karl92 Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Ja jeg vet om de andre trådene om problemet, men har ikke fått noe særlig mye ut av de da alle linkene til ting som kan hjelpe er nede. Hos meg skjer det ikke bare av og til, kan ikke kjøre ut av oppkjørselen engang. Så, som mange vet så er det lett for at det kommer grus inn i bremsekjoldet på E39, spesielt om man har M6 felger som meg. Har lest i andre tråder at det hjelper med nyere bremsekjold? Peilling noen? Jeg har også lest at det finnes noe som kan beskytte slik at stein og slikt ikke kommer inn. Noen som har efrainger med dette? Eller om GS har noe slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Vel, som du selv sier så er det kommet en oppdatert utgave nettop pga. dette. Selv blei jeg så lei at jeg bare reiv de av... (Hadde de gamle) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Fjerne de helt er en mulighet men de beskytter mot vannsprut fra motsatt dekk,jeg klippet vekk underdelen med en blekksaks og ble kvitt problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Jeg ble kvitt problemet når jeg bytta til slissede bremseskiver. Det kommer fremdeles inn grus iblandt, men den blir raskt kasta ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Det du må ha er: 34101165226 Steindeksel E-39 fram h.s org 34101165225 Steindeksel E-39 fram v.s org Har satt disse på min, samt nye bremseskjold, det ble mye bedre for å si det sånn, disse er vel montert på Facelift utgaven av E39 mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Jeg har facelift, men er fremdeles plaget med stein, ikke så ofte kanskje, men fremdeles.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Takk takk. De nummrene der, er det delenummere det? Når det kommer til dette med facelift bremseskjold, hvordan vet jeg hva som er det. Er disse ok feks: http://www.schmiedmann.no/Bremseskjold/ ... aspx#20318 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Hvor får jeg tak i disse dekslene forestten? Og er det mye arbeid og få dem på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Random Hero Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hvor får jeg tak i disse dekslene forestten? Og er det mye arbeid og få dem på? sikkert GS bildeler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Hvor får jeg tak i disse dekslene forestten? Og er det mye arbeid og få dem på? sikkert GS bildeler Gs, Koed, Schiedmann osv.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 14, 2011 Share Skrevet April 14, 2011 Takk takk. De nummrene der, er det delenummere det?Når det kommer til dette med facelift bremseskjold, hvordan vet jeg hva som er det. Er disse ok feks: http://www.schmiedmann.no/Bremseskjold/ ... aspx#20318 Det er delenummrene ja, Er ikke noe som heter Facelift bremseskjold for de er like på Pre og Facelift bilene, er bare disse steindekslene som er forskjellen. De er forresten montert på baksiden av bremseskjoldene, men jeg tror man bare kan løsne bremseskjoldene litt i øvre kant og stikke disse innmed, husker ikke helt da jeg skiftet komplette bremseskjold samt disse steindekslene i samme operasjon, da det nederste festet var rustet sundt på mine bremseskjold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet April 14, 2011 Forfatter Share Skrevet April 14, 2011 Okei så er ingen vits og bytte bremseskjold da om disse er i orden? For og være helt ærlig så vet jeg ikke helt hvordan et bremseskjold ser ut. Så hvor er det egentlig steinen kommer inn, hvor sitter den seg fast, og hvordan blokkerer dette dekslene steinene fra og komme inn og lage bråk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 15, 2011 Share Skrevet April 15, 2011 Her er noen bilder: http://www.google.no/images?hl=no&sourc ... =&aql=&oq= Steinene kommer inn på oppsiden, mellom bremseskjold å skive. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå