ikke til, men jeg styrer konsekvent unna de billigste dekkene. Er jo et latterlig paradoks at man blakker seg på flotte felger, for så å spare det inn igjen på kjipe dekk. Burde jo være motsatt om man ikke har råd til begge deler.

Skrevet

Har alltid ment at det er to ting man ikke skal spare penger på når man har bil. Det er dekk og bremsedeler. Dekkene er den lille kontakt flaten bilen har med veien. Jeg kjøper alltid kvalitets dekk. Får heller spar inn på andre ting. For eks et litt mindre musikkannlegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...