Gå til innhold

Erfaring med AUX - inngang, Radio Professional?

Anbefalte innlegg

Okei :D Hvordan gjør du det for å bytte over fra f.eks Radiokanal til Aux-inngangen da (Ipoden)?

Får prøve å få ut spilleren fra dashen i helga, for å se om jeg blir noe klokere :P

Mener og tror AUX-inngangen er i spilleren på e46, eller tar jeg grundig feil? :roll:

Da trykker du enkelt og greit på mode knappen, men med en gang du kobler til aux kabelen, så får du opp en ny "kilde" :) :

dwte02mkn1u9n8vnwhy5.jpg

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du trykker på Mode knappen.
Okei :D Hvordan gjør du det for å bytte over fra f.eks Radiokanal til Aux-inngangen da (Ipoden)?

Får prøve å få ut spilleren fra dashen i helga, for å se om jeg blir noe klokere :P

Mener og tror AUX-inngangen er i spilleren på e46, eller tar jeg grundig feil? :roll:

Da trykker du enkelt og greit på mode knappen, men med en gang du kobler til aux kabelen, så får du opp en ny "kilde" :) :

dwte02mkn1u9n8vnwhy5.jpg

Fredrik

Okei, den er grei ! ;) Trodde kanskje du installerte iPoden på en av knappene fra 1-6 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 16:9 skjerm som meg, så ville jeg helder gått for Intravee ipod styring :)

Der får du bla igjennom spillelister på skjermen og søke på sanger osv.

Mye mer funkjonelt på skjerm vertfall :)

Fredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 16:9 skjerm som meg, så ville jeg helder gått for Intravee ipod styring :)

Der får du bla igjennom spillelister på skjermen og søke på sanger osv.

Mye mer funkjonelt på skjerm vertfall :)

Fredrik

Jeg har bare vanlig Radio Professional :) Snakket med GS i dag, der de fant ut hvilken kobling jeg kan bruke. Blir sikkert bestilling av en. Syns prisen var noe dyr (708,-) , med tanke på at det bare er 'en "overgangskabel" menmen. 'Man må lide for skjønnheten' (I dette tilfellet; Lyden ) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare klippe i to en vanlig 3,5mm jack skjøteledning og stappe inni. Fungerer like godt. :)

Jeg tror også at flere av de som skriver her må lese bedre. :) Trådstarter har ikke navigasjon professional, men radio professional. Altså en vanlig cd-spiller som er litt "utvidet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, glemte at han hadde skrevet hva han hadde [-o<

Men se på ebay.com, der finst mye billigere aux kabler, samt bimmernav.com mener jeg har rimligere. Tror jeg betalte ca 400 kr for min :)

Vis du stikker inni vanlige ledninger tror jeg ikke AUX'en kommer som kilde, da det sitter en motstand mellom + og -, som gjør at systemet merker at den er påkoblet. Denne kan selvsagt lages til selv, men må vite hvilken motstand den skal ha. Mener og ha lest det en plass men husker ikke i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare klippe i to en vanlig 3,5mm jack skjøteledning og stappe inni. Fungerer like godt. :)

Jeg tror også at flere av de som skriver her må lese bedre. :) Trådstarter har ikke navigasjon professional, men radio professional. Altså en vanlig cd-spiller som er litt "utvidet".

Ideèn var ikke dum, men vil dette fungere? :) Ser du selv har en e46; har du selv prøvd denne midlertidige "ordningen" ? :D

Sorry, glemte at han hadde skrevet hva han hadde [-o<

Men se på ebay.com, der finst mye billigere aux kabler, samt bimmernav.com mener jeg har rimligere. Tror jeg betalte ca 400 kr for min :)

Vis du stikker inni vanlige ledninger tror jeg ikke AUX'en kommer som kilde, da det sitter en motstand mellom + og -, som gjør at systemet merker at den er påkoblet. Denne kan selvsagt lages til selv, men må vite hvilken motstand den skal ha. Mener og ha lest det en plass men husker ikke i farta :)

Skal se hva jeg finner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideèn var ikke dum, men vil dette fungere? :) Ser du selv har en e46; har du selv prøvd denne midlertidige "ordningen" ? :D

Ja, det har jeg, og det fungerer helt fint. :) Jeg har riktignok navigasjon, men det skal ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg, og det fungerer helt fint. :) Jeg har riktignok navigasjon, men det skal ikke ha noe å si.

Tvinna du bare kabelen da, eller hvordan gjorde du det? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpte sånne små pinner man stapper inni, men hvis man finner en kontakt fra en gammel datavifte e.l. passer ofte disse.

Okei :) Får se hva jeg får til. Vil prøve å få det skikkelig gjort, derfor hadde en aux-kabel vært ypperlig. Både GS og Koed har :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå fått ut spilleren, der jeg har tatt bilder av koblingen bak og nummret som stod på siden. Kan jeg koble aux-kabelen bak i denne koblingen noen plass? :P Hva i nummeret her forteller meg noe? :?:

Legger ved noen bilder av demonteringen:

yngbofk9y20e75qqfvgt.jpg

ubbtyprigq0i7vl4t50p.jpg

mwiui40lic7w19axuq7w.jpg

i0xcfdhdheframm0a1xs.jpg

Kobling fra en datavifte fra 1800-tallet :lol:. Kan jeg bruke denne bak i spilleren?

apyigi18unw2h10palxr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på tre av de pinnene på en av de "tomme" kontaktene.

Se om du får noe utav denne: http://www.mattmcnulty.com/325xi/DIY/aux_input.html

Edit: her er et skjema som viser:

attachment.php?attachmentid=84802&d=1089824812

Thanks! Får prøve meg frem :D

EDIT: Jeg fikk ikke dette til å fungere. :roll: Prøvde alle mulige muligheter. Vil gjøre det skikkelig, og går for bestilling av denne: http://www.acb.no/images/1256.jpg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...