Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha meg en E60, men er litt usikker på hva det blir. Kommer til å kjøre rundt 12.000 kilometer i året, så jeg bruker ikke bilen mye. Er mest opptatt av eksteriøret, og her får jeg M5-sett på hele bilen, slik at karosseriet på en 2004 og 2007-modell blir ganske likt. Har forstått at det er en del oppgraderinger på interiør, men det er av mindre betydning.

Ser at jeg får en 2004 520i fra Tyskland for rundt 180.000 kroner, mens jeg må legge på 100.000 kroner for å få en 2007 520d med facelift. Er det noen her som har noen formeninger om hva jeg burde gå for, og om oppgraderingen virkelig er verdt såpass, eller om facelift-modellen vil holde seg godt i pris de neste to-tre årene frem til bilen skal byttes ut igjen.

Hva med fordeler/ulemper bensin vs diesel og gammel motor og girkasse vs nyere? Dette er selvsagt ganske viktig!

Takker for alle innspill :D

Skrevet

E60 og de forskjellige motorvariantene har blitt diskutert mange ganger tidligere her, så du finner mye ved å søke.

Men for å svare litt konkret:

Dieselbilen har de fordelene at den er nyere (facelift), med de forbedringene dette innebærer, den går litt bedre, og bruker klart mindre drivstoff. (520i er litt tørst). Den kler også automatkasse bedre.

Bensinbilen går finere, er billigere i innkjøp, og høyst sannsynlig også billigere å eie/drifte til tross for at den er eldre. (Bensinmotoren er skuddsikker, mens dieselmotoren har det vært litt problemer med). Fungerer best med manuell kasse, men er helt grei med automat om det ikke er for kupert der du kjører mest.

Personlig hadde jeg glatt tatt bensinbilen, selv om dieselbilen nok holder seg litt bedre i pris. Det kommer an på hva du trives med selv. prøv begge variantene først om du ikke alt har gjort det.

Skrevet

Du kan jo lese litt her da, mye nyttig her:)

viewtopic.php?f=1&t=66848

Men ja ville nok godt for bensiner, meget fornøyd med min 04 520i, grådig fornøyd med motoren og automatkassen, det er ritkig nok ingen reserbil, men cruise bil på det høyeste. Aldri vert noe tull med verken gir eller motor. maler som bare det. Alle E60/E61 har og synker kraftig no uansett p.g.a F10/F11.

Skrevet

Flott, takk for svar. Blir nok manuell gir, mest av det i Tyskland! Hvordan er forbruket ditt cirka, Reef? Ikke det jeg bryr meg mest om, men greit å ha et lite pekepinn.

Skrevet
Flott, takk for svar. Blir nok manuell gir, mest av det i Tyskland! Hvordan er forbruket ditt cirka, Reef? Ikke det jeg bryr meg mest om, men greit å ha et lite pekepinn.

nja, det er no ikke så altfor gale egentlig. Følger ikke så mye med på det heller, men kjørte fra Bergen til Svinesund i fjor sommer og da lå den på ca 0,6-8l/100km stortsett og det går an og leve med. Ble jo så klart mere ved forbikjøringer osv. Men for og si det sånn så syns jeg ikke min bruker mye drivstoff. Går helt greit:)

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...