Gå til innhold

Visker, spylderdyse, glassluke bak funker ikke. E39 Touring

lasseln
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 2001 E39 Touring, fikk den billig grunnet noe småplukk.

Så trenger litt hjelp til å utbedre dette.

Glassluken bak (bakrute) lar seg ikke åpne, samt at visker og spyledyse bak ikke fungerer. Har skjønt såpass som at dette er en kjent feil for touring modellene, men skulle gjerne hatt en løsning, da min bilkunnskap ikke strekker seg stort over gjennomsnittlig.

Har sjekket diverse sikringer, noe som ser ut til å være i orden, reléer har jeg ikke sjekket da jeg er litt usikker på hvordan man ser om et relé er defekt, samt at jeg grovt har tittet på ledningene uten at jeg har gjort dette nøye foreløpig.

På forhånd takk!

Mvh

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningene blir ofte dårlige såvidt jeg har skjønt. På min bil irret faenskapet fast inni der, så spyler og knapp fungerte. Søk ellers litt på forumet her. Ganske vanlig problem.

jeg fikk Ole martin hos Alf Lie Motor til å fikse min. Ring han og hør hva han tror det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at akslingen til viskeren ikke har rustet fast i foringen den sitter inni. Isåfall må du bare ta av viskeren, sette på en wisegrip tang på akslingen, spraye på rustløser og lirke :)

Dette skjer på maange biler. Husk å ha på godt med fett når du monterer det igjen slik at vann ikke trenger inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fungerer varmetråden i bak ruta? vanlig vist du har ledningsbrud å alt av dem kompontenten er ute av drift så er det jording ledning som er av. men vist varme i bakruta fungere så har du ikke brud på jording å så fall.

det er selve modulen i visker motoren som bruker å bli defekt. så mister du visker og spyler på bakruta.

microbryter er kjent feil på e34/e39/e46 på selve bakluke og bakruta.

det bruker å kom vann i microbryteren. vist ikke det hjelper å bytt bryter så er det nok defekt bakrute eller ledningsbrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...