Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på EU-kontrol med min E39 530i og einaste dei fant var feil belastningskode og dimmensjon på dekka. Eg har 235/35-19 fremme og 265/30-19 bak. Står i vognkotet att eg må ha belastningskode 94 og hastighetskode W, så det er greit nok att det er feil. Men då finn eg lite dekk til salgs som innfrir begge krava utan att dekka blir svindyre. Noen som har tips til dekk for meg? Trudde dette var vanlig dekkdim på e39 då eg ser det er veldig mange som kjører med dette, så tipper det er fleire her inne som har vert gjennom det samme, korleis fekk dykk godkjent på eu-kontrol? Eg løyser den nok no med å vise bilen med andre hjul, men dette skulle vert heilt unødvendig.

Skrevet

Fant ikke et eneste dekk på dekkonline som er 94 eller bedre i dine dimmensjoner.

Hvis du går opp til 40 profil forran og 35 profil bak har du litt mer å velge i.

Skrevet

Shoot me if i'm wrong, men er det ikke sånn at man må ha det som står i vognkortet eller bedre da? mener å ha hørt/lest dette.

Skrevet
Shoot me if i'm wrong, men er det ikke sånn at man må ha det som står i vognkortet eller bedre da? mener å ha hørt/lest dette.

Han må ha høyere enn 94 i vekt indeks. Jeg kunne ikke finne noen dekk i de dimmensjonene med så høy vekt indeks, så jeg vil tro at han har lavere.

Skrevet

Hadde samme problem da jeg hadde samme dim som deg.

Men jeg skulle ikke på kontroll da, ville bare ha det lovelig.

Men dekka ble så fort utslitt at jeg solgte felgene og gikk tilbake til 17" :roll: Gidder ikke drive og kjøpe nye dekk hver 3. måned til 1000,- pr dekk. Jeg brukte nankang.

Enkleste og billigeste er nåk bare å bytte dekk til den er godkjent :)

Skrevet
Var på EU-kontrol med min E39 530i og einaste dei fant var feil belastningskode og dimmensjon på dekka. Eg har 235/35-19 fremme og 265/30-19 bak. Står i vognkotet att eg må ha belastningskode 94 og hastighetskode W, så det er greit nok att det er feil. Men då finn eg lite dekk til salgs som innfrir begge krava utan att dekka blir svindyre. Noen som har tips til dekk for meg? Trudde dette var vanlig dekkdim på e39 då eg ser det er veldig mange som kjører med dette, så tipper det er fleire her inne som har vert gjennom det samme, korleis fekk dykk godkjent på eu-kontrol? Eg løyser den nok no med å vise bilen med andre hjul, men dette skulle vert heilt unødvendig.

Absolutt ingen vanlig dimensjon 19" på e39 selv om mange har det,du sliter ut understelldeler og dekk på nesten halve tiden,pluss at bilen blir som en kjelke å kjøre på dårlige norske veier,har selv prøvd 19" og holdt ut en måned med den dyre dritten,skiftet tilbake til orginale 17 med 235 dekk så ble bilen god å kjøre igjen,sikkert mange som er uenig men dette er min erfaring.Skal du kjøre på 19"så må du ihvertfall ligge langt unna billigdekk som er livsfarlige med vannplaning i den dimensjonen.

Skrevet

Takk for svar, ja det er belastningskoden som er vanskeleg å finne over 94, er mange dekk med belastningskode 93. Trur eg har 9,5 toms felger bak og 8,5 toms framme. Går det greit å gå for 245 bak på dei den felgbredden, då er problemet på eu-kontroll med forskjellig dim framme og bak løyst. Allikevel blir det berre 35 profil og då finnst det ikkje med belastnigskode større enn 93, men hastighetskoden er ingen problem, den finst i både W og Y.

Og ja, eg kan gå opp til 275/30-19, då finn eg dekk med god nok belastningskode, men då har eg stor diff mellom framme og bak + dyre dekk og ja faren for vannplaning øker.

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg 19" til min E39 og tenker å kjøre 235/40R19 foran (XL 96) og 265 eller 275/35R19 bak.(96/XL 100) Dette tilsvarer litt over 2% økt rulle omkrets.

Har prøvd Linglong og andre 1000.-Kr dekk og funnet ut at det er ikke noe billigere...Styr unna!

Skrevet

Jeg kjører på org 16toms felger, har nylig kjøpt bilen og utsetter oppgradering av felger en stund til. Har vurdert å gå opp til 18 toms til min E39 528i Touring, men blir litt skeptisk når jeg leser enkelte erfaringer her!

Skrevet
Jeg kjører på org 16toms felger, har nylig kjøpt bilen og utsetter oppgradering av felger en stund til. Har vurdert å gå opp til 18 toms til min E39 528i Touring, men blir litt skeptisk når jeg leser enkelte erfaringer her!

Ikke noe å være skeptisk til... Kjører 18" i dag og er i grunn fornøyd med både komfort og veigrep.

Men, man må holde tungen rett i munnen når man går opp til 19" slik at man ikke ender opp med for billige [-X /små dekk(tenker da på rulle-omkretsen) da forsvinner både kjøreglede/komfort og veigrep... :roll:

Skrevet

Takk for svaret, Schwarz! Og unnskyld til trådstarter for å rappe tråden uten å spørre om lov!

Skrevet
Takk for svaret, Schwarz! Og unnskyld til trådstarter for å rappe tråden uten å spørre om lov!

Det går heilt fint. Til dere som har 19" felger på E39, kva dekk dim køyrer dere på? Eg er jo avhengig av å få mest muleg profil på dekka då det vil gi bedre load indeks, då er jo ikkje problemet att hjula blir for små, heller for store.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...