Gå til innhold

Bilen bulka seg selv?

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De fleste spraybokser funker, snur du den på hodet når du sprayer vil det kun komme gass ut ;)

Ville ikke brukt en sprayboks med maling for å si det sånn, men folk tenker vel så langt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere !

slike bokser får man kjøpt på "wurth"

jeg jobber på en terminal der vi handler slike bokser får å "spraye" bort støv , tar man dem opp ned så kommer det is ut ! farlig kaldt ! :P

må nesten prøves , skulle nesten ikke trodd det var sant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CO2 er flytende. den finnes i tanken i form når den lanseres den er utgitt i gass form, fordi den har plass i kan for å bli omdannet til gassform. det er ingen stigerør i kan som det ville være i en vanlig sprayboks fordi det er ikke ment å sprøyte flytende CO2 det er bare ment å spay den utvidede gass form av CO2. Ved å holde kan opp-ned i flytende form av CO2 frigjøres. Noe med kald å gjøre, gass.

Du får frysespray på biltema som gjør samme nytte som "trykkluft på boks" uten å holde opp/ned. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kom fra jobb 8timer etter, så ser jeg at jeg har fått en bulk på venstre side, bak førerdøra!

10x10cm, ingen riper eller skader, bare bøyd blekk i en svak helning innover.

Bilde®

Nysgjerrig på hur det ser ut det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
CO2 er flytende. den finnes i tanken i form når den lanseres den er utgitt i gass form, fordi den har plass i kan for å bli omdannet til gassform. det er ingen stigerør i kan som det ville være i en vanlig sprayboks fordi det er ikke ment å sprøyte flytende CO2 det er bare ment å spay den utvidede gass form av CO2. Ved å holde kan opp-ned i flytende form av CO2 frigjøres. Noe med kald å gjøre, gass.

Du får frysespray på biltema som gjør samme nytte som "trykkluft på boks" uten å holde opp/ned. ;)

Hvor finner man den?

Sitter innpå biltema.no og leter litt nå, men finner ikke så mye... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Lærte noe lignende selv når jeg gikk skade & lakk. Når du varmer opp metallet vil det bli mykt og når du kjøler det fort ned igjen vil det trekke seg sammen fort. Du kan gjøre dette på plater som har strekt seg pga bulk også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 2 sånne bokser i helga, skal teste på mandag på dagen med kamera, har en perfekt bulk til å teste dette på.

Poster film uansett resultat.

Resultat?

Kanskje jeg skulle prøvd dette på en bulk på merca, men det er en bulk da, stålet er bøyd med hakk, da går det kanskje ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:mrgreen:

Hei ivanrogov

I morges så hørte jeg en lyd som om en fotball ble kastet inn i siden på bilen, syntes det var veldig rart i et folketomt kryss klokken 08.00, regnet bare med at det var noe i bagasjerommet som lagde den lyden.

Minner meg om når jeg var liten og skjøt med luftpistol på bilene :D

Sikker på at krysset var tomt.......?..... #-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...